Ὅταν γίνεται «πατίνι» ἡ καθημερινότητα

Διαβάζω ὅτι ξεσηκώθηκαν οἱ Παριζιάνοι κατά τῆς μάστιγας τῶν ἠλεκτρικῶν «πατινιῶν», πού ἔχουν πληθύνει ἐπικίνδυνα καί ἔχουν ἤδη προκαλέσει πολλά καί σοβαρά τροχαῖα ἀτυχήματα.

Οἱ Παριζιάνοι μιλοῦν γιά σοβαρά ζητήματα ἀσφαλείας ἀλλά καί ἄλλα πρακτικά θέματα, τά ὁποῖα ἐγείρονται κάθε τόσο, καθώς μεγαλώνει ὁ στόλος τῶν ἠλεκτρικῶν εὐέλικτων διτρόχων.

Στήν γαλλική πρωτεύουσα κυκλοφοροῦν περισσότερα ἀπό 20.000 πατίνια καί –ὅπως καί στήν Ἑλλάδα– δέν ὑπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο. Κυκλοφοροῦν ἀσύδοτα στά πεζοδρόμια, στούς πεζοδρόμους, σέ κεντρικές λεωφόρους καί προκαλοῦν προβλήματα καί ἀτυχήματα, μέ σοβαρότερο ἐκεῖνο τοῦ περασμένου Ἰουνίου, ὅπου βρῆκε τόν θάνατο ἀπό πατίνι ἕνας νέος 25 ἐτῶν! Στήν Ἀθήνα, τόν Πειραιᾶ καί τήν Θεσσαλονίκη, ὅπου δέν ὑπάρχει ἐπίσης σαφές νομικό πλαίσιο καί οἱ ἑταιρεῖες ξεφύτρωσαν σάν μανιτάρια (χωρίς ἄδειες καί ἄλλα «χαρτιά»), τά πατίνια ἔχουν ἤδη ἀρχίσει νά ἀποτελοῦν πρόβλημα.

Ἐκτός τοῦ ὅτι τά βρίσκεις σπαρμένα, πεταμένα καί ἁπλωμένα σέ κάθε σημεῖο, ἐκτός τοῦ ὅτι περνοῦν σάν σφῆκες ἀνάμεσα στούς πεζούς στά πεζοδρόμια καί τίς διαβάσεις, κατεβαίνουν στούς δρόμους σέ ὧρες αἰχμῆς καί προκαλοῦν σύγχυση. Καί μή νομίζετε ὅτι μόνον ἐδῶ ὅλα ἕνα χάος. Στήν Γαλλία οὐδείς γνωρίζει πῶς φτιάχνονται οἱ ἑταιρεῖες. Μέχρι καί ὁ Γιουσέιν Μπόλτ, ὁ ταχύτερος ἄνθρωπος τοῦ κόσμου, ἔφτιαξε ἑταιρεία καί ἔσπειρε πατίνια στό Παρίσι, μέ τήν ἐπωνυμία «Μπόλτ»! Οἱ «Γκάκγαροι» Παριζιάνοι ἔχουν πονοκεφαλιάσει τήν δήμαρχο τῆς πόλεώς τους καί τῆς μιλοῦν γιά «ἀστική ἀναίδεια», πιέζοντάς την νά λάβει μέτρα. Ἐκείνη, μέ τήν σειρά της, ἔχει ἀπευθυνθεῖ στήν ὑπουργό Μεταφορῶν τοῦ Μακρόν, ἀλλά ἀκόμη δέν ἔχει ὑπάρξει φῶς, καί τά πατίνια ἁλωνίζουν ἐλεύθερα!

Μπορῶ νά σᾶς παρουσιάσω μία προσωπική ἐμπειρία πρό ὀλίγων ἡμερῶν στήν πλατεῖα Κοραῆ, στόν Πειραιᾶ, ὅταν ἕνας περίεργος κοντοβράκης, μέ σακίδιο στόν ὦμο, καπελάκι τζόκεϋ καί χοντρά γυαλιά ἡλίου, καβάλα σέ ἕνα πατίνι, πέρασε πλάι μου στό πεζοδρόμιο μέ ταχύτητα, μέ χτύπησε στό χέρι καί ἔφυγε σάν νά μήν συνέβη τίποτε!

Διαβάζω στό ρεπορτάζ ὅτι «τά ἠλεκτρικά πατίνια ἀποτελοῦν ἀπό τό 2017 πονοκέφαλο γιά ἀρκετές πόλεις τῆς Εὐρώπης καί τῶν ΗΠΑ, καθώς τά ἀτυχήματα καί τά προβλήματα πού δημιουργοῦν στήν εὔρυθμη λειτουργία τῶν πόλεων καί τήν κίνηση τῶν πεζῶν ἔκαναν ἐπιτακτική τήν ὕπαρξη αὐστηροῦ πλαισίου. Στό Παρίσι ἡ δήμαρχος τῆς πόλης Ἄν Ἱνταλγκό ζήτησε ἀπό τίς ἑταιρεῖες ἐνοικιάσεως νά περιορίσουν τόν στόλο τους, ἐνῶ ἀπό τό φθινόπωρο ἀναμένεται νομοσχέδιο πού θά δίνει μεγαλύτερη δικαιοδοσία στίς τοπικές ἀρχές νά ρυθμίζουν τό θέμα. Στίς Βρυξέλλες, ὅπου κυκλοφοροῦν 7.000 πατίνια, σημειώθηκε δυστύχημα μέ θῦμα ἄνδρα 41 ἐτῶν τόν Μάιο καί ἀναμένεται ἡ λήψη αὐστηρῶν μέτρων γιά τή στάθμευση καί τήν κυκλοφορία τους.» Κι ἐπειδή στήν χώρα μας ἀργοῦμε νά ἀφομοιώσουμε τά καλά καί ἐνσωματώνουμε ἀμέσως ὅλα τά ἄσχημα, καλό θά εἶναι νά λάβουμε μέτρα. Ἀρκετά ἔχει γίνει ἡ ζωή μας «πατίνι». Δέν νομίζετε;

Απόψεις

Στό «κάδρο» τοῦ σκανδάλου καί ὁ Γιάννης Κεφαλογιάννης

Εφημερίς Εστία
Ὁ διάλογος πού ἐμπλέκει τόν ὑπουργό Πολιτικῆς Προστασίας στήν ὑπόθεση τῶν ἐπιδοτήσεων τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ  – «Ἤ σταματᾶς τούς ἐλέγχους ἤ χάνεις 400 ψήφους ἀπό τά Ζωνιανά»

Ἡ συνείδησις τοῦ βουλευτῆ

Μανώλης Κοττάκης
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ δεκαετίες τόν τρόπο πού συμπεριφέρονται οἱ πρωθυπουργοί στίς κοινοβουλευτικές τους ὁμάδες.

Ἐργασία ἕως καί 13 ὧρες στόν ἴδιο ἐργοδότη

Εφημερίς Εστία
ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ στίς ἐργασιακές σχέσεις μέ δυνατότητα ἐργασίας ἕως 13 ὧρες ἡμερησίως στόν ἴδιο ἐργοδότη, μεγαλύτερη ἐλευθερία στήν «σπαστή» ἄδεια (ὄχι ὅμως λιγώτερη ἀπό 5 ἡμέρες), καί διευθέτηση τοῦ χρόνου ἐργασίας ἀκόμη καί ἐντός ἑβδομάδος, προβλέπει τό νέο ἐργασιακό νομοσχέδιο, τό ὁποῖο παρουσίασε χθές ἡ ὑπουργός Ἐργασίας κ. Νίκη Κεραμέως.

Ἡ Ἀντιγόνη, ὁ Φιλοκτήτης καί ἡ Ἐπίδαυρος

Δημήτρης Καπράνος
Ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ νά χαιρετήσω τήν ἀπόφαση τῆς ὑπουργοῦ Πολιτισμοῦ γιά τήν διακοπή τῆς λειτουργίας τοῦ «Ἡρωδείου», προκειμένου νά ἐπισκευασθοῦν ὅλες οἱ «ἀβαρίες» πού ἔχουν τραυματίσει τό Ὠδεῖο.

Πέμπτη, 1 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΠΛΟΥΝ ΠΑΘΗΜΑ