Ὁ ἄξιος, πρωτοπόρος καί πολυπράγμων Κώστας Καββαθᾶς

Ἄν ὑπῆρχε ἕνας ἄνθρωπος ἀπό τόν χῶρο μας τόν ὁποῖο μποροῦσε κάποιος νά χαρακτηρίσει πρωτοπόρο, αὐτός ἦταν ὁ Κώστας Καββαθᾶς.

Ὁ ἄνθρωπος πού πρῶτος ἀντελήφθη τήν σημασία τοῦ «Εἰδικοῦ Τύπου», ὁ ἄνθρωπος πού ἔγραφε τό ἴδιο ὄμορφα μέ τόν τρόπο πού ἀνέλυε τήν κάθε λεπτομέρεια, τό κάθε κομμάτι τοῦ αὐτοκινήτου καί τοῦ ἀεροπλάνου.

Ἐξαιρετικός ὁδηγός καί πιλότος, μέ πολλές ὧρες πτήσεως, μέ πτώσεις μέ ἀλεξίπτωτο, μέ ἀποστολές σέ ὅλο τόν κόσμο. Ἦταν ὁ ἄνθρωπος πού ἔφερε τό αὐτοκίνητο πολύ κοντά στόν Ἕλληνα, μέ τούς «4 Τροχούς» του ἀλλά καί μιά σειρά ἄλλων εἰδικῶν περιοδικῶν. Γνώρισε τήν ἀκμή, ἔφθασε στήν κορυφή καί -ὡς ἄξιος καί πολυπράγμων- ἀντιμετώπισε καί τήν πτώση, τήν φθορά, σέ συνδυασμό μέ τόν -ἀπαιτούμενο καί προσφιλῆ στήν Ἑλλάδα- φθόνο. Μεγάλη ἡ χαρά μου ὅταν εἰσηγήθηκα τήν συνεργασία του μέ τήν ἐφημερίδα μας καί πιστεύω ὅτι πῆρε βαθιά ἀνάσα ἀπό ἐκεῖνο τό γεγονός.

Ὁ Κώστας Καββαθᾶς γεννήθηκε στήν Ἀθήνα τοῦ 1939 καί τελείωσε τό Δεύτερο Γυμνάσιο Ἀρρένων. Στά 18 του εἶχε ἤδη ἀποκτήσει ἄδεια χειριστοῦ ἀνεμοπτέρου ἀπό τό Ἀεραθλητικό Κέντρο Τριπόλεως. Στά 19 του, βρέθηκε νά σπουδάζει στό Τμῆμα Μηχανολόγων Μηχανικῶν τοῦ London Northern Polytechnic. Ἀνήσυχο πνεῦμα, δέν ὁλοκλήρωσε τίς σπουδές του, ἀλλά στό Λονδῖνο γνώρισε τό ἀγωνιστικό αὐτοκίνητο καί «κόλλησε τό ψώνιο», ὅπως ἔλεγε ὁ ἴδιος.

Σέ μιά ἐποχή πού στήν Ἑλλάδα αὐξάνονταν συνεχῶς τά αὐτοκίνητα ἰδιωτικῆς χρήσεως, ἄρχιζε νά ἀποκτᾶ φίλους καί τό ἀγωνιστικό μέρος τῶν τεσσάρων τροχῶν. Ἀξέχαστε ἐκεῖνες οἱ βραδυές στόν χῶρο τοῦ Παναθηναϊκοῦ Σταδίου, ἀπ’ ὅπου ἐκκινοῦσε τό «Ράλλυ Ἀκρόπολις».

Τό 1959 ἄρχισε νά γράφει στό περιοδικό «Ταχύτης» καί τό 1963 ἡ Ἑλένη Βλάχου τόν προσέλαβε στήν πρωτοπόρο γιά τήν ἐποχή «Μεσημβρινή», στήν ὁποία διετήρησε γιά τρία χρόνια τήν στήλη τοῦ αὐτοκινήτου.

Ἀκολούθως ἐργάσθηκε στό περιοδικό «Αuto Ἐξπρές», πού κυκλοφόρησε τό καλοκαίρι τοῦ 1967, καί διεδέχθη στήν ἀρχισυνταξία τόν σπουδαῖο δημοσιογράφο Κυριάκο Κορόβηλα. Τόν Ὀκτώβριο τοῦ 1970, ἵδρυσε μαζί μέ τήν σύζυγό του Σοφία τίς «Τεχνικές ἐκδόσεις» καί τό περιοδικό «4 Τροχοί», πού γνώρισε τεράστια ἐπιτυχία, ἐνῶ στήν πορεία προσετέθησαν καί πολλοί ἄλλοι γνωστοί τίτλοι: «Πτήση & Διάστημα», «Ἦχος & Hi-Fi», «Ram», «2 Τροχοί». Ὅταν ἔσπασε τό κρατικό μονοπώλιο στό ραδιόφωνο, ἵδρυσε τόν ραδιοφωνικό σταθμό «Ἐν Λευκῷ», ἀπολύτως ἐπιτυχημένο, ὁ ὁποῖος ὑπάρχει καί σήμερα.

Εἶναι ὁ ἄνθρωπος ὁ ὁποῖος, μαζί μέ τόν ἀείμνηστο Ἰάσονα Μοσχοβίτη, περιέγραψε τά πρῶτα βήματα τοῦ ἀνθρώπου στήν σελήνη, τό 1969, στήν πρώτη ἀπ’ εὐθείας μετάδοση τῆς ἑλληνικῆς τηλεοράσεως!

Ἡ στήλη του στό ἑβδομαδιαῖο περιοδικό «Ἐπίκαιρα» ἄφησε ἐποχή, ὅπως καί τά ἄρθρα του στήν μεταπολιτευτική «Καθημερινή» (ἐκεῖ γνωριστήκαμε). Πρίν λίγα χρόνια, ὑπῆρξε συνεργάτης τῆς «Ἑστίας τῆς Κυριακῆς» γράφοντας, φυσικά, γιά θέματα αὐτοκινήτου.

Εἶχε, ὡς ὁδηγός, πέντε (!) συμμετοχές στό «Ράλλυ Ἀκρόπολις» καί πολλές σέ δεξιοτεχνίες, ἀναβάσεις καί σιρκουί ὁδηγῳντας «Peugeot 204» καί «ΝSU 1200 TT», χρησιμοποιῶντας τό ψευδώνυμο «Πηλέας». Πιλοτάρησε ἀρκετούς τύπους ἀεροσκαφῶν καί πέταξε μέ περισσότερα ἀπό 23 μαχητικά. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος τοῦ Δήμου Ἀθηναίων μέ τόν συνδυασμό τοῦ Ἀντώνη Τρίτση. Τόν ἀποχαιρετοῦμε μέ ἀγάπη καί θαυμασμό, σέ μιά ἐποχή πού οἱ ἄξιοι φεύγουν καί λησμονοῦνται…

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.