ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὅταν μιά μπανάνα γίνεται μεγάλο πλυντήριο

Ἀντιγράφω ἀπό τό ρεπορτάζ: «Ὁ Κινέζος ἐπιχειρηματίας Τζάστιν Σάν, πού ἀγόρασε τό ἔργο τέχνης, ἐπένδυσε πρόσφατα 30 ἑκατ. δολλάρια σέ πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων, ἡ ὁποία ὑποστηρίζεται ἀπό τόν Τράμπ.

“Εἶναι πολύ καλύτερη ἀπό τίς ἄλλες μπανάνες”, δήλωσε μετά τήν πρώτη μπουκιά. Ἦταν ἄραγε ἡ πιό ἀκριβή μπουκιά τῆς Ἱστορίας; Ἀφοῦ ἀγόρασε ἔναντι 6 ἑκατομμυρίων δολλαρίων ἕνα ἔργο τέχνης, πού ἀποτελοῦνταν ἀπό μιά μπανάνα κολλημένη μέ ταινία σ’ ἕνα τοῖχο, ὁ ἀγοραστής τήρησε σήμερα τήν ὑπόσχεσή του: ἔφαγε τό φροῦτο.

Σέ ἕνα πολυτελές ξενοδοχεῖο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, ὁ Τζάστιν Σάν, Σινοαμερικανός ἐπιχειρηματίας καί ἱδρυτής τῆς πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων Tron, κατάπιε τήν μπανάνα ἐνώπιον δεκάδων δημοσιογράφων καί ἰνφλουένσερ»…

Πᾶμε τώρα νά ἐξηγήσουμε τά -γιά ἐμᾶς- ἀνεξήγητα. Φάουλ πρῶτον: «Κινέζος ἐπιχειρηματίας». Τρέχα γύρευε! Κανείς δέν μπορεῖ νά γνωρίζει τί κρύβεται πίσω ἀπό κάθε «Κινέζο ἐπιχειρηματία» ἤ «κινέζικη ἐπιχείρηση» ἤ «κινέζικο ἐπιχειρηματικό κολοσσό» καί ἄλλα τέτοια. Ἀπό τήν ὥρα πού μιά χώρα κυβερνᾶται ἀπό «Κομμουνιστικό Κόμμα», ἡ ἰδιότητα τοῦ «ἐπιχειρηματία» τίθεται αὐτομάτως ὑπό αἵρεση.

Φάουλ δεύτερον: «Ἐπένδυσε σέ ἔργο τέχνης ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια». Δηλαδή ἀγόρασε μιά μπανάνα καί ἕνα κομματάκι «κολλητικῆς ταινίας τῆς πλάκας» ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια. Ξέπλυμα; Κομπίνα; Τρέλλα; Διαφήμιση; Ὅ,τι καί νά εἶναι, πρόκειται περί ἀπάτης. Καί εἶναι ἄξιο ἀπορίας τό πῶς ἕνας οἶκος ὅπως οἱ Σόθμπυ’ς δημοπρατεῖ «μιά μπανάνα κολλημένη σ’ ἕναν τοῖχο».

Φάουλ τρίτον: «Ἦταν ἡ πιό ἀκριβή μπουκιά τῆς Ἱστορίας»; Ἀπαράδεκτον! Καθ’ ὅτι ὑπῆρξαν κατά καιρούς πολύ μεγαλύτερες καί ἀκριβότερες «μπουκιές». Πρῶτα-πρῶτα δεκάδες καλλονές τοῦ σινεμά, οἱ ὁποῖες ἀπετέλεσαν «μπουκιά καί συγχώριο» καί ἀμείβονταν (καί ἀμείβονται κάποιες) μέ ἑκατομμύρια. Δεύτερον, τό ἴδιο τό Χόνγκ-Κόνγκ, πού τό ἔκανε «μιά μπουκιά» ἡ Κίνα.

Φάουλ τέταρτον: «Ἐπένδυσε πρόσφατα τριάντα ἑκατομμύρια δολλάρια σέ πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων». Καταλαβαίνετε ποῦ ἔχουμε φθάσει; Τά «funds», μέ τίς εὐλογίες τῆς ἑλληνικῆς πολιτικῆς σκηνῆς, κλέβουν -γιά ἕνα κομμάτι μπανάνα- τά σπίτια τῶν Ἑλλήνων καί κάποιοι ἐπενδύουν σέ νομίσματα πού… δέν ὑπάρχουν! Ἄν αὐτή πού ζοῦμε δέν εἶναι ἡ ἐποχή τῆς κομπίνας καί τῆς τρέλλας, τότε τί εἶναι;

Φάουλ πέμπτον: «Σέ ἕνα πολυτελές ξενοδοχεῖο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, ὁ Τζάστιν Σάν, Σινοαμερικανός ἐπιχειρηματίας καί ἱδρυτής τῆς πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων Tron, κατάπιε τήν μπανάνα ἐνώπιον δεκάδων δημοσιογράφων καί ἰνφλουένσερ». Πρῶτα-πρῶτα δέν μᾶς λέει πόσο ἄξιζε ἡ κολλητική ταινία. Διότι τό ἔργο εἶχε δύο μέρη. Μπανάνα καί κολλητική ταινία. Τήν μπανάνα τήν κατάπιε. Τήν ταινία τί τήν ἔκανε; Ἀπόκρυψη στοιχείων λέγεται αὐτό, γιά τήν Ἐφορία! Μετά, δέν μᾶς εἶπε πόσο κόστιζε κάθε γραμμάριο τῆς μπανάνας, ἀφοῦ δέν μᾶς ἀπεκάλυψε τό πραγματικό της βάρος. Καί ἐάν ἡ μπανάνα εἶχε ἀρχίσει νά ἀλλοιώνεται; Τί κάνει μιά μπανάνα ὅταν ἀρχίζει νά σαπίζει; Γίνεται βαρύτερη ἤ χάνει βάρος; Ἀπαράδεκτη ἀπόκρυψη στοιχείων καί αὐτή!

Φάουλ ἕκτον καί …ἔ…σχατον! Ἄν μιά μπανάνα σέ ἀποσύνθεση κοστίζει ἕξι ἑκατομμύρια δολλάρια, τότε πόσο θά κοστίζει τό… ἐπεξεργασμένο προϊόν πού θά προκύψει ἀπό τήν γαστέρα ἐκείνου πού τήν ἔφαγε; Νομίζω ὅτι ἡ ὅλη ὑπόθεση μπανάνα – ἔργο τέχνης» κάπου «μυρίζει»! Καί μυρίζει ἄσχημα!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.