Ὅταν ὁ καλλιτέχνης γίνεται δρομέας…

Γιά σκέψου! Ὁ «Δρομέας» τοῦ Βαρώτσου νά μετακομίσει στά Σκόπια! Καί μόνο ὡς ἰδέα, ἀπωθητική.

Καί ὅταν μαθαίνεις ὅτι ἀπετέλεσε πρόταση τῆς ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ πρός τόν δημιουργό τοῦ γλυπτοῦ, παθαίνεις κάτι σάν ναυτία… Δηλαδή, γιά νά καταλάβω, ξυπνάει ἕνα πρωί ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ κι, ἐκεῖ πού πίνει τόν καφέ της, τῆς ἔρχεται μία ἰδέα: «Δέν θά εἶναι καλό γιά τήν ἐνίσχυση τῆς θεόπνευστης καί ρηξικέλευθης συμφωνίας τῶν Ψαράδων ἡ δωρεά ἑνός “ἐπώνυμου” γλυπτοῦ τῶν Ἀθηνῶν στά Σκόπια καί νά μᾶς χαρίσουν κι ἐκεῖνοι ἕνα;»… Καί μήν ρωτᾶτε «πῶς τῆς ἦρθε;», διότι ἔτσι ἔρχονται οἱ μεγάλες ἰδέες! Ἀπροειδοποίητα. Γι’ αὐτό καί εἶναι μεγάλες!

Κι ἀφοῦ τελειώνει τόν καφέ της, κατεβαίνει στήν εἴσοδο, ἐπιβιβάζεται στό ὑπουργικό ὄχημα καί τήν ὥρα πού περνᾶ ἔξω ἀπό τό «Χίλτον» ρωτάει τόν ὁδηγό: «Γιῶργο, πῶς θά σοῦ φαινόταν ἄν τό χαρίζαμε στά Σκόπια;». Τό αὐτοκίνητο κάνει ἕνα μικρό «λούπ», καθώς ὁ ὁδηγός παρ’ ὀλίγον νά χάσει τόν ἔλεγχο. «Νά τούς χαρίσουμε τό “Χίλτον;” καί πῶς τό ἔχετε σκεφτεῖ;» ρωτᾶ ἀπορημένος.

«Ποιό Χίλτον, βρέ Γιῶργο; Γιά τόν “Δρομέα” τοῦ Βαρώτσου σοῦ λέω, πού εἶναι τοποθετημένος στήν νησῖδα. Δέν τόν ἔχεις δεῖ;»…, τοῦ ἀπαντᾶ. Νέο «λούπ», ἄναμμα τῶν «ἀλάρμ», στάση δεξιά καί ὁ Γιῶργος προσπαθεῖ νά συνέλθει.

– Μά, τί λέτε, κυρία ὑπουργέ; Δέν ἔχετε παρατηρήσει ὅτι τό γλυπτό ἀποτελεῖται ἀπό ἀμέτρητα κομμάτια γυαλί; Πῶς θά γίνει μιά τέτοια μεταφορά; Ἡ ὑπουργός τό σκέφτεται καθώς θωρεῖ ἀκίνητη τόν «Δρομέα» καί τρέχει ὁ λογισμός της.

– Ὅλα κάνεις ὅτι τά ξέρεις, ἀλλά δέν τά ξέρεις! Καί πῶς μεταφέρθηκε, ἀγαπητέ μου, ἀπό τήν Ὁμόνοια στό Χίλτον; Διακτινίστηκε;

– Ὄχι, κυρία, ἀλλά ἄλλο νά μεταφέρεις κομμάτι-κομμάτι Ὁμόνοια-Χίλτον κι ἄλλο Χίλτον-Σκόπια. Δέν νομίζετε;

– Πολλά λές. Δέν νομίζεις ὅτι κάπου ἔχεις ἤδη ὑπερβεῖ τά ἐσκαμμένα; Ὁδήγησε, σέ παρακαλῶ, καί ἄς μήν συζητήσουμε ἄλλο…

Ὁ Γιῶργος, ἀπόφοιτος τῆς Καλῶν Τεχνῶν, ἀλλά ὁδηγός ἕνεκα τῆς ἀνεργίας, φθάνει στό ὑπουργεῖο, παρκάρει, ἀνοίγει τήν πόρτα καί ἡ ζωή συνεχίζεται… Σέ λίγη ὥρα φθάνει στό ὑπουργεῖο ὁ γλύπτης, πού ἔχει δεχθεῖ τηλεφώνημα ἀπό τήν ὑπουργό.

– Σᾶς κάλεσα γιά νά μιλήσουμε γιά ἕνα θέμα πού σᾶς ἀφορᾶ…

– Πολύ χαίρομαι, εἶναι ἡ πρώτη φορά πού καλοῦμαι στό ὑπουργεῖο, ἐδῶ καί πολύ καιρό.

– Πῶς θά σᾶς φαινόταν ἡ ἰδέα νά χαρίζαμε τόν «Δρομέα» σας στήν Δημοκρατία τῆς Βόρειας Μακεδονίας καί νά ζητήσουμε ἀπό ἐκείνους νά μᾶς δώσουν ἕνα δικό τους γλυπτό;

Ὁ γλύπτης δέν ἔχει ἀκόμη πιεῖ καφέ, ἀλλά ὁ πονοκέφαλος πού αἰσθάνεται μᾶλλον ἔχει ἄλλα αἴτια… – Ξέρετε, δέν ἔχω ἀκόμη πιεῖ καφέ καί μᾶλλον δέν σᾶς παρακολούθησα ἐπαρκῶς. Μπορεῖτε νά ἐπαναλάβετε, παρακαλῶ; Ἡ ὑπουργός, εὐγενής, ἐρωτᾶ «πῶς τόν πίνει», παραγγέλνει ἕνα ἑλληνικό διπλό, σκέτο καί ἐπαναλαμβάνει.

– Πῶς θά σᾶς φαινόταν ἡ ἰδέα νά χαρίζαμε τόν «Δρομέα» σας στήν Δημοκρατία τῆς Βόρειας Μακεδονίας καί νά ζητήσουμε ἀπό ἐκείνους νά μᾶς δώσουν ἕνα δικό τους γλυπτό;

Δέν γνωρίζω ἄν ἤπιε τόν καφέ του, ἀλλά εἶναι βέβαιο ὅτι ὁ καλλιτέχνης ἔγινε… δρομέας!

Απόψεις

«Βόμβες» Ἀναστασιάδη ἐναντίον Μητσοτάκη

Μανώλης Κοττάκης
Ὁ τέως Πρόεδρος τῆς Κύπρου κατηγορεῖ τόν Πρωθυπουργό ὅτι προωθοῦσε τό αἴτημα τῶν ΗΠΑ γιά διακοπή (!) τῶν γεωτρήσεων τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας ἐντός τῆς ΑΟΖ, προκειμένου νά προχωρήσει ὁ ἑλληνοτουρκικός διάλογος! – Γιά τόν ἴδιο λόγο προωθοῦσε τήν ἰδέα τῆς κατασκευῆς ἀγωγοῦ ἀερίου γιά ἀπ’ εὐθείας σύνδεση Ἀνατολικῆς Μεσογείου-Τουρκίας, μέ παράκαμψη τῆς Κύπρου! – Τί ἐξομολογήθηκε ὁ Κύπριος Πρόεδρος στόν ἐκδότη Κωστῆ Χατζηκωστῆ στό βιβλίο  «7 Προεδρικά Πορτραῖτα» – «Οἱ χαρακτηρισμοί Ἀναστασιάδη ἐξευτελίζουν τήν πολιτική ἀξιότητα τοῦ Ἕλληνα Πρωθυπουργοῦ γιά τά ἑλληνοτουρκικά» «Ἡ Κύπρος δέν εἶναι στίς προτεραιότητες τῆς ἑλληνικῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς» – Ἔπαινοι γιά Νῖκο Δένδια καί Ἀλέξη Τσίπρα

Το Σάββατο 01.04 με την Εστία: Οι ιστορικές σημαίες της Επανάστασης!

Εφημερίς Εστία
Το Σάββατο 01.04 με την Εστία • Οι ιστορικές σημαίες της Επανάστασης • Τα λάβαρα που ευλογήθηκαν και  εμψύχωσαν τους αγωνιστές του έθνους!

Ὁ Kωνσταντῖνος Καραμανλῆς τό ἵδρυσε ὁ… Γιατρομανωλάκης τό κλείνει!

Εφημερίς Εστία
Λουκέτο στό ἱστορικό Ἑλληνικό Ἵδρυμα Πολιτισμοῦ μέ ἀπόφαση τοῦ ὑφυπουργοῦ, μέ τήν κάλυψη τῆς ὑπουργοῦ Λίνας Μενδώνη – Τό σπουδαῖο ἔργο του μέ παραρτήματα στήν Ἀλεξάνδρεια, τήν Τεργέστη, τήν Ὀδησσό, τό Βελιγράδι καί τά Τίρανα – Ἡ ἀνακαίνισις τοῦ Μουσείου Καβάφη στήν Ἀλεξάνδρεια

Ἔκθεσις-κόλαφος τοῦ Σταίητ Ντηπάρτμεντ γιά ὑποκλοπές – διαφθορά

Εφημερίς Εστία
ΜΕΤΑ τίς ἐκθέσεις διαφόρων διεθνῶν ὀργανισμῶν γιά τήν κατάσταση τῆς δημοκρατίας καί τῶν δικαιωμάτων στήν Ἑλλάδα, οἱ ὁποῖες ὅλες ἀπαξιώθηκαν μέ δριμύτητα ἀπό τόν Πρωθυπουργό καί τήν Κυβέρνηση, ἔρχεται ἡ ἐτήσια ἔκθεσις τοῦ Σταίητ Ντηπάρτμεντ νά ἐπιφέρει καίριο πλῆγμα στό ἀφήγημα τοῦ Μεγάρου Μαξίμου γιά τήν ἐλευθερία στήν χώρα.

Ἀνάγνωση σέ κάθε συνεδρίαση τῆς Ὁλομέλειας

Δημήτρης Καπράνος
Στίς 23 Μαρτίου 1821 οἱ Ἕλληνες ἐπαναστάτες κατέλαβαν, σχεδόν ἀμαχητί, τήν Καλαμάτα. Ἔπεσαν κάτι λιανοτούφεκα στά περίχωρα, ἀλλά χωρίς σπουδαιότητα.