ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἕνα χαμένο ξενύχτι καί πολλοί χαμένοι καφέδες…

Εἶπα κι ἐγώ νά ξενυχτήσω καί νά δῶ τήν τελετή τῆς ἀπονομῆς τῶν βραβείων Ὄσκαρ

Τήν ἔχω πού τήν ἔχω τήν πετριά μέ τόν κινηματογράφο (τό 1977, μάλιστα, μέ μιά πολύ καλή συνάδελφο, σκαρώσαμε ἕνα φιλμάκι μικροῦ μήκους καί κερδίσαμε βραβεῖο παραγωγῆς καί σκηνοθεσίας στό Φεστιβάλ Ἑλληνικοῦ Κινηματογράφου στήν Θεσσαλονίκη), ἔχουμε καί τόν γυιό μας καταξιωμένο πλέον κριτικό τοῦ σινεμά, ἀξίζει, νομίζω, μιά φορά στό τόσο ἕνα καλό ξενύχτι!

Τί νά σᾶς πῶ; Ἀπογοήτευση! Κατ’ ἀρχάς ἡ τελετή –ὡς τελετή– οὐδεμία εἶχε σχέση μέ τήν λαμπρότητα στήν ὁποία ἔχουμε συνηθίσει. Διότι, γιά νά λέμε τά πράγματα σωστά, τό θέμα δέν εἶναι τό κόκκινο χαλί, ἀλλά τά πρόσωπα πού πατοῦν ἐπάνω του.

Καί μόνο τό γεγονός ὅτι οἱ διάφορες πλατφόρμες, οἱ ὁποῖες γυρίζουν ταινίες γιά τόν ὑπολογιστή ἤ γιά τό home cinema, μετέχουν ἰσοτίμως στόν διαγωνισμό τῶν κινηματογραφικῶν βραβείων, ἀφαιρεῖ –αὐτομάτως– ἀπό τήν βραδυά ὅλη ἐκείνη τή στίλβη πού τῆς δίνει ἡ αἴθουσα. Δέν λέω, σινεμά ἦταν καί ἐκεῖνο πού βλέπαμε –στήν δεκαετία τοῦ ’50– στά συνοικιακά καφενεῖα ἤ στά καφενεῖα τῆς περιφέρειας, ἀλλά δέν ἦταν αὐτό πού λέμε μαγεία τοῦ κινηματογράφου… Ἔπειτα εἶναι καί τά πρόσωπα. Κοίταζες τήν αἴθουσα κι ἔβλεπες κάτι γατάκια, ἠθοποιούς πού δέν μποροῦν νά συγκριθοῦν μέ τά ἱερά τέρατα πού βλέπαμε παλαιότερα σέ ἀνάλογες τελετές.
Δηλαδή τιμήθηκαν τά ἑξήντα χρόνια τοῦ Τζαίημς Μπόντ καί τά πενῆντα τοῦ Νονοῦ καί ἔνοιωθες ἀνατριχίλα, καθώς ἔβλεπες τόν Μάρλον Μπράντο, τόν Ρόμπερτ ντέ Νίρο, τόν Ἀλ Πατσίνο. Ἀλλά μήπως ἦταν λιγότερο ἔντονο τό συναίσθημα τῆς μελαγχολίας ὅταν ἔφερνες στό μυαλό σου τήν εἰκόνα τοῦ ἀρρενωποῦ Σών Κόννερυ καί τοῦ ἀριστοκράτη Ρότζερ Μούρ; Καί τί μποροῦσε τό μάτι νά συναντήσει στήν αἴθουσα; Μετριότητες ἀλλά καί ἀρρωστημένους θιασῶτες τῆς πολιτικῆς ὀρθότητας, οἱ ὁποῖοι πέφτουν πλέον μόνοι τους κάθε τόσο στά δόκανα πού ἔχουν, ἀπό χρόνια, στήσει γιά νά πιστέψει ὁ κόσμος, ὅτι τό σινεμά πρέπει νά περνᾶ ἀπό τίς δικές τους ντιρεκτίβες.

Καί ἦλθε καί τό (κατά πολλούς δῆθεν κατ’ ἄλλους ἐνδεικτικό τῆς ἔνδειας ἀλλά καί τῆς χαμηλῆς ποιότητος τοῦ σημερινοῦ κινηματογραφικοῦ γίγνεσθαι) ἐπεισόδιο τοῦ Γουίλλ Σμίθ, ὁ ὁποῖος χαστούκισε (;) τόν παρουσιαστή Ρόκ Τζέντα, ἐπειδή ὁ τελευταῖος ἀστειεύθηκε μέ τήν κόμμωση τῆς συζύγου του, γιά νά μᾶς πείσει ὅτι αὐτά πού ξέραμε πρέπει νά τά ξεχάσουμε.

Θά πεῖτε, καί τί περίμενες νά δεῖς; Τόν Γκάρρυ Κοῦπερ, τόν Στιούαρτ Γκραίηντζερ, τόν Κάρρυ Γκράντ, τόν Πώλ Νιούμαν, τόν Μοντγκόμερυ Κλίφτ καί τόν Ντέρκ Μπόγκαρντ; Περίμενες νά δεῖς τήν Λωρήν Μπακώλλ καί τήν Ἴνγκριντ Μπέργκμαν, τήν Σοφία Λόρεν καί τήν Μπριζίτ Μπαρντώ, τήν Τζαίην Φόντα καί τήν Μέρυλ Στρήπ; Τόν Κόππολα, τόν Σκορτσέζε ἤ τόν Ὄττο Πρέμιγκερ καί τόν Χίτσκοκ; Ὄχι, ἀσφαλῶς. Ἔλα, ὅμως, πού ἡ ἔνδεια, ἡ μετριότης καί ἡ σαχλαμάρα πού ἔβλεπα μοῦ τούς ἔφερναν ὅλους αὐτούς στό μυαλό! Τί νά σᾶς πῶ, ἀγαπητοί; Κρῖμα στό ξενύχτι καί στούς καφέδες πού ἔπινα γιά νά κρατήσω τά μάτια μου ἀνοιχτά!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.