ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ Ἐκκλησία ἔχει Τράπεζα, τήν Ἁγία!

Καθώς ὁ Πάπας δέν εἶναι καί στά πολύ καλά του, ἀπό ἄποψη ὑγείας, θυμήθηκα τό τραγουδάκι «Θέλω νά δῶ τόν Πάπα».

Ἐπίκαιρο, ἀφοῦ, ὅπως μάθαμε κάποιοι, τῆς δικῆς μας Ἐκκλησίας, ἔχουν προτείνει νά συστήσει καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος Τράπεζα, σάν ἐκείνη τοῦ Βατικανοῦ. Μήν τρελλαθοῦμε! Ἡ Ἐκκλησία ἔχει μία μόνο Τράπεζα. Τήν Ἁγία! Πᾶμε τώρα στόν Πάπα.

Ἄν παραιτηθεῖ, δέν θά εἶναι ὁ πρῶτος. Ὁ προκάτοχός του, ὁ Γερμανός Πάπας, στά 85 του, σέ ἡλικία, δηλαδή, πού ἄλλοι προκάτοχοί του χαρακτηρίζονταν «τζόβενα», ἀποφάσισε νά ἀποσυρθεῖ. Ποιά ἦταν ἡ αἰτία; Τό σκάνδαλο μέ τόν μπάτλερ; Οἱ ἀποκαλύψεις γιά τούς παιδόφιλους καθολικούς ἱερεῖς ἀνά τόν κόσμο; Τί τόν ἔπιασε, τότε, τόν Βενέδικτο καί ἀποφάσισε νά ἀφήσει τήν Τιάρα καί τά λιλιά του, τούς Ἑλβετούς φρουρούς καί τήν Μπάνκα τοῦ κρατιδίου καί νά κλειστεῖ σέ μοναστήρι κοντά, πάντως, στό Βατικανό; Μέ τό πού ξεστόμισε, τότε, ὁ Pontifex Maximus τήν λέξη «παραίτηση», ἔπεσαν οἱ τοῖχοι τῆς Ἁγίας Ἕδρας! Ἄρχισε νά ὀργιάζει τό παρασκήνιο! Μερικοί βρῆκαν τήν προφητεία τοῦ Μαλαχία (τό «χί» προσέξτε) καί ἄρχισαν τά περί «Δευτέρας Παρουσίας». Ἄλλοι ἀνέτρεξαν καί στά βιβλία πού γράφηκαν τελευταῖα γιά τούς «Πεφωτισμένους», πού ἔγιναν καί ταινίες μέ τόν Τόμ Χάνκς. Ἡ οὐσία, πάντως, εἶναι ὅτι ἡ Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία παραμένει δυνατή, ζωντανή, σκοτεινή καί μυστικοπαθής, αὐστηρή καί δημοφιλής. Οἱ Ἰταλοί καί οἱ Ἱσπανοί καθολικοί πέτυχαν νά διαδώσουν τήν θρησκεία τους στά πέρατα τῆς γῆς, φροντίζοντας νά «πείσουν» τούς ἀπίστους παντί τρόπῳ.

Παράλληλα, τό Βατικανό, τό «κράτος ἐν κράτει», δημιούργησε γύρω του τήν αἴγλη, τήν ἀχλύ καί τήν λαμπρή ταπεινότητα πού ἀπαιτεῖ μιά τόσο ἰσχυρή δύναμη ὅπως ἡ Ρωμαιοκαθολική κεντρική ἐξουσία. Ἄς μή ξεχνᾶμε τήν δύναμη τοῦ Πολωνοῦ Πάπα Παύλου Βοϊτύλα, ὁ ὁποῖος διαδραμάτισε ἐνεργό ρόλο στήν ἀνατροπή τῶν κομμουνιστικῶν καθεστώτων. Ἄς μή ξεχνᾶμε ἐπίσης ὅτι ἡ Κούβα τοῦ Κάστρο, μοναδικός κομμουνιστικός παράδεισος στό μαλακό ὑπογάστριο τῶν ΗΠΑ, ἄνοιξε πρόθυμα τίς πύλες της στόν Ποντίφικα. Τό γεγονός, πάντως, εἶναι ὅτι πέρασαν ἕξι αἰῶνες γιά νά ἔχουμε παραίτηση Πάπα. Ἦταν ἡ πρώτη παραίτηση ἀπό τό 1415, ὅταν, δηλαδή, ἡ Κωνσταντινούπολη ἦταν ἀκόμη «Βασιλεύουσα». Εὐτυχῶς, ἡ δική μας, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, δέν ἔχει οὔτε «ἀλάθητο» ἐνῷ μᾶς παρέχει διεξόδους μέ τό «Κατ’ οἰκονομίαν».

Μόνο πού δέν φροντίσαμε νά κερδίσουμε ἔδαφος στόν ὀρθόδοξο πληθυσμό τῆς Εὐρώπης καί ἀφήσαμε πολλά περιθώρια γιά γκρίνιες. Τί νά γίνει, ὅμως; Ὁ δικός μας προκαθήμενος ἑδρεύει ἀκόμη στήν «Νέα Ρώμη», ἡ ὁποία βρίσκεται σέ …μουσουλμανική χώρα. Ὁ δικός μας προκαθήμενος δέν ἦταν ποτέ «ἀλάθητος», τό Φανάρι δέν διέθετε Τράπεζες καί πολυτελῆ διαβίωση. Ὑπάρχουν διαφορές στόν τρόπο λατρείας, ἀλλά δέν εἶναι τόσο οὐσιαστικές, μπροστά στόν κοινό Θεό. Ὁ ρόλος τοῦ Πάπα δέν εἶναι –δέν ἦταν ποτέ– μόνο θρησκευτικός, γιά νά ἐξηγούμεθα. Ὁ Πάπας εἶναι καί πολιτικός ἀλλά …καί Τραπεζίτης! Οἱ δικοί μας ἄς περιορισθοῦν στήν Ἁγία Τράπεζα! Μέρες πού εἶναι, Θεέ μου, συγχώρα με!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.