ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025

Ἡ «μισή Μόνα Λίζα» καρφί στό μάτι τους!

Ν’ ἁγιάσει τό στόμα τοῦ Κυριάκου, γιά τήν φράση μέ τήν ὁποία «ξετίναξε» τούς Ἄγγλους καί τόν προικοθῆρα Ἰνδό Πρωθυπουργό τους!

Αὐτή ἡ «Μισή Μόνα Λίζα» ἦταν καρφί στήν καρδιά τῶν λιμοκοντόρων τοῦ Βρεταννικοῦ Μουσείου καί τῆς ἐγγλέζικης κλεπτομανοῦς διπλωματίας! Κί ἄν ἔπρεπε νά πεῖ κάτι ἀκόμη, μετά τήν ἀπαράδεκτη καί χαμερπῆ κουτοπονηριά τῆς Ντάουνινγκ Στρήτ, ἦταν ἡ ἀναφορά στήν ἑλληνική παροιμία: «Φωνάζει ὁ κλέφτης γιά νά φοβηθεῖ ὁ νοικοκύρης»! Ἐνοχλήθηκαν, λέει, οἱ τερατώδεις κλεπταποδόχοι τοῦ Βρεταννικοῦ Μουσείου ὅπου «φιλοξενοῦνται» τά κλεμμένα ἔργα τέχνης τῶν Ἑλλήνων, τῶν Αἰγυπτίων, τῶν Ἰνδῶν, τῶν Κινέζων, τῶν Ἀφρικανῶν. Ὅλων ἐκείνων τῶν χωρῶν στίς ὁποῖες ἔδρασαν οἱ «εὐγενεῖς κατσικοκλέφτες» τῆς British Empire, ἡ ὁποία, διά πυρός καί σιδήρου, λεηλάτησε τήν ὑφήλιο καί μάζεψε τόν πολιτισμικό πλοῦτο της στίς ἀποθῆκες, τά σεντούκια καί τίς προθῆκες τοῦ μεγαλυτέρου οἴκου κλεπταποδοχῆς στόν κόσμο!

Κί ὕστερα, ἀφοῦ εἶχε ὁλοκληρωθεῖ τό πλιάτσικο,σκάρωσαν καί μία «νομοθεσία», μέ ἕνα καί μόνο ἄρθρο, τό κλασσικό «Τά δικά μου δικά μου καί τά δικά σου δικά μου» καί ἀποφάσισαν ὅτι τό «Βritish Museum», ὁ μεγαλύτερος κλεπταποδοχικός οἶκος τῆς Εὐρώπης (ὑπάρχουν καί ἀλλοῦ, κλεμμένα, σέ ἄλλες εὐρωπαϊκές χῶρες, λιγώτερο, ἴσως, κλεπτομανεῖς, ἀλλά κλέφτες) «Φιλοξενεῖ καί προσέχει τά νομίμως κτηθέντα εὑρήματα»!

Νομίμως, πῶς; Ἀφοῦ εἶναι πλέον παγκοίνως γνωστό ὅτι ὁ κλεφτοκοτᾶς Ἔλγιν οὐδέποτε ἔλαβε «φιρμάνι» ἐπίσημο ἀπό τήν Πύλη τῆς ὁμοβαρβάρου μέ τήν βρεταννική, ὀθωμανικῆς αὐτοκρατορίας!

Οἱ Τοῦρκοι, πού εἶναι περισσότερο ὀργανωμένοι γραφειοκράτες ἀπό τούς Ἐγγλέζους, ἔχουν ἐπανειλημμένως διευκρινίσει ὅτι «τέτοιο φιρμάνι δέν ὑπάρχει καί δέν βρέθηκε πουθενά!». Ἑπομένως, ἀρχικλεφτοκοτᾶς ὁ Ἔλγιν, ὅπως καί ἄλλοι, ὁμότεχνοί του, πού βούτηξαν ἐν ψυχρῷ τήν Ἀφροδίτη τῆς Μήλου, τήν Νίκη τῆς Σαμοθράκης, τήν πληγωμένη Ἀμαζόνα, τά ἀρχαῖα τῆς Περγάμου.

Ὑπάρχουν καί ἀλλοῦ Μουσεῖα-κλεπταποθῆκες. Στήν Γαλλία, τήν Γερμανία, τίς ΗΠΑ! Καί κανείς δέν ἔχει τό θάρρος νά τά ἐπιστρέψει στήν γῆ ἀπό τήν ὁποία ἐκλάπησαν! Τί θά εἶναι τό Βρεταννικό Μουσεῖο χωρίς τά γλυπτά τοῦ Παρθενῶνα; Τό Λοῦβρο χωρίς τήν Ἀφροδίτη τῆς Μήλου; Χωρίς τήν Νίκη τῆς Σαμοθράκης; Πόσο «νομίμως» βούτηξε ὁ …Βουτιέ τήν Ἀφροδίτη τῆς Μήλου ἀγοράζοντάς την ἀπό ἕναν ἀγρότη πού τήν βρῆκε (σέ δύο δόσεις) στό κτῆμά του;

Ν’ ἁγιάσει τό στόμα τοῦ Μητσοτάκη γιά τήν «μισή Μόνα Λίζα», ἀλλά ἀφοῦ ὁ Σούνακ φέρθηκε μέ αὐτόν τόν τρόπο, ἅς ἀλλάξουμε πλέον πολιτική.

Ἅς λέμε τά πράγματα μέ τό ὄνομά τους. «Κύριοι, εἶστε διπλά ἐκτεθειμένοι! Εἶστε καί κλέφτες καί κλεπταποδόχοι!». Ἄς προσφύγουμε στά διεθνῆ δικαστήρια, στόν ΟΗΕ, ἅς βγοῦμε στούς δρόμους σέ διαδηλώσεις, τό ἑλληνικό στοιχεῖο σέ ὅλον τόν κόσμο!

Ὅπως βγήκαμε γιά τό «χαρτάτσι» τοῦ κυρίου Χατζηδάκη, νά βγοῦμε γιά τούς κλέφτες τῆς κληρονομίας μας! Στήν Ἀθήνα, τήν Θεσσαλονίκη, τήν Νέα Ὑόρκη, τό Σικάγο, τήν Φρανκφούρτη, τό Ντύσσελντορφ, τό Λονδῖνο, τό Σίδνεϋ, τήν Μελβούρνη! Παντοῦ, ὅπου ὑπάρχει ἑλληνισμός! Μέ πλακάτ τίς φωτογραφίες τῶν ἀρχαίων μας καί τῆς Μελίνας!

Τέλος ἡ διπλωματία, τέλος ἡ ἀνοχή, τέλος ἡ κοροϊδία μέ τά «καθρεφτάκια» πού μᾶς ἐπιστρέφουν -τάχαμου δῆθεν- κάθε τόσο! Ἡ «μισή Μόνα Λίζα» ἅς γίνει εἰκόνα καί σύνθημα!

Απόψεις

Ἡ δολοφονία τῆς σκέψεως

Εφημερίς Εστία
Πῶς τά συστημικά ΜΜΕ, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ἡ ΕΡΤ, «δολοφόνησαν» δεύτερη φορά τόν νεαρό Ἀμερικανό συντηρητικό Τσάρλυ Κέρκ – Τί σημαίνει ἡ ἰδιότης «ἀκροδεξιός» πού τοῦ ἀπέδωσαν καί οἱ εἰρωνικές ἀναφορές «μάρτυς τοῦ τραμπισμοῦ» – Ὀργή Τράμπ κατά τῆς ριζοσπαστικῆς Ἀριστερᾶς

Χάντρες καί καθρεφτάκια

Μανώλης Κοττάκης
Μία ἡμέρα πρίν τήν ἀνακοίνωση τῆς ἐκδήλωσης ἐνδιαφέροντος ἀπό τήν ἀμερικανική ἑταιρεία Chevron γιά τόν διαγωνισμό ἐξόρυξης ὑδρογονανθράκων πού προκήρυξε τό ἑλληνικό Ὑπουργεῖο Ἐνέργειας σέ «οἰκόπεδα» νοτίως τῆς Κρήτης, ὁ ὑπουργός Ἐξωτερικῶν Γιῶργος Γεραπετρίτης μίλησε στούς συναδέλφους Σωτήρη Ξενάκη καί Βασίλη Σκουρῆ.

MRB: Τό 60% τῶν Ἑλλήνων θεωρεῖ ἀνεπαρκές τό πακέτο Μητσοτάκη

Εφημερίς Εστία
Αρνητικά ἑρμηνεύουν στήν πλειονότητά τους οἱ κάτοικοι τῆς Ἀττικῆς τά μέτρα πού ἐξηγγέλθησαν στήν ΔΕΘ, συμφώνως πρός ἔρευνα πού διεξήγαγε ἡ MRB γιά λογαριασμό τοῦ Ἐπαγγελματικοῦ Ἐπιμελητηρίου Ἀθηνῶν.

Οἱ σπουδαῖοι μουσικοί τοῦ «Παιδιοῦ τῆς Ἀφροδίτης»

Δημήτρης Καπράνος
Ἡ ἐπί δέκα χρόνια ἐνασχόλησή μου, ἐπαγγελματικά, μέ τήν ἑλληνική πόπ-ρόκ σκηνή μέ ἔφερε σέ ἐπαφή μέ σπουδαίους καλλιτέχνες.

Σάββατον 11 Σεπτεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΠΑ-ΕΥΘΥΜ!