Ἕλληνες ἀειναῦται, πάντοτε πρωτοπόροι

Καλό εἶναι μέσα στήν τόση πίκρα μας, μέσα στήν τόση καταχνιά πού ὑπάρχει γύρω μας, νά…

… θυμόμαστε ὅτι ὑπάρχει ἕνας τομέας στόν ὁποῖο ἡ Ἑλλάδα πρωτοπορεῖ.

Καί δέν εἶναι τυχαῖο ὅτι ὁ τομέας αὐτός οὐδεμία σχέση καί ἐξάρτηση ἔχει ἀπό τό ἑλληνικό κράτος καί ἀπό τήν ἑλληνική γραφειοκρατία, ἀλλά δρᾶ καί κινεῖται σέ ἕναν ἀπολύτως παγκοσμιοποιημένο καί ἄκρως ἀνταγωνιστικό χῶρο. Στόν χῶρο τῶν διεθνῶν θαλασσίων μεταφορῶν καί τοῦ διεθνοῦς θαλασσίου ἐμπορίου! Καί ἄς δοῦμε μιά «εἰδική» πρωτιά τῶν Ἑλλήνων. Ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τοῦ ἐγκύρου οἴκου ἀξιολογήσεως «Vessels Value» ἡ ἀξία τοῦ ἑλληνικῶν συμφερόντων στόλου τῶν πλοίων τά ὁποῖα μεταφέρουν ὑγροποιημένο φυσικό ἀέριο (LNG), μαζί μέ ἐκεῖνα (τοῦ αὐτοῦ τύπου) τά ὁποῖα τελοῦν ὑπό ναυπήγηση, φθάνει τά 19,5 δισεκατομμύρια δολλάρια.

Οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες τοῦ συγκεκριμένου χώρου βρίσκονται σήμερα στήν κορυφή ἀφήνοντας πίσω τούς Ἰάπωνες, τῶν ὁποίων ὁ στόλος ἔχει ἀξία 14,3 δισεκατομμύρια δολλάρια, καί τρίτη τήν τεράστια οἰκονομική καί ναυτιλιακή ὑπερδύναμη Κίνα, τῆς ὁποίας ὁ στόλος κοστολογεῖται στά 5,9 δισεκατομμύρια δολλάρια.

Καί πᾶμε παρακάτω. Ἀπό τά 127 πλοῖα LENG τά ὁποῖα ναυπηγοῦνται σήμερα, τά 57 ἔχουν παραγγελθεῖ ἀπό Ἕλληνες! Καί, ὅπως ἀναφέρει ὁ οἶκος τῆς «Petrofin», οἱ ἑταιρεῖες πού ἀνήκουν σέ Ἕλληνες αὐξήθηκαν σέ 13 ἔναντι 8 πού ἦταν στίς ἀρχές τοῦ τρέχοντος ἔτους, ἐνῶ ἡ χωρητικότητα τοῦ στόλου τῶν ὑπό ἑλληνική διαχείριση πλοίων LΝG αὐξήθηκε κατά 25,6% καθώς καί ὁ ἀριθμός τῶν πλοίων πού ἀπό τά 82 ἔφθασαν τά 105, μέ μέσο ὅρο ἡλικίας τά 5 χρόνια καί πέντε μῆνες! Εἶναι, δηλαδή, ὁ νεότερος σέ ἡλικία στόλος στόν συγκριμένο χῶρο!

Ὁ Ὅμιλος Γ. Ἀγγελικούση διαθέτει τριάντα πέντε πλοῖα, μεταφορικῆς ἱκανότητος 5.500.000 κυβ. μέτρων! Εἴκοσι πέντε πλοῖα ἀριθμεῖ ὁ ὅμιλος τοῦ Παναγιώτη Γ. Λιβανοῦ, δώδεκα ἡ ἑταιρεία τοῦ Γιώργου Προκοπίου καί ἀκολουθοῦν οἱ ἑταιρεῖες τοῦ Γ. Οἰκονόμου (πέντε πλοῖα), τοῦ Νίκου Μαρτίνου (τρία), τοῦ Νίκου Τσάκου (δύο) καί τοῦ Κίκου Μαρτίνου καί τῆς Ἄννας Ἀγγελικούση μέ ἕνα πλοῖο.

Σημειώνουμε ὅτι τό πλοῖο «Ob Riner» (Προκοπίου) ἦταν τό πρῶτο μέ φορτίο LNG, τό ὁποῖο διέσχισε τό Βόρειο Πέρασμα, τό ὁποῖο συντομεύει σημαντικά τά ταξίδια καί περιορίζει τό κόστος τῆς μεταφορᾶς.

Ἀρκεῖ νά σκεφθεῖ κανείς τήν μικρή Ἑλλάδα, τῆς ὁποίας τό ὄνομα καί τήν φήμη ταξιδεύουν στά πέρατα τοῦ κόσμου οἱ συμπατριῶτες μας πλοιοκτῆτες καί οἱ Ἕλληνες ναυτικοί, γιά νά συμπεράνει ὅτι ἡ Ἐμπορική Ναυτιλία ἀποτελεῖ τήν μεγαλύτερη δύναμη τῆς χώρας καί τό μεγάλο της ὅπλο στά διεθνῆ φόρα, ἰδιαίτερα σήμερα, σέ μιά ἐποχή πού ἡ πατρίδα χρειάζεται τήν δύναμη τῆς Ναυτιλίας της καί τό κῦρος τῶν ἐπιχειρηματιῶν της.

Ὁ τομέας τῆς μεταφορᾶς τοῦ ὑγροποιημένου ἀερίου, ἕνας τομέας δύσκολος καί ἰδιαίτερα εὐαίσθητος, κατακτήθηκε ἀπό τούς Ἕλληνες, οἱ ὁποῖοι γιά μία ἀκόμη φορά πρωτοποροῦν καί δίνουν τό στίγμα τῆς ἑλληνικῆς ναυτοσύνης καί τοῦ ἐπιχειρηματικοῦ δαιμονίου τῶν ἐφοπλιστῶν της.

Ἄς εἴμαστε εὐτυχεῖς, πού διαθέτουμε αὐτή τήν ἰσχυρή ναυτιλία. Πάντα στίς δύσκολες περιστάσεις ἡ θάλασσα μᾶς ἔβγαλε ἀσπροπρόσωπους!

Απόψεις

Ροζάκης δικαιώνει «Ἑστία»: Χάρτες μέ 6 μίλια στά νησιά μας ἀνατολικά τοῦ 25ου μεσημβρινοῦ!

Εφημερίς Εστία
Καί 6 μίλια ἐναέριος χῶρος! – Mέ ἄρθρο του στήν «Καθημερινή» ἀποκαλύπτει τό παρασκήνιο τῶν διερευνητικῶν ἐπαφῶν τοῦ 2003 ἐπί Σημίτη καί ἐπιβεβαιώνει τίς πληροφορίες μας – «Προσωρινά μέτρα διευθέτησης πρακτικοῦ χαρακτῆρα» προτείνει ὁ Εὐ. Βενιζέλος γιά τό Αἰγαῖο καί τήν Μεσόγειο – Ἡ Τουρκία ἐκπρόσωπος τῶν Τουρκοκυπρίων!

Τό νέο κόμμα «κάμερα» χωρίς ὀργανώσεις καί ἡ ἀπέραντη ἡσυχία τοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ

Μανώλης Κοττάκης
TO KOMMATIKO φαινόμενο ἐξελίσσεται. Ὅταν ἀποκαταστάθηκε ἡ Δημοκρατία, τά κόμματα ἔχαιραν μεγάλης αἴγλης καί ἐκτιμήσεως. Ἡ Νέα Δημοκρατία καί τό ΠΑΣΟΚ εἶχαν ἕκαστο ἕνα ἑκατομμύριο μέλη. Σέ κάθε χωριό καί σέ κάθε πόλη ἄνοιγαν γραφεῖα τοπικῶν ὀργανώσεων. Οἱ κομματικοί μηχανισμοί ἦταν γιγαντιαῖοι καί κινητοποιοῦσαν κόσμο: γιά ἀφισοκόλληση, γιά μεταφορά σέ συγκεντρώσεις ἐκτός νομῶν, γιά οἰκονομική ἐξόρμηση μέ κουπόνια, γιά πολλά. Στίς ἐκλογές γιά τήν ἀνάδειξη τοπικῶν ἐπιτροπῶν καί νομαρχιακῶν ἐπιτροπῶν μετεῖχε χιλιάδες κόσμος. Σέ μιά ἐποχή οἱ ὀργανωμένοι ὀπαδοί τῆς Νέας Δημοκρατίας μετεῖχαν καί σέ ἐσωκομματικά δημοψηφίσματα γιά τό ποιοί ὑποψήφιοι θά περιληφθοῦν στά ψηφοδέλτια τῆς Νέας Δημοκρατίας. Τό μοντέλο τοῦ μαζικοῦ κόμματος καί τοῦ κόμματος ἀξιωματούχων σήμερα πεθαίνει. Εἶναι στά σπαράγματά του. Ὁ ΟΠΕΚΕΠΕ, στόν ὁποῖο τό κόμμα παρενέβαινε γιά νά γίνουν πλούσιοι ὀλίγοι προὔχοντες εἰς βάρος χιλιάδων ἐντίμων νεοδημοκρατῶν, εἶναι ὁ ἐνταφιασμός αὐτοῦ τοῦ μοντέλου. Σήμερα αὐτό τό μοντέλο λειτουργίας κόμματος ἔχει ἀπομείνει νά τό ἐφαρμόζει μόνο τό ΚΚΕ τό ὁποῖο διαθέτει ὀργανωμένη βάση. Ἡ Νέα Δημοκρατία καί τό ΠΑΣΟΚ περιορίζονται στήν διεξαγωγή ἐσωκομματικῶν ἐκλογῶν γιά τήν ἀνάδειξη ἀρχηγοῦ, καί τέλος. Ἡ δημοκρατία τελειώνει ἐκεῖ. Ἀλλά ἡ πυραμίδα πρός τά κάτω ἔχει ἀλλοιωθεῖ καί, ὅπως θά ἀναλύσουμε μέ ἀποκαλύψεις, ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπό τό μοντέλο τοῦ καθολικοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ. Σέ […]

Δύσκολες ὧρες γιά τόν κ. Βορίδη στό Ἡράκλειο Κρήτης

Εφημερίς Εστία
ΣΚΗΝΕΣ πού θυμίζουν ἐποχές μνημονίων διεδραματίσθησαν τό Σάββατο βράδυ στό Ἡράκλειο Κρήτης, μέ δεκάδες κουκουλοφόρους νά ἐπιτίθενται στόν κ. Μάκη Βορίδη, ὁ ὁποῖος συνοδευόμενος ἀπό τήν οἰκογένεια, δειπνοῦσε σέ ἑστιατόριο τῆς πόλεως.

Πού εἶδε τόν κόσμο, σάν ἔργο Τέχνης

Δημήτρης Καπράνος
«Μιά τόσο μακρινή ἀπουσία.» Ἦταν μιά ταινία τοῦ ἐξαίρετου Σταύρου Τσιώλη.

Τετάρτη, 27 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΛΙΚΕΡ ΤΩΝ ΔΟΝ-ΖΟΥΑΝ