Ὅταν ἡ Ἑλληνική Ναυτιλία μεγαλουργεῖ

Δέν θά μποροῦσε κανείς νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές εἶναι ἅγιοι! Καί δέν μπορεῖ κανείς νά εἶναι «ἅγιος» σέ ἕναν τόσο ἀγρίως ἀνταγωνιστικό καί μέ διαρκῆ «χτυπήματα» χῶρο.

Θά ἔλεγα, ὅμως, ὅτι εἶναι ἄξιοι καί ὅτι ἔχουν πάντα κοντά τους τόν ἅγιο Νικόλαο, τόν ὁποῖο θεωροῦν συμπαραστάτη καί καθοδηγητή. Ἔχω ἰδίαν ἀντίληψη, καθώς ἔχω ψάλει τό «Κανόνα πίστεως καί εἰκόνα πραότητος», χορωδία μέ τήν πλοιοκτησία, σέ μακρινές χῶρες τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς, στήν τελετή παραλαβῆς πλοίων ἀπό Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες! Καί γνωρίζω ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων (ἀπό τά πρῶτα βήματα τοῦ καπετάν Παναγιώτη) τήν διαδρομή τοῦ πανίσχυρου σήμερα «Ὁμίλου Τσάκου», ὁ ὁποῖος βρίσκεται μέσα στούς δέκα μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ὁμίλους μεταφορᾶς ἐνέργειας, σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ὁ ὑγιής αὐτός οἰκονομικός ὀργανισμός, λοιπόν, βρέθηκε τό 1918 στήν ὄγδοη θέση, καθώς τά δεξαμενόπλοιά του μετέφεραν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, ἤτοι ἑπτά ὁλόκληρες ἡμέρες καταναλώσεως ἐνεργείας παγκοσμίως.

Τό 2018, ἡ εἰσηγμένη ναυτιλιακή ἑταιρεία τοῦ Ὁμίλου, ἡ «Tsakos Energy Navigation», ἑόρτασε τά 25 χρόνια ἀπό τήν εἰσαγωγή της στήν χρηματιστηριακή ἀγορά, ἀρχικῶς τοῦ Ὄσλο καί ἐν συνεχεία τῆς Νέας Ὑόρκης.

Τόν περασμένο Ὀκτώβριο, ἡ ἑταιρεία ὁλοκλήρωσε τό ναυπηγικό της πρόγραμμα, πού περιελάμβανε 15 πλοῖα, δεξαμενόπλοια καί LNG. Ὁ στόλος τῆς ΤΕΝ ἀποτελεῖται ἀπό 65 πλοῖα συνολικῆς χωρητικότητος 7.200.000 τόνων, ἐκ τῶν ὁποίων τά 63 εἶναι δεξαμενόπλοια καί δύο LNG.Ὁ ἐπί κεφαλῆς, μάλιστα, τῆς ἑταιρείας Νῖκος Παν. Τσάκος, βρέθηκε στήν τελευταία σύνοδο τοῦ Νταβός καί δήλωσε σχετικά:

«Τό 2018 ἦταν μία ἀπό τίς πιό ἄστατες καί ἀλλοπρόσαλλες χρονιές ὅσον ἀφορᾶ τήν ναυλαγορά καί τήν παγκόσμια οἰκονομία. Ἀπό ἐκεῖ πού εἴχαμε συνηθίσει νά ὑπάρχει μία σταθερή ἀνοδική πορεία, ἡ κατάσταση ἄλλαξε. Συζητούσαμε γιά μία στοιχισμένη ἀνάπτυξη ὅλων τῶν χωρῶν. Βρέθηκα στό Νταβός στό World Economic Forum. Αὐτή τή φορά τά μηνύματα ἦταν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα. Ὅτι, δηλαδή, μπαίνουμε σέ μία περίοδο στήν ὁποία, τό λιγότερο πού μποροῦμε νά ποῦμε, θά ὑπάρχουν προκλήσεις. Σέ αὐτό τό ἄστατο περιβάλλον, ἡ ἑταιρεία μας μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί ὅλων τῶν ἐργαζομένων σέ αὐτή, σέ θάλασσα καί στεριά, συνεχίζει τή σταθερή πορεία της, ἐπεκτείνοντας τόν κύκλο τῶν ἐργασιῶν της καί συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες μέ κρατικούς ὀργανισμούς καί μεγάλους κολοσσούς στόν τομέα τῆς ἐνέργειας, τοῦ ξηροῦ φορτίου, τῶν κοντέινερ καί τοῦ φυσικοῦ ἀερίου.

Τό “Maria Energy”, πού ὅλοι καμαρώσαμε ἦταν ὄχι μόνο τό πρῶτο πλοῖο πού ἔφερε στήν Ἑλλάδα φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, ἀλλά καί τό πλοῖο πού ἔκανε τίς μεγαλύτερες μεταφορές καί περισσότερες ἐξαγωγές ἀπό κάθε ἄλλο πλοῖο στόν κόσμο, ἐξάγοντας φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, καί μᾶς κάνει περήφανους. Ὁ Ὅμιλος Τσάκου εἶναι ὁ 8ος μεγαλύτερος ὅμιλος παγκοσμίως στή μεταφορά ἐνέργειας. Ὅλες αὐτές οἱ μεταφορές καί ὅλο αὐτό τό ἔργο ἔγινε μέ ἀσφάλεια γιά τίς ζωές τῶν ναυτικῶν καί τοῦ περιβάλλοντος». Πῶς νά μήν τρελαίνονται μετά οἱ Κινέζοι καί οἱ Γερμανοί;

Απόψεις

Τό 25% τῶν κατοίκων τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν εἶναι μετανάστες!

Εφημερίς Εστία
Πλησιάζουν τό 50% σέ Πατήσια- Ἅγιο Παντελεήμονα – Τί λέει ἀπόρρητος ἔκθεσις τῆς ΕΛ.ΑΣ.

Ἡ ἁλυσίδα τῆς Δημοκρατίας

Μανώλης Κοττάκης
«ΔΙΟΤΙ δέν συνεμορφώθησαν πρός τάς ὑποδείξεις»:

Μητσοτάκης: Ἀορίστου χρόνου οἱ ἰατροί τῶν ΜΕΘ

Εφημερίς Εστία
Τήν προσεχῆ ἑβδομάδα οἱ ἀνακοινώσεις γιά τά μέτρα

Πιάσ’ τ’ αὐγό κούρευ’ το εἰς τάς Εὐρώπας…

Δημήτρης Καπράνος
Ἐπιτρέψτε μου νά ἐκφράσω γιά μία ἀκόμη φορά τήν πικρία καί τήν ἀπογοήτευσή μου γιά τήν «Ἑνωμένη Εὐρώπη»

Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 1960

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ