Ὄνειρο ἀπατηλό πλέον τό ταξίδι στά νησιά

Μέ τήν αὔξηση στά ναυτιλιακά καύσιμα νά ἔχει φθάσει στό 168% καί μέ τό μέλλον ἄδηλον…

… τά εἰσιτήρια τῆς Ἀκτοπλοΐας θυμίζουν εἰσιτήρια βασιλικοῦ θεωρείου στή Σκάλα τοῦ Μιλάνου!

Ἀπό σήμερα, ἰσχύει ἡ τρίτη κατά σειράν αὔξηση τῆς τιμῆς τῶν εἰσιτηρίων μέσα σέ ἕνα χρόνο σέ ποσοστό 7%-8% μέ τήν συνολική αὔξηση, στούς τελευταίους 12 μῆνες, νά φθάνει στό 34%! Ἄς δοῦμε κάποιες ἐνδεικτικές περιπτώσεις:

Πειραιεύς-Ἰκαρία: Ἕνα εἰσιτήριο κατάστρωμα, τόν Ἰούνιο τοῦ 2021 ἦταν στά 42 εὐρώ, τόν Ἰούνιο τοῦ 2022 πέταξε στά 54,5 εὐρώ ( +29,7%) καί ἀπό σήμερα κοστίζει 58,5 εὐρώ (+ ἀκόμη 7,3% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Πειραιεύς-Σάμος: Α΄ θέσις, Ἰούνιος τοῦ 2021, κόστος 63 εὐρώ, Ἰούνιος τοῦ 2022 ἅλμα στά 82 εὐρώ (+ 30%) καί ἀπό σήμερα 88 εὐρώ (+ ἄλλο ἕνα 7,3% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Πειραιεύς-Πάρος: Κατάστρωμα, τόν Ἰούνιο τοῦ 2021, κόστος 36 εὐρώ, τόν Ἰούνιο τοῦ 2022 ἔφθασε τά 46,5 εὐρώ ( +10,5%) καί ἀπό σήμερα 50 εὐρώ (ἄλλο ἕνα +7,5% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Πειραιεύς-Σῦρος: Οἰκονομική θέση, τόν Ἰούνιο τοῦ 2021 κόστος 32,5 εὐρώ, τόν Ἰούνιο τοῦ 2022 φθάνει τά 42,5 εὐρώ (+30,7%) καί ἀπό σήμερα στά 45,5 εὐρώ (+ 7% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Πειραιεύς-Μύκονος: Οἰκονομική θέση, τόν Ἰούνιο τοῦ 2021 στά 37,5 εὐρώ, τόν Ἰούνιο τοῦ 2022 στά 48,5 εὐρώ (+29,3%) καί σήμερα κοστίζει 52 εὐρώ (+7,2% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Γιά ἕνα Ι.Χ. τό κόμιστρο τόν Ἰούνιο τοῦ 2021 ἦταν 86 εὐρώ, τόν Ἰούνιο τοῦ 2022 ἔφθασε αἰσίως στά 111,5 εὐρώ (+29,6%) καί ἀπό σήμερα κοστίζει 120 εὐρώ (+7,6% μέσα σέ ἕναν μῆνα).

Πειραιεύς-Ρόδος: Μιά τετραμελής οἰκογένεια γιά νά ταξιδέψει οἰκονομική θέση μέ Ι.Χ. μετ’ ἐπιστροφῆς χρειάζεται νά πληρώσει 1.029 εὐρώ!

Ὁ Σύνδεσμος Ἐπιχειρήσεων Ἐπιβατηγοῦ Ναυτιλίας ἔχει καταθέσει σέ ὅλους τούς ἁρμόδιους ὑπουργούς τρισέλιδη ἐπιστολή μέ προτάσεις, ὅπως: Πλαφόν τιμῶν, μέ σημεῖο ἀναφορᾶς τή μέση τιμή καυσίμων τοῦ Δεκεμβρίου τοῦ 2021. Ἡ ἐπιδότηση προτάθηκε νά καλυφθεῖ ἀπό πόρους προερχόμενους ἀπό τά ταμεῖα τῆς Ε.Ε. Ἐκτιμώμενη δαπάνη γιά τόν κλάδο 12-18 ἑκατ. εὐρώ ἀνά μῆνα.

Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στόν χαμηλό συντελεστή τοῦ 6% μέχρι νά ἐπανέλθει ἡ μέση τιμή τῶν καυσίμων στήν ἀντίστοιχη τοῦ Δεκεμβρίου 2021 καί στή συνέχεια διατήρησή του στόν μεσαῖο συντελεστή, πού εἶναι τό 13%.
Ἐπιδότηση ἐργοδοτικῶν εἰσφορῶν τῶν ναυτικῶν. Ἐκτιμώμενη δαπάνη γιά ὅλο τόν κλάδο 2 ἑκ. εὐρώ τόν μῆνα.

Αὔξηση κατά 30% τῆς ἀποζημιώσεως ὑφιστάμενων συμβάσεων ἐξυπηρετήσεως γραμμῶν δημόσιας ὑπηρεσίας μονοετοῦς διάρκειας. Ἐκτιμώμενη δαπάνη 2,3 ἑκ. εὐρώ ἀνά μῆνα ἐφαρμογῆς τοῦ μέτρου καί μέχρι τήν 31η Ὀκτωβρίου 2022.

Ἐνίσχυση τῆς ρευστότητος μέ ἄμεση καταβολή τῶν 50 ἑκ. εὐρώ πού ὀφείλονται στίς ἑταιρεῖες ἀπό τήν ἐκτέλεση δρομολογίων δημοσίας ὑπηρεσίας (ἄγονες γραμμές).

Προσωρινή ἀναστολή ὑποχρεωτικῶν ἐκπτώσεων ἤ ἀποζημίωση τοῦ ἀπολεσθέντος ἐσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικῶν μέχρι τήν ἐπαναφορά τῶν καυσίμων στή μέση τιμή τοῦ Δεκεμβρίου 2021. Ἐκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 ἑκ. εὐρώ ἀνά μῆνα ἐφαρμογῆς τοῦ μέτρου.

Απόψεις

Ὑπάρχουν πάντα τά «καλύτερά μας χρόνια»…

Δημήτρης Καπράνος
Χάζευα τήν βιτρίνα μέ τά παιδικά παιγνίδια.

Σάββατον, 20 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑ

Ἀμερικανικό μονοπώλιο στό ἀέριο μέ λουκέτο στόν ἀγωγό TAP!

Εφημερίς Εστία
Οἱ ἀρχιτέκτονες τοῦ καπιταλισμοῦ καταργοῦν τόν ἐλεύθερο ἀνταγωνισμό – Σταματᾶ ὁ ἐφοδιασμός μας καί μέ ἀζέρικο ἀέριο (πλήν τοῦ ρωσσικοῦ) ἀπό τόν ἀγωγό πού κατασκευάσθηκε τό 2014 ἐπί Κυβερνήσεως Σαμαρᾶ 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικό ἀέριο ἡ χωρητικότης του, μέ δυνατότητα διπλασιασμοῦ

Στόν ἀστερισμό τοῦ ἀσήμαντου

Μανώλης Κοττάκης
Ἡ Ἑλλάς φλυαρεῖ: Ἐπιφανειακός λόγος, παραπολιτική ρηχότης, πλεονασμός εἰκόνας καί πόζας, ἀπουσία κεντρικοῦ μηνύματος γιά τό μέλλον

Δριμεῖα ἐπίθεσις κατά Γκίλφοϋλ ἀπό τήν πρεσβεία τῆς Κίνας γιά τόν Πειραιᾶ

Εφημερίς Εστία
Οχι μόνο δέν ἔμεινε ἀναπάντητη ἡ προτροπή τῆς πρέσβεως τῶν ΗΠΑ στήν Ἀθήνα πρός Κίνα νά πουλήσει τό λιμάνι τοῦ Πειραιῶς, ἀλλά ἡ ἀνακοίνωσις τῆς κινεζικῆς πρεσβείας παραπέμπει σέ ψυχροπολεμικό κλῖμα καί ἐπιτείνει τίς ἤδη τεταμένες σχέσεις τῶν δύο χωρῶν μέ ἐπίκεντρο τήν Ἑλλάδα.