ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ ὀμίχλη τῆς ἐποχῆς περιορίζει τήν ὁρατότητα

ΟΛΑ τά ρεπορτάζ τῶν συμπολιτευόμενων καί ἀντιπολιτευόμενων ἐφημερίδων ἑρμηνεύουν χτές στά πρωτοσέλιδά τους τήν ἐπιλογή Μητσοτάκη γιά τήν προεδρική ἐκλογή ὡς στροφή στά δεξιά.

Μερικά καί μέ πρόδηλη τήν ἀπογοήτευση, καθώς ἀπό τίς ἀρχές τοῦ περασμένου φθινοπώρου εἶχαν ἀναγάγει αὐτό τό ὁρόσημο ὡς τό καθοριστικό debate γιά τήν ὁριστική ἐπικράτηση τῆς Κεντροαριστερᾶς στά ἄδυτα τοῦ Μαξίμου καί τήν τελική ἅλωση τοῦ χώρου. Αὐτό ἦταν τό διακύβευμα, αὐτό ἐπιθυμοῦσαν νά σηματοδοτήσουν, εὐτυχῶς προσωρινά ἡ παράταξη πῆρε μία ἀνάσα.

Γιά τό ἄν θά εἶναι ὁριστικό αὐτό θά κριθεῖ καί ἀπό τήν σύνθεση τῆς Κυβερνήσεως μετά τόν σχεδιαζόμενο ἀνασχηματισμό, ἀλλά κυρίως καί ἀπό τό περιεχόμενο τῆς ἀναθεωρήσεως τοῦ Συντάγματος. Ἄν εἶσαι δεξιός, δέν χρειάζεσαι νά κάνεις στροφή στά δεξιά. Πορεύεσαι. Ἄν δέν εἶσαι, κάνεις. Ἀλλά μέ τήν ἴδια εὐκολία πού στρίβεις πρός τά δεξιά, μπορεῖς σέ μία ἄλλη διασταύρωση νά στρίψεις ἀριστερά.

Ὁ Πρωθυπουργός σέ αὐτήν τήν συγκυρία μέ τήν ἐπιλογή τοῦ Κώστα Τασούλα ἀφήνει πίσω του τό τραυματικό ἑξάμηνο Ἰουλίου – Δεκεμβρίου 2024, κατά τήν διάρκεια τοῦ ὁποίου ἔχασε 13 μονάδες στίς εὐρωεκλογές, καί ἀπό τότε ἔχει ἀνακτήσει μόνο μία ἀπό αὐτές. Μέ τήν ἐπιλογή αὐτή ἐπίσης θεωρεῖ ὅτι ἐξασφαλίζει κοινοβουλευτικά ἕνα ἥσυχο 2025, μέχρι νά φτάσει ὁ ἴδιος στό δικό του λιμάνι τοῦ 2026 καί νά κριθεῖ ὁριστικά ἄν θά πάει στήν Εὐρώπη ἤ ἄν θά μείνει ἀμανάτι στήν Ἑλλάδα. Ὑπό αὐτήν τήν ἔννοια ἡ ἐπιλογή τοῦ Κώστα Τασούλα μοιάζει νά εἶναι τακτικῆς φύσεως καί ὄχι στρατηγικῆς φύσεως. Ὁ ἴδιος ὁ κύριος Μητσοτάκης ἄλλως τε, ὅπως εἶπε καί στήν κηδεία τοῦ Κώστα Σημίτη, σιχαίνεται τήν προσωπική μετάλλαξη.

Τούτων δοθέντων ἔχει τεράστια ἀξία νά διερευνήσουμε τό περιεχόμενο τῆς συνταγματικῆς ἀναθεωρήσεως πού ἑτοιμάζει ἡ ὁμάδα του καί ἔχει καθαρά ἰδεολογικό πρόσημο. Θά προσπαθήσει μέ αὐτήν νά νικήσει τήν ἀμφισβήτηση τῆς πολιτικῆς, στέλνοντας τούς πολιτικούς στόν φυσικό τους δικαστή καί καταργῶντας τίς ἐξεταστικές ἐπιτροπές τῆς Βουλῆς. Μέχρι τότε βεβαίως πρέπει νά ψηφίσει καί τόν ἐκτελεστικό νόμο τοῦ Συντάγματος γιά τίς ἀποσβεστικές προθεσμίες τοῦ νόμου περί εὐθύνης Ὑπουργῶν. (Τό Σύνταγμα ἀπό τό 19 καθιερώνει εἰκοσαετῆ παραγραφή, ἀλλά ὁ νόμος ἔχει μείνει στό παλαιό καθεστώς τῶν παραγραφῶν express καί ὑπάρχει πρόβλημα ερμηνείας!) Θά προσπαθήσει ἐνδεχομένως, μετρῶντας καί τήν συγκυρία, νά ἀνοίξει ἀπό ἤπια ἕως σκληρά ἰδεολογικά μέτωπα φιλελεύθερου χαρακτῆρα. Ἡ κατάργηση τοῦ θρησκευτικοῦ ὅρκου καί ἡ καθιέρωση τοῦ πολιτικοῦ ὅρκου, ὁ διαχωρισμός Ἐκκλησίας καί Κράτους, εἶναι μερικά ἀπό αὐτά.

Τό κυριώτερο: Θά προσπαθήσει νά προσαρμόσει τό Σύνταγμα στό ἐποικοδόμημα τῶν καρτέλ πού ὁ ἴδιος ἔχει δημιουργήσει μέσα στόν χῶρο τῆς οἰκονομίας γιά νά διευκολύνονται τά deals καί οἱ μπίζνες. Ἀκόμα καί σέ βάρος τῆς ἰδιοκτησίας, ἐάν διαβάσουμε προσεκτικά τό καινοτόμο Σύνταγμα πού υἱοθετεῖ σέ δόσεις. Αὐτό εἶναι τό ὁρόσημο γιά νά κριθεῖ ἄν ὁ κύριος Μητσοτάκης ἐπιστρέφει στήν παράταξη ἤ ἄν ἀπομακρύνεται ὁριστικά ἀπό αὐτήν. Τά ὑπόλοιπα εἶναι ὁμίχλη τῆς ἐποχῆς. Πού περιορίζει τήν ὁρατότητα. Τό ζήτημα εἶναι νά ἀρχίσουμε νά «βλέπουμε» πρίν ἀκόμη διαλυθεῖ τό σύννεφο.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.