ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

Ὅταν ἡ Ἑλληνική Ναυτιλία μεγαλουργεῖ

Δέν θά μποροῦσε κανείς νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές εἶναι ἅγιοι! Καί δέν μπορεῖ κανείς νά εἶναι «ἅγιος» σέ ἕναν τόσο ἀγρίως ἀνταγωνιστικό καί μέ διαρκῆ «χτυπήματα» χῶρο.

Θά ἔλεγα, ὅμως, ὅτι εἶναι ἄξιοι καί ὅτι ἔχουν πάντα κοντά τους τόν ἅγιο Νικόλαο, τόν ὁποῖο θεωροῦν συμπαραστάτη καί καθοδηγητή. Ἔχω ἰδίαν ἀντίληψη, καθώς ἔχω ψάλει τό «Κανόνα πίστεως καί εἰκόνα πραότητος», χορωδία μέ τήν πλοιοκτησία, σέ μακρινές χῶρες τῆς Ἄπω Ἀνατολῆς, στήν τελετή παραλαβῆς πλοίων ἀπό Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες! Καί γνωρίζω ἐξ ἁπαλῶν ὀνύχων (ἀπό τά πρῶτα βήματα τοῦ καπετάν Παναγιώτη) τήν διαδρομή τοῦ πανίσχυρου σήμερα «Ὁμίλου Τσάκου», ὁ ὁποῖος βρίσκεται μέσα στούς δέκα μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ὁμίλους μεταφορᾶς ἐνέργειας, σέ παγκόσμια κλίμακα!

Ὁ ὑγιής αὐτός οἰκονομικός ὀργανισμός, λοιπόν, βρέθηκε τό 1918 στήν ὄγδοη θέση, καθώς τά δεξαμενόπλοιά του μετέφεραν 550.000.000 βαρέλια πετρελαίου, ἤτοι ἑπτά ὁλόκληρες ἡμέρες καταναλώσεως ἐνεργείας παγκοσμίως.

Τό 2018, ἡ εἰσηγμένη ναυτιλιακή ἑταιρεία τοῦ Ὁμίλου, ἡ «Tsakos Energy Navigation», ἑόρτασε τά 25 χρόνια ἀπό τήν εἰσαγωγή της στήν χρηματιστηριακή ἀγορά, ἀρχικῶς τοῦ Ὄσλο καί ἐν συνεχεία τῆς Νέας Ὑόρκης.

Τόν περασμένο Ὀκτώβριο, ἡ ἑταιρεία ὁλοκλήρωσε τό ναυπηγικό της πρόγραμμα, πού περιελάμβανε 15 πλοῖα, δεξαμενόπλοια καί LNG. Ὁ στόλος τῆς ΤΕΝ ἀποτελεῖται ἀπό 65 πλοῖα συνολικῆς χωρητικότητος 7.200.000 τόνων, ἐκ τῶν ὁποίων τά 63 εἶναι δεξαμενόπλοια καί δύο LNG.Ὁ ἐπί κεφαλῆς, μάλιστα, τῆς ἑταιρείας Νῖκος Παν. Τσάκος, βρέθηκε στήν τελευταία σύνοδο τοῦ Νταβός καί δήλωσε σχετικά:

«Τό 2018 ἦταν μία ἀπό τίς πιό ἄστατες καί ἀλλοπρόσαλλες χρονιές ὅσον ἀφορᾶ τήν ναυλαγορά καί τήν παγκόσμια οἰκονομία. Ἀπό ἐκεῖ πού εἴχαμε συνηθίσει νά ὑπάρχει μία σταθερή ἀνοδική πορεία, ἡ κατάσταση ἄλλαξε. Συζητούσαμε γιά μία στοιχισμένη ἀνάπτυξη ὅλων τῶν χωρῶν. Βρέθηκα στό Νταβός στό World Economic Forum. Αὐτή τή φορά τά μηνύματα ἦταν ἀκριβῶς τά ἀντίθετα. Ὅτι, δηλαδή, μπαίνουμε σέ μία περίοδο στήν ὁποία, τό λιγότερο πού μποροῦμε νά ποῦμε, θά ὑπάρχουν προκλήσεις. Σέ αὐτό τό ἄστατο περιβάλλον, ἡ ἑταιρεία μας μέ τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ καί ὅλων τῶν ἐργαζομένων σέ αὐτή, σέ θάλασσα καί στεριά, συνεχίζει τή σταθερή πορεία της, ἐπεκτείνοντας τόν κύκλο τῶν ἐργασιῶν της καί συνάπτοντας στρατηγικές συνεργασίες μέ κρατικούς ὀργανισμούς καί μεγάλους κολοσσούς στόν τομέα τῆς ἐνέργειας, τοῦ ξηροῦ φορτίου, τῶν κοντέινερ καί τοῦ φυσικοῦ ἀερίου.

Τό “Maria Energy”, πού ὅλοι καμαρώσαμε ἦταν ὄχι μόνο τό πρῶτο πλοῖο πού ἔφερε στήν Ἑλλάδα φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, ἀλλά καί τό πλοῖο πού ἔκανε τίς μεγαλύτερες μεταφορές καί περισσότερες ἐξαγωγές ἀπό κάθε ἄλλο πλοῖο στόν κόσμο, ἐξάγοντας φυσικό ἀέριο ἀπό τήν Ἀμερική, καί μᾶς κάνει περήφανους. Ὁ Ὅμιλος Τσάκου εἶναι ὁ 8ος μεγαλύτερος ὅμιλος παγκοσμίως στή μεταφορά ἐνέργειας. Ὅλες αὐτές οἱ μεταφορές καί ὅλο αὐτό τό ἔργο ἔγινε μέ ἀσφάλεια γιά τίς ζωές τῶν ναυτικῶν καί τοῦ περιβάλλοντος». Πῶς νά μήν τρελαίνονται μετά οἱ Κινέζοι καί οἱ Γερμανοί;

Απόψεις

Κονιορτοποίησε τήν «ἀποστρατιωτικοποίηση» ἐπικαλούμενος θέσεις Μέρκελ – Ὁλλάντ

Εφημερίς Εστία
Καί μέ προβολή ἐγγράφων τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Συμβουλίου, τοῦ ΟΗΕ καί τῆς Τουρκίας! Ὁμιλία-σταθμός τοῦ Προκοπίου Παυλοπούλου στό Καστελλόριζο

Στεριές πού ἀπομακρύνονται

Μανώλης Κοττάκης
ΤΙ ΩΡΕΣ πού τυπώνοντο οἱ κάτωθι γραμμές δέν εἴχαμε ἐπίσημη ἐνημέρωση γιά…

Ναυμαχία Τσίπρα – Μαξίμου γιά τό «Ὀρούτς Ρέις»

Εφημερίς Εστία
Γιά ἀνταλλάγματα στόν Ἐρντογάν ὁμιλεῖ ὁ Πρόεδρος τοῦ ΣΥΡΙΖΑ – Πέτσας: Ἀπαράδεκτες οἱ θεωρίες συνωμοσίας

Σέ ποιό Κολλέγιο διδάσκεται ἡ ἐμπειρία;

Δημήτρης Καπράνος
«Ἔρχονται πιό αὐστηρά μέτρα. “Λόκ ντάουν” στούς 65+»

Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 1960

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ