Ἕνας κοριός ἀποκαλύπτει μιά σημαντική ἀδυναμία

Ἀντιγράφω ἀπό τόν ἱστότοπο τῆς Λέσβου «Στό Νησί»: «Ἀπιστευτή περιπέτεια ἔζησε μιά νεαρή κοπέλα κατά τή διάρκεια τοῦ ταξιδιοῦ της μέ πλοῖο τῆς γραμμῆς Πειραιᾶς – Μυτιλήνη, τήν Δευτέρα 10 Μαρτίου, ταξιδεύοντας χωρίς καμπίνα.

Ὅπως ἀνέφερε ἡ ἴδια σέ τηλεφωνική μας ἐπικοινωνία, ὅλα κυλοῦσαν ὁμαλά μέχρι τίς δύο τά ξημερώματα, ὅταν ἀποφάσισε νά ξεκουραστεῖ στίς ἀεροπορικές θέσεις καί στό πάτωμα, ὅπου εἶχε στρώσει πρόχειρα γιά νά κοιμηθεῖ. Ὡστόσο, ξύπνησε ἀπό ἔντονη ἐνόχληση καί φαγούρα σέ διάφορα σημεῖα τοῦ σώματός της. Διαπίστωσε ὅτι εἶχε τσιμπηθεῖ ἀπό κοριό, γεγονός πού τῆς προκάλεσε μεγάλη ἀνησυχία.

Ἀμέσως ἀπευθύνθηκε στόν ὑπεύθυνο τῆς ἑταιρείας, ὁ ὁποῖος τή ρώτησε ἄν εἶχε μαζί της κατοικίδιο, διότι –ὅπως ἀνέφερε– τό πλοῖο ἀκολουθεῖ αὐστηρό πρόγραμμα ἀπολύμανσης καί “δέν ἔχει κοριούς”. “Τούς εἶπα ὅτι τό κατοικίδιό μου εἶναι ἀποπαρασιτωμένο καί, φυσικά, τήν ὥρα πού ἔνιωσα τά τσιμπήματα δέν ἦταν μαζί μου, καθώς στούς ἐσωτερικούς χώρους τῶν πλοίων ἀπαγορεύεται ἡ κυκλοφορία κατοικιδίων. Ἐκείνη τή στιγμή, ἕνας τεράστιος κοριός ἔπεσε ἀπό πάνω μου. Τόν σκότωσα μπροστά στά μάτια τοῦ ὑπευθύνου” εἶπε ἡ κοπέλα.

Τῆς δόθηκε ἀλοιφή γιά τά τσιμπήματα καί σπρέι ἀπολύμανσης γιά τά ροῦχα της. Λίγο ἀργότερα, ἄρχισε νά ἐμφανίζει πρήξιμο στά σημεῖα ὅπου τήν εἶχε τσιμπήσει ὁ κοριός, κάτι πού τήν πανικόβαλε. “Ἔτρεξα στή ρεσεψιόν καί ζήτησα νά μέ δεῖ κάποιος γιατρός καί νά λάβω πρῶτες βοήθειες, καθώς ὑπῆρχε ἔντονη ἐνόχληση σέ πέντε τοὐλάχιστον σημεῖα. Δυστυχῶς, ἡ ἀπάντηση πού ἔλαβα ἦταν ὅτι στό πλοῖο δέν ὑπάρχει γιατρός. Ὁ μοναδικός ἐπιβάτης πού εἶχε δηλώσει τήν ἰατρική του ἰδιότητα ἦταν ψυχίατρος καί θά ἀποβιβαζόταν στήν Χίο. Μόλις ἔφθασε στή Μυτιλήνη, ἀπευθύνθηκε ἀμέσως στό Κέντρο Ὑγείας τῆς πόλης, ὅπου ἐξετάστηκε ἀπό γιατρούς. Στή γνωμάτευσή τους ἀναφέρεται ὅτι παρουσίασε φλεγμονώδη ἀντίδραση καί τῆς συστήθηκε θεραπεία μέ ἀντιβιοτικά καί ἀντισταμινικά».

Κι ἐγώ θυμήθηκα ὅτι τό 2006, ἐπί Κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλῆ, ὁ τότε γενικός γραμματεύς τοῦ Ὑπουργείου Ναυτιλίας καθηγητής Ἰωάννης Τζωάννος εἶχε φροντίσει καί εἶχε «περάσει» ἀπό τήν Βουλή διάταξη μέ τήν ὁποία προβλεπόταν νά ὑπηρετοῦν στά πλοῖα τῆς Ἀκτοπλοΐας ἰατροί «πού κάνουν τό ἀγροτικό τους». Προσωπικά, εἶχα ἰδία ἀντίληψη, σέ περιστατικό μέ ἕνα μικρό παιδί σέ πλοῖο τῆς γραμμῆς. Ἀναζητήθηκε ἰατρός, βρέθηκε καί μερίμνησε ἀμέσως, πρός ἀπόλυτη ἱκανοποίηση τῶν γονέων τοῦ παιδιοῦ. Ὡστόσο, ἀργότερα, ἔπειτα ἀπό παρεμβάσεις συνδικαλιστῶν τοῦ ἰατρικοῦ χώρου καί μέ κύριο ἐπιχείρημα ὅτι «οἱ ἰατροί ἀντιμετωπίζονται ὡς μέλη τοῦ πληρώματος», ὁ θεσμός τοῦ «ἀγροτικοῦ» στά ἀκτοπλοϊκά σκάφη ἀτόνησε καί τώρα βρέθηκε ὁ «κοριός» γιά νά ξαναφέρει τό θέμα στήν ἐπικαιρότητα.

Φυσικά, τό θέμα ἔχει δύο ὄψεις. Ναί, χρειάζεται νά ὑπάρχει ἰατρός στά πλοῖα τῆς Ἀκτοπλοΐας. Τά καλοκαίρια στά βαπόρια ὑπάρχουν περισσότερα ἀπό 1.500 ἄτομα. Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, δέν μπορεῖ ὁ ἰατρός νά ἀντιμετωπίζεται ὡς «πλήρωμα» οὔτε νά ἐργάζεται ἑπτά ἡμέρες τήν ἑβδομάδα. Δέν εἶναι ὅπως ὁ ἰατρός στά κρουαζιερόπλοια, πού ἔχει μεγάλες σχετικῶς ἀποδοχές. Ἰδού πεδίο προβληματισμοῦ γιά τόν ἑπόμενο ὑπουργό Ναυτιλίας!

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.