Ὅταν ἡ Ἑλληνική Ναυτιλία μεγαλουργεῖ

Δέν θά μποροῦσε κανείς νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές εἶναι ἅγιοι! Καί δέν μπορεῖ κανείς νά εἶναι «ἅγιος» σέ ἕναν τόσο ἀγρίως ἀνταγωνιστικό καί μέ διαρκῆ «χτυπήματα» χῶρο.

Θά ἔλεγα, ὅμως, ὅτι εἶναι ἄξιοι καί ὅτι ἔχουν πάντα κοντά τους τόν ἅγιο Νικόλαο, τόν ὁποῖο θεωροῦν συμπαραστάτη καί καθοδηγητή. Ἔχω ἰδίαν ἀντίληψη, καθώς ἔχω ψάλει τό «Κανόνα πίστεως καί εἰκόνα πραότητος», χορωδία μέ τήν πλοιοκτησία, σέ μακρινές χῶρες τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς, στήν τελετή παραλαβῆς πλοίων ἀπό Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες! Καί γνωρίζω ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων (ἀπό τά πρῶτα βήματα τοῦ καπετάν Παναγιώτη) τήν διαδρομή τοῦ πανίσχυρου σήμερα «Ὁμίλου Τσάκου», ὁ ὁποῖος βρίσκεται μέσα στούς δέκα μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ὁμίλους μεταφορᾶς ἐνέργειας, σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ὁ ὑγιής αὐτός οἰκονομικός ὀργανισμός, λοιπόν, βρέθηκε τό 1918 στήν ὄγδοη θέση, καθώς τά δεξαμενόπλοιά του μετέφεραν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, ἤτοι ἑπτά ὁλόκληρες ἡμέρες καταναλώσεως ἐνεργείας παγκοσμίως.

Τό 2018, ἡ εἰσηγμένη ναυτιλιακή ἑταιρεία τοῦ Ὁμίλου, ἡ «Tsakos Energy Navigation», ἑόρτασε τά 25 χρόνια ἀπό τήν εἰσαγωγή της στήν χρηματιστηριακή ἀγορά, ἀρχικῶς τοῦ Ὄσλο καί ἐν συνεχεία τῆς Νέας Ὑόρκης.

Τόν περασμένο Ὀκτώβριο, ἡ ἑταιρεία ὁλοκλήρωσε τό ναυπηγικό της πρόγραμμα, πού περιελάμβανε 15 πλοῖα, δεξαμενόπλοια καί LNG. Ὁ στόλος τῆς ΤΕΝ ἀποτελεῖται ἀπό 65 πλοῖα συνολικῆς χωρητικότητος 7.200.000 τόνων, ἐκ τῶν ὁποίων τά 63 εἶναι δεξαμενόπλοια καί δύο LNG.Ὁ ἐπί κεφαλῆς, μάλιστα, τῆς ἑταιρείας Νῖκος Παν. Τσάκος, βρέθηκε στήν τελευταία σύνοδο τοῦ Νταβός καί δήλωσε σχετικά:

«Τό 2018 ἦταν μία ἀπό τίς πιό ἄστατες καί ἀλλοπρόσαλλες χρονιές ὅσον ἀφορᾶ τήν ναυλαγορά καί τήν παγκόσμια οἰκονομία. Ἀπό ἐκεῖ πού εἴχαμε συνηθίσει νά ὑπάρχει μία σταθερή ἀνοδική πορεία, ἡ κατάσταση ἄλλαξε. Συζητούσαμε γιά μία στοιχισμένη ἀνάπτυξη ὅλων τῶν χωρῶν. Βρέθηκα στό Νταβός στό World Economic Forum. Αὐτή τή φορά τά μηνύματα ἦταν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα. Ὅτι, δηλαδή, μπαίνουμε σέ μία περίοδο στήν ὁποία, τό λιγότερο πού μποροῦμε νά ποῦμε, θά ὑπάρχουν προκλήσεις. Σέ αὐτό τό ἄστατο περιβάλλον, ἡ ἑταιρεία μας μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί ὅλων τῶν ἐργαζομένων σέ αὐτή, σέ θάλασσα καί στεριά, συνεχίζει τή σταθερή πορεία της, ἐπεκτείνοντας τόν κύκλο τῶν ἐργασιῶν της καί συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες μέ κρατικούς ὀργανισμούς καί μεγάλους κολοσσούς στόν τομέα τῆς ἐνέργειας, τοῦ ξηροῦ φορτίου, τῶν κοντέινερ καί τοῦ φυσικοῦ ἀερίου.

Τό “Maria Energy”, πού ὅλοι καμαρώσαμε ἦταν ὄχι μόνο τό πρῶτο πλοῖο πού ἔφερε στήν Ἑλλάδα φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, ἀλλά καί τό πλοῖο πού ἔκανε τίς μεγαλύτερες μεταφορές καί περισσότερες ἐξαγωγές ἀπό κάθε ἄλλο πλοῖο στόν κόσμο, ἐξάγοντας φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, καί μᾶς κάνει περήφανους. Ὁ Ὅμιλος Τσάκου εἶναι ὁ 8ος μεγαλύτερος ὅμιλος παγκοσμίως στή μεταφορά ἐνέργειας. Ὅλες αὐτές οἱ μεταφορές καί ὅλο αὐτό τό ἔργο ἔγινε μέ ἀσφάλεια γιά τίς ζωές τῶν ναυτικῶν καί τοῦ περιβάλλοντος». Πῶς νά μήν τρελαίνονται μετά οἱ Κινέζοι καί οἱ Γερμανοί;

Απόψεις

Ἄφαντες οἱ εὐρωπαϊκές «Ἀσπίδες» στήν Ἐρυθρά Θάλασσα

Δημήτρης Καπράνος
Σῶος περισυνελέγη τελικῶς ὁ Ἕλληνας ἔνοπλος φρουρός τοῦ πλοίου «Eternity C», ἀφοῦ παρέμεινε περισσότερες ἀπό 24 ὧρες στό νερό!

Τραγωδία γιά τήν ἑλληνική ναυτιλία στήν Ἐρυθρά καί τήν Οὐκρανία

Δημήτρης Καπράνος
Νεκροί Ἕλληνες ἀπό πυρά τῶν Χούθι, δεκάδες ἀγνοούμενοι ὅμηροι – Στόν βυθό ἑλληνικά πλοῖα

Τά τρία ἐγκλήματα τῆς Δύσεως

Μανώλης Κοττάκης
Καί τό ἕνα, μεγάλο καί ἀσυγχώρητο ἔγκλημα τῆς Ἑλλάδος – Στόχος ὁ δυτικός ἄνθρωπος λόγῳ Ἀραβικῆς Ἀνοίξεως, Σουδάν καί Μέσης Ἀνατολῆς

Πρεμιέρα Κίμπερλυ μέ διακηρύξεις γιά τήν ἐθνική ἄμυνα τῆς Ἑλλάδος

Εφημερίς Εστία
ΕΝΑ ΒΗΜΑ πρίν ἀπό τόν διορισμό της στήν πρεσβεία τῶν ΗΠΑ στήν Ἀθήνα εὑρίσκεται ἡ Κίμπερλυ Γκίλφοϋλ, μετά καί τήν χθεσινή ἀκροαματική διαδικασία στήν Ἐπιτροπή Διεθνῶν Σχέσεων τῆς Γερουσίας.

Εἴμαστε μιά πολύ ὡραία ἀτμόσφαιρα…

Δημήτρης Καπράνος
Τελικά, μπούκαρε ἤ δέν μπούκαρε ὁ Λαφαζάνης στήν σύσκεψη τῶν πολιτικῶν ἀρχηγῶν τίς κρίσιμες ἡμέρες τοῦ 2015;