Ὁ «ἄρχοντας τῶν κρίκων» καί οἱ βασίλισσες τοῦ στίβου

Μᾶς ἔκαναν ὑπερήφανους Πετρούνιας, Ντρισμπιώτη καί Τζένγκο

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ χρώματα ἐκάλυψαν τό Μόναχο, ἐκεῖ ὅπου οἱ ἀθλητές μας, Λευτέρης Πετρούνιας στό Εὐρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ἐνόργανης Γυμναστικῆς καί οἱ Ἑλίνα Τζένγκο καί Ἀντιγόνη Ντρισμπιώτη στό Εὐρωπαϊκό Πρωτάθλημα Στίβου, ἀνέβηκαν στό ὑψηλότερο βάθρο καί ἀκούστηκε ὁ ἐθνικός μας ὕμνος. Εἰδικά δέ οἱ ἐπιτυχίες τοῦ Πετρούνια καί τῆς Ντρισμπιώτη εἶναι ἱστορικές, ἀφοῦ ὁ «ἄρχοντας τῶν κρίκων» κατέκτησε τό ἕκτο χρυσό μετάλλιο σέ Εὐρωπαϊκό Πρωτάθλημα καί ἡ Ντρισμπιώτη ἀνεδείχθη χρυσή πρωταθλήτρια δύο φορές σέ μιά διοργάνωση (35 χλμ. βάδην-20χλμ. βάδην)!

Πλέον, ὁ Πετρούνιας ἰσοφάρισε τό ἀπόλυτο ρεκόρ γιά ἕνα συγκεκριμένο ὄργανο καί μοιράζεται τήν μοναδική αὐτή διάκριση μέ τόν Οὗγγρο Κρίστιαν Μπέρκι, ἕξι φορές πρωταθλητή Εὐρώπης στόν πλάγιο ἵππο. Ὁ Ἕλλην Ὀλυμπιονίκης εἶδε τόν βασικό του ἀντίπαλο, τόν Τοῦρκο Ἀντέμ Ἀσίλ, νά ἐκτελεῖ ἐξαιρετικά τό πρόγραμμά του καί νά βαθμολογεῖται μέ 15,033. Ἤξερε ὅμως ὅτι μποροῦσε νά τόν ξεπεράσει ἀφοῦ στόν προκριματικό εἶχε βαθμολογηθεῖ μέ 15,100. Μέ ἀκόμη καλύτερη (καί ἐμφάνιση παρά τό μικρό «βηματάκι» στήν ἔξοδο), ὁ Πετρούνιας βαθμολογήθηκε μέ 15,133 (βαθμός δυσκολίας 6,200β., ἐκτέλεσις 8,933β.) καί «κλείδωσε» τό χρυσό μετάλλιο. Ὅπως εἶπε, μετά τήν ἐκπληκτική ἐμφάνιση αὐτό τό μικρό «βηματάκι» (ὁ Τοῦρκος ἔκανε μεγαλύτερο βῆμα στήν ἔξοδό του) τοῦ χάρισε καί τήν νίκη. Ἀπό τόν Ἀπρίλιο τοῦ 2015 παραμένει ἀήττητος στά Εὐρωπαϊκά Πρωταθλήματα. Κατέκτησε τό χρυσό μετάλλιο τό 2015 στό Μονπελλιέ, τό 2016 στήν Βέρνη, τό 2017 στό Κλούζ, τό 2017 στήν Γλασκώβη, τό 2021 στήν Βασιλεία καί χθές στό Μόναχο. Τό ρεκόρ του θά ἦταν ἀκόμη μεγαλύτερο, ἄν δέν ἔχανε δύο διοργανώσεις, ἐκείνη τοῦ 2019 λόγῳ τραυματισμοῦ καί ἐκείνη τοῦ 2020, πού δέν ἔγινε ποτέ λόγῳ τῆς πανδημίας. Ὁ «ἄρχοντας τῶν κρίκων» ἀφιέρωσε τήν νίκη στά δύο μικρά παιδιά του πού ἦταν γιά πρώτη φορά στίς ἐξέδρες τοῦ σταδίου.

Τέσσερεις ἡμέρες μετά τήν κατάκτηση τοῦ χρυσοῦ μεταλλίου στά 35 χλμ. βάδην, ἡ Ντρισμπιώτη κατέκτησε τό χρυσό μετάλλιο καί στά 20 χλμ. βάδην μέ ἀτομικό ρεκόρ (1:29.03). Στίς 16 Αὐγούστου εἶχε χαρίσει τό πρῶτο χρυσό μετάλλιο στό ἑλληνικό βάδην σέ εὐρωπαϊκό ἐπίπεδο καί στίς 20 Αὐγούστου κατέκτησε καί τό δεύτερο. Ἡ Ντρισμπιώτη ἔγινε ἡ πρώτη Ἑλληνίς πού κάνει τό χρυσό ντάμπλ σέ Εὐρωπαϊκό Πρωτάθλημα! Ἡ 38χρονη βαδίστρια ἀπό τήν Καρδίτσα εἶχε μείνει λίγα μέτρα πίσω ἀπό τό προπορευόμενο γκρούπ καί στή 10η θέση στά 10 χλμ., γιά νά ἀνεβάσει τόν ρυθμό της καί νά μπεῖ στήν πρώτη τριάδα μετά τό 11ο χλμ. Σταθερά στό πρῶτο γκρούπ, καθώς ἀκολουθοῦσε τήν συμβουλή τοῦ προπονητοῦ της νά μήν «ἀνοίξει» τόν ρυθμό, νά μήν βιαστεῖ νά μπεῖ νωρίς μπροστά, περίμενε μέχρι τό 17ο χιλιόμετρο γιά νά πάρει προβάδισμα καί ν’ ἀποσπασθεῖ ἀπό τήν Πολωνή Καταρζίνα Ζντζιέμπλο, ἐνῶ στήν 3η θέση ἀκολουθοῦσε ἡ Γερμανίς Σάσκια Φάιγκε στό τελευταῖο χιλιόμετρο. Ἡ Ἀντιγόνη Ντρισμπιώτη μεγάλωνε ὁλοένα τήν ἀπόσταση ἀπό τήν δεύτερη Ζντζιέμπλο καί μέ ἕνα τεράστιο χαμόγελο στό πρόσωπό της, παρά τόν ἀγῶνα τῶν πολλῶν χιλιομέτρων, βάδιζε πρός τό ραντεβού της μέ τήν… Ἱστορία. Λίγες ὧρες μετά ἡ Ἑλίνα Τζένγκο ἐπιβεβαίωσε τίς προσδοκίες γιά ἕνα μετάλλιο μετά καί τήν ἐμφάνισή της στά προκριματικά τῆς Πέμπτης. Αὐτό ἦταν τό τέταρτο χρυσό γιά τήν Ἑλλάδα στό Εὐρωπαϊκό Πρωτάθλημα στίβου τοῦ Μονάχου (δύο ἡ Ντρισμπιώτη, ἕνα ὁ Μίλτος Τεντόγλου στό μῆκος) καί τό πέμπτο στό σύνολο (μαζί μέ τό ἀσημένιο τῆς Κατερίνας Στεφανίδη στό ἐπί κοντῷ). Ἡ ἀθλήτρια τοῦ Γιώργου Μποτσκαριώβ ἔρριξε τό ἀκόντιο στά 65,81μ. στή δεύτερή της προσπάθεια, βελτιώνοντας τό ἀτομικό της ρεκόρ καί «σφραγίζοντας» τό χρυσό μετάλλιο στήν παρθενική παρουσία της σέ Εὐρωπαϊκό Στίβου! Ἡ Ἑλληνίς ἀθλήτρια δέν ἐξετέλεσε τήν τρίτη καί τήν πέμπτη βολή της, ἐνῶ ἡ ἕκτη ἦταν στά 64,57μ. Νά σημειωθεῖ ὅτι ἡ Τζένγκο ἔγινε ἡ τρίτη Ἑλληνίς πού στέφεται πρωταθλήτρια Εὐρώπης στόν ἀκοντισμό, μετά τίς Ἄννα Βερούλη (1982, Ἀθήνα) καί Μιρέλα Μανιάνη (2002, Μόναχο).

Απόψεις

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.

ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 27 Ἀπριλίου 1925