ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ Κλουζώ, ὁ Ζύβ καί ἡ διακριτική παρακολούθηση

Ἄς πιάσουμε τόν μίτο ἀπό τήν ἀρχή.

Ἡ Εὐρωπαϊκή Ποδοσφαιρική Ὁμοσπονδία (δηλαδή μιά παρέα ἐπιτηδείων, ἡ ὁποία διαχειρίζεται δισεκατομμύρια, τά ὁποῖα ἐξασφαλίζει τό δημοφιλέστατο σπόρ) ἀνακοινώνει ὅτι ἀπαγορεύεται ἡ μετακίνηση τῶν ὀπαδῶν τῆς κροατικῆς ἑταιρείας ποδοσφαίρου «Ντυναμό Ζάγκρεμπ» στήν Ἑλλάδα, ὅπως καί ἐκείνων τῆς ποδοσφαιρικῆς ἑταιρείας ΑΕΚ στήν Κροατία.

Φυσικά, ἡ Ὁμοσπονδία δέν μπορεῖ νά στείλει ἔφιππη Ἀστυνομία στά σύνορα τῶν χωρῶν οὔτε νά ἐποπτεύσει τήν τάξη στά γήπεδα. Ἔτσι, τό βάρος πέφτει στίς δυνάμεις Ἀσφαλείας Κροατίας καί Ἑλλάδος, ὥστε νά ἐμποδισθεῖ πιθανή εἰσβολή ἀγρίων ἑκατέρωθεν. Διότι, μήν γελιόμαστε, περί ἀγρίων πρόκειται. Ὅταν ἀκοῦτε ἤ διαβάζετε γιά ὀργανωμένους ὀπαδούς, νά φαντάζεστε (ἀνεξαρτήτως χρώματος καί χώρας) ὅτι ἀνάμεσά τους κυκλοφορεῖ «κάθε καρυδιᾶς καρύδι».

Ξεκινᾶ, λοιπόν, ἀπό τό Ζάγκρεμπ ἕνα «κομβόι» αὐτοκινήτων, μέ κροατικές πινακίδες καί ἐθνόσημο, περνοῦν ἐλεύθερα τά σύνορα τῆς Κροατίας μέ τό Μαυροβούνιο, διασχίζουν τήν Ἀλβανία καί φθάνουν στά ἑλληνικά σύνορα. Καί ἐδῶ ἀρχίζει ἡ δράση τοῦ περίφημου ἀστυνόμου Ζύβ, τόν ὁποῖο ὑποδύθηκε μέ ἐπιτυχία ὁ Λουί ντέ Φινές στίς ταινίες μέ τόν «Φαντομᾶ».

Ὁ ἀστυνόμος Ζύβ, λοιπόν, ἤτοι ἡ Ἑλληνική Ἀστυνομία (μπορεῖτε νά ἀνατρέξετε ἐπίσης στόν πασίγνωστο ἐπιθεωρητή Κλουζώ τόν ὁποῖο ὑποδύθηκε μοναδικά ὁ Πῆτερ Σέλλερς), ἀρχίζει νά «παρακολουθεῖ διακριτικά» τούς μαχαιροβγάλτες ἀπό τήν Κροατία, ἔχοντας ἤδη λάβει, ἀπό ἐνωρίς τό πρωί, σῆμα ἀπό τίς ἀρχές τοῦ Μαυροβουνίου στό ὁποῖο περιλαμβάνονται ὁ ἀριθμός τῶν Κροατῶν χούλιγκανς ἀλλά καί οἱ πινακίδες τῶν ὀχημάτων στά ὁποῖα ἐπιβαίνουν οἱ 120 καταστροφεῖς.

Δηλαδή ἡ Ἑλληνική Ἀστυνομία γνωρίζει ἀπό νωρίς τό πρωί κάθε λεπτομέρεια γιά τούς ἐπελαύνοντες κακοποιούς, ἀλλά ἐπιλέγει νά «τούς παρακολουθεῖ διακριτικά.» Περνοῦν τήν Κακαβιά, μπαίνουν στήν Ἰόνια Ὁδό, περνοῦν τήν γέφυρα Ρίου Ἀντιρρίου καί φθάνουν «παρακολουθούμενοι διακριτικά» στήν Ἀθήνα.

Οὐδείς τούς σταματᾶ, ἔστω γιά μιά τυπική «ἐξακρίβωση στοιχείων». Οὐδείς τούς λέει «ἀπαγορεύεται ἡ παρουσία ὀπαδῶν στόν ἀγῶνα, παρακαλοῦμε γυρίστε πίσω.» Οἱ ὀργανωμένοι τῆς Ντινάμο φθάνουν στήν Ἀθήνα, παρκάρουν «ὑπό διακριτική παρακολούθηση» καί …παίρνουν τόν ἠλεκτρικό. Ποῦ θά πήγαιναν;

Τά Μουσεῖα εἶναι κλειστά τό βράδυ. Νά πήγαιναν γιά παγωτό στό Πεδίον τοῦ Ἄρεως; Γιά καφέ στό Σίτυ Λίνκ; Μά, θέλει σκέψη γιά νά ἀντιληφθεῖ κανείς ὅτι τό σύνηθες δρομολόγιο τῶν χούλιγκανς πρός τό γήπεδο τῆς ΑΕΚ εἶναι ὁ «ἠλεκτρικός» μέχρι τόν Περισσό ἤ μέχρι τά «Πευκάκια»; Πόση σκέψη θέλει γιά νά τό ἀντιληφθεῖ αὐτό ἡ Ἑλληνική Ἀστυνομία;

Ἐκεῖ, λοιπόν, στόν σταθμό τοῦ Μετρό οἱ χούλιγκανς ἀνταμώνουν μέ Ἕλληνες ἀδελφούς τους, ὁπλίζονται μέ καδρόνια καί στυλιάρια καί ξεκινοῦν –πεζῆ– γιά τό γήπεδο τῆς ΑΕΚ! Ἡ «διακριτική παρακολούθηση», ὅμως, δέν ὑπάρχει πλέον!

Φθάνουν στόν διαμορφωμένο πέριξ τοῦ γηπέδου χῶρο ἀναψυχῆς, ὅπου κάθονται στίς καφετέριες οἰκογένειες μέ τά παιδιά τους, γιά νά ἀπολαύσουν λίγη ὥρα ἠρεμίας, ἀλλά καί φίλαθλοι τῆς ΑΕΚ, πού προτιμοῦν νά περνοῦν τήν ὥρα τους «δίπλα στόν ναό» παρά στίς καφετέριες τῆς πλατείας καί ἀρχίζουν «νά χτυποῦν στό ψαχνό» ὅποιον βρίσκουν μπροστά τους!

Ἡ Ἀστυνομία ἀπουσιάζει! Ἄν ὑπῆρχε –ὅπως θά ἔπρεπε νά ὑπάρχει– ἐκεῖ μιά διμοιρία τῶν ΜΑΤ, ὅλα θά εἶχαν ἀποφευχθεῖ. Ἄς μήν γελιόμαστε, ἡ κυβέρνηση, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στήν προστασία τῶν πολιτῶν, τά ἔχει κάνει ρόιδο!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.