ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025

Ἡ βία ὡς μορφή καθημερινῆς ρουτίνας

«Ἀπαγορεύεται τό κάπνισμα στό λεωφορεῖο» εἶπε ὁ ὁδηγός τοῦ ὀχήματος σέ μιά παρέα νεαρῶν, οἱ ὁποῖοι ἄναψαν τσιγάρο.

Οἱ νεαροί δέν ἀπάντησαν, ἔσβησαν τά τσιγάρα στό πάτωμα (!) καί κάποια στιγμή χτύπησαν τό κουδούνι γιά νά κατέβουν. Μέ τό πού σταμάτησε τό ὄχημα, ἔδωσαν μιά δυνατή κλωτσιά στό διαχωριστικό τζάμι τῆς καμπίνας τοῦ ὁδηγοῦ. Τό τζάμι θρυμματίστηκε καί οἱ νεαροί ἔφυγαν τρέχοντας καί χασκογελῶντας!

Συνέβη σέ ὄχημα τοῦ ΟΑΣΘ, πού ἐκτελοῦσε τό δρομολόγιο πρός τό ἀεροδρόμιο! Ὅπως δήλωσε ὁ Γραμματεύς τοῦ Σωματείου Ἐργαζομένων, ὁ ὁποῖος βρέθηκε ἐπί τόπου μετά τό συμβάν, τό περιστατικό ἔλαβε χώρα ὅταν τό λεωφορεῖο σταμάτησε στήν στάση πού ἤθελαν νά ἀποβιβασθοῦν οἱ νεαροί, στήν περιοχή τοῦ Φοίνικα, ἐνῷ μετά τήν κλωτσιά στό διαχωριστικό τζάμι καί τήν ἐξύβριση τοῦ ὁδηγοῦ οἱ νεαροί ἐτράπησαν σέ φυγή.

Εἶναι τό δεύτερο περιστατικό βίας πού σημειώνεται σέ λεωφορεῖο τοῦ ΟΑΣΘ μέσα σέ μικρό χρονικό διάστημα, καθώς τό Σάββατο 18 Νοεμβρίου, ὅταν τό λεωφορεῖο τῆς γραμμῆς 72 ἔφθασε στόν τερματικό σταθμό στήν Μηχανιῶνα Θεσσαλονίκης, ὁ ὁδηγός ἔκανε παρατήρηση σέ νεαρούς ἐπιβάτες γιατί προκαλοῦσαν «σαματᾶ». Οἱ νεαροί τότε τόν ἐγκλώβισαν στό ὄχημα καί ἄρχισαν νά τόν χτυποῦν μέ μένος στό κεφάλι καί στό σῶμα.

«Μόλις φθάσαμε στήν κεντρική πλατεῖα τῆς Μηχανιώνας, μέ πλησίασαν καί μέ ἐγκλώβισαν στή θέση τοῦ ὁδηγοῦ. Δέν μποροῦσα νά φύγω, ἄρχισαν νά μέ χτυποῦν στό κεφάλι καί σέ ὅλο μου τό σῶμα» εἶπε ὁ ὁδηγός τοῦ λεωφορείου.

Προσθέστε σέ ὅλα τά ἀνωτέρω καί τά συνεχῆ κρούσματα βίας στήν Ἀττική καί, κυρίως, σέ λεωφορεῖα τῶν γραμμῶν πού ἐξυπηρετοῦν τίς συνοικίες ὅπου ὑπάρχουν καταυλισμοί «εὐαίσθητων κοινωνικά ὁμάδων» – κατά τήν ὁρολογία τοῦ προοδευτικοῦ δικαιωματισμοῦ- καί θά δοῦμε ὅτι τό ἐπάγγελμα τοῦ ὁδηγοῦ λεωροφρείου καθίσταται πλέον ἐπικίνδυνο καί ὑπάγεται στόν κατάλογο τοῦ «vivere periocolosamente»! Βεβαίως, ὅλοι διερωτώμεθα «ποῦ θά πάει αὐτό τό κακό» μέ τούς νέους, οἱ ὁποῖοι ἔχουν πλέον ἐντάξει τήν βία καί τήν βιαιοπραγία στήν ρουτίνα τῆς καθημερινότητός τους. Κακῶς, ὅμως, διερωτώμεθα, ἀφοῦ ἡ βία ἔχει ἤδη καταστεῖ μέρος τῆς καθημερινῆς μας συμπεριφορᾶς.

Ξυπνῆστε τό πρωί καί ἀρχίστε νά βιντεοσκοπεῖτε τήν ἡμέρα σας. Παρατηρῆστε πόσες φορές θά νευριάσετε, πόσες φορές θά ὑψώσετε τόν τόνο τῆς φωνῆς σας, πόσες φορές θά θυμώσετε μέ τόν ὁδηγό πού «πηγαίνει σάν πάπια» μπροστά σας, πόσες φορές θά «βγεῖτε ἀπό τά ροῦχά σας» στό μετρό, ὅπου κανείς δέν σέβεται κανέναν, πόσα «φάσκελα» θά ρίξετε στόν ἀπρόσεκτο ὁδηγό ἤ πεζό πού «κόντεψε νά πέσει ἐπάνω σας».

Σκεφθεῖτε, δηλαδή, νά ἐπιτρεπόταν, ὅπως στίς ΗΠΑ, ἡ ὁπλοφορία! Σκεφθεῖτε πόσες ἔνοπλες συμπλοκές θά εἴχαμε, πόσες «μπαλωθιές» θά ἔπεφταν ἐδῶ κι ἐκεῖ, πόσες ἔνοπλες συμμορίες θά εἴχαμε, πόσα ἐγκλήματα «δι’ ἀσήμαντον ἀφορμήν», ὅπως ἔγραφαν στά παλαιά, καλογραμμένα, ἀστυνομικά δελτία. Αὐτό, ὅμως, μέ τά λεωφορεῖα νά τό προσέξει ἡ Πολιτεία. Ἴσως, μετά ἀπό κάποια ὥρα, νά πρέπει τά λεωφορεῖα νά τά συνοδεύουν καί ἔνοπλοι ἀστυνομικοί. Ἄς πάρουν μερικούς ἀπό τήν «φύλαξη σημαντικῶν προσώπων». Καί οἱ ὁδηγοί σημαντικοί εἶναι!

Απόψεις

Μάριος Ηλιόπουλος και SEAJETS βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στις επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών μεγάλης έκτασης

Εφημερίς Εστία
ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος και η SEAJETS βραβεύθηκαν από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη σημαντική εν γένει συμβολή τους στις φετινές επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών και την αποφασιστική συνδρομή της SEAJETS στις πυρκαγιές της Χίου, όπου διέθεσε δύο πλοία αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης και δύο επιπλέον διερχόμενα πλοία, τα οποία μετέφεραν πυροσβεστικά οχήματα και ισχυρές δυνάμεις στο νησί.

Ἡ Οὐκρανία συνθηκολόγησε: Καί τώρα τί κάνουμε, κύριε Πρωθυπουργέ;

Εφημερίς Εστία
Θά μᾶς σώσουν τά τετράμηνα συμβόλαια ἐφοδιασμοῦ τῆς Οὐκρανίας καί τό λιμάνι τῆς Ἐλευσῖνος; – Χαμένη ἡ Ἑλλάς στήν ἀνακατανομή ἐπιρροῶν – Ἡ μονόπλευρη στήριξις καί ἡ ὑποταγή στούς ἱέρακες τῶν Δημοκρατικῶν θά ἔχει τίμημα

Ἁπλῶς πυροκροτητής

Μανώλης Κοττάκης
Στήν σελίδα 232 τῆς «Ἰθάκης» τοῦ Τσίπρα μπορεῖ νά ἐντοπίσει κανείς μία ἀπό τίς πλέον ἐνδιαφέρουσες μαρτυρίες τοῦ πρώην Πρωθυπουργοῦ γιά τήν χώρα μας, ἀλλά καί γιά τήν εὐρύτερη γεωπολιτική περιοχή ἐντός τῆς ὁποίας κινεῖται.

5% χαμηλότερο ἀπό τό 2004 τό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τῶν Ἑλλήνων

Εφημερίς Εστία
Η Ελλάς καί ἡ Ἰταλία εἶναι οἱ μόνες χῶρες ὅπου τό πραγματικό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τό 2024 ἦταν χαμηλότερο ἀπό τό 2004, μέ μείωση 5% γιά τήν Ἑλλάδα καί 4% γιά τήν Ἰταλία, συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τῆς Eurostat.

Ἡ καμήλα, τό λιοντάρι καί στό βάθος μιά «Ἰθάκη»…

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν σκεφθοῦμε ἤρεμα, χωρίς νά ἀφήσουμε τό θυμικό νά μᾶς παρασύρει (ἄν καί δέν εἶναι εὔκολο σέ παρόμοιες περιπτώσεις), ὁ Ἀλέξης Τσίπρας, μέχρι στιγμῆς, ἔχει πετύχει τόν κύριο στόχο του.