ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ πανικός τῆς Ἰβηρικῆς καί τό κορίτσι στό μετρό

Γιά σκέψου!

Κόπηκε τό ρεῦμα γιά ἕξι ὧρες καί διαλύθηκε ἡ Ἱσπανία! Φαντάζεστε πόσοι ὑπολογιστές κάηκαν, πόσα κείμενα χάθηκαν, πόσα ρεπορτάζ πρέπει νά ξαναγραφοῦν; Πόσες Τράπεζες διέκοψαν τήν δυνατότητα νά δώσουν χρήματα ἀπό τά ΑΤΜ, πόσοι ἄνθρωποι δέν μποροῦσαν νά κάνουν συναλλαγές; Ὅλα πλέον ἐξαρτῶνται ἀπό τήν πρίζα. Ἔτσι καί δέν δουλεύει ἡ παροχή, πάπαλα τά πάντα!

Δηλαδή ἄν πέσει κάποια μέρα (ἀπό παντοῦ μπορεῖ νά προέλθει κάτι τέτοιο) ἕνας ἰός καί μολύνει τά κεντρικά συστήματα τῶν ὑπολογιστῶν, πᾶμε χαμένοι; Ἀλήθεια, τί εἶπε ἡ «Τεχνητή Νοημοσύνη» ὅταν ἔπεσε ὁ «γενικός»;

Παλαιότερα, ὅταν καιγόταν ἡ ἀσφάλεια ἤ ἔπεφτε τό ρεῦμα, ἀνάβαμε κεριά ἤ λάμπες πετρελαίου καί μαγειρεύαμε, ἀνάβαμε τό καμινέτο μέ τό οἰνόπνευμα καί ψήναμε καφέ, βράζαμε τό γάλα στό Πετρογκάζ καί, φυσικά, διαβάζαμε καί γράφαμε ὑπό τό φῶς τῶν κεριῶν, ὅταν δέν ἄναβαν τά κηρία τῆς κυρίας λάμπας! Τώρα, πανικός!…

Πῆρα τό πρωί τό μετρό ἀπό τόν Πειραιᾶ γιά τούς Ἀμπελόκηπους. Στόν Κορυδαλλό, ὁ συρμός ἦταν ἤδη σαρδελοκούτι. Παστωμένοι οἱ ἐπιβάτες. Ἐμένα, ὅμως, τό μάτι μου εἶχε πέσει σέ μιά κοπέλλα, ἡ ὁποία, ὄρθια καί μέ τό ἕνα χέρι στήν χειρολαβή, εἶχε στηρίξει στήν πλάτη ἑνός καθίσματος (χωρίς νά ἐνοχλεῖ τόν καθήμενο) ἕνα βιβλίο καί διάβαζε! Ἡ μοναδική, μέσα στό τραῖνο, πού διάβαζε! Καί, γιά νά γυρίσει σελίδα, ἄφηνε γιά λίγο τήν χειρολαβή καί ἔκανε μιά γρήγορη κίνηση μέ τό δάχτυλό της. Γύρισα γύρω καί κοίταξα τούς καθημένους. Ἐννέα στούς δέκα, ἐπεξεργάζονταν τό τηλέφωνό τους. Ἡ διπλανή μου κυρία διάβαζε μηνύματα, ὁ νεαρός ἀπέναντί μου ἔπαιζε παιγνίδια, ὅπως καί ὁ φίλος του, πού καθόταν δίπλα του. Φυσικά, οὔτε πού σκέφθηκαν –νέα παιδιά– νά σηκωθοῦν καί νά προσφέρουν θέση σέ κάποιον μεγαλύτερο. Κολλημένα τά μάτια στήν μικροσκοπική ὀθόνη καί «βζζζζ», «βζζζζζ» οἱ ἦχοι ἀπό τό παιγνίδι!

Ἡ κοπέλλα, ὅμως, ἐπέμενε νά διαβάζει καί νά γυρίζει τίς σελίδες, χωρίς κίνδυνο νά χάσει τήν ἰσορροπία της, ἀφοῦ ἦταν στριμωγμένη ἀνάμεσα σέ δύο κυρίες, οἱ ὁποῖες εἶχαν «μπεῖ στόν σταθμό τοῦ Αἰγάλεω»!

Εἶναι βέβαιον ὅτι δέν ἐπαρκοῦν οἱ συρμοί καί ὅτι χρειαζόμαστε κι ἄλλους. Ἄς μιλήσει ἡ κυβέρνηση μέ τούς Ἕλληνες ἐφοπλιστές πού παραγγέλλουν πλοῖα στήν Κορέα, νά μεσολαβήσουν στίς μεγάλες κορεατικές ἑταιρεῖες καί νά μᾶς κάνουν καλή τιμή στούς συρμούς ἤ –ἄν θέλουν– ἄς δωρίσουν μερικούς στό ἑλληνικό δημόσιο, ἄν δέν ὑπάρχουν τά ἀπαραίτητα κονδύλια. Ἄν ὑπάρχουν, ἄς τούς συζητήσουμε, γιά ἕνα καλό σκόντο.

Ἄς ἐπιστρέψουμε, ὅμως, στό «μπλάκ ἄουτ» τῆς Ἰβηρικῆς. «Κυβερνοεπίθεση» ἦταν ἡ πρώτη ἐντύπωση. Ἀλλά ποιός νά τήν ἔκανε; «Ὁ Πούτιν!» θά εἶπαν οἱ ρωσσοφοβικοί. «Οἱ ἐξωγήινοι θά εἶπαν οἱ πιό «προχωρημένοι», πού κάθε τόσο βλέπουν κι ἀπό ἕνα «Οὖφο» στό μπαλκόνι τους.

Ἄν καί, μεταξύ μας, φαντάζεστε τίποτε περίεργες μορφές, νά σκᾶνε στά γέλια-κάπου μακρυά, στό διάστημα, παίζοντας τό δικό τους τηλε-παιγνίδι, πού θά λέγεται «Μπλάκ -ἄουτ στούς κατοίκους τῆς γῆς;» Δηλαδή ἐμεῖς πῶς παίζαμε «πάκ-μάν» καί πανηγυρίζαμε ὅταν «τρώγαμε» τά ἀνθρωπόμορφα κεφαλάκια;

Ὅπως καί νά ἔχει τό πρᾶγμα, τό «μπλάκ-ἄουτ» στήν Ἰβηρική ἔστειλε ἕνα μήνυμα.

Ὅπως καί ἡ κοπέλλα, πού ἐπέμενε νά διαβάζει βιβλίο καί ὄχι νά παίζει μέ τό «κινητό»…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.