Περισσότερο ἀπό ἑκατό δισεκατομμύρια δολλάρια κοστολογεῖται ὁ ἐμπορικός στόλος πού ἀνήκει σέ ἑλληνικά συμφέροντα καί εἶναι ὁ «ἀκριβότερος» παγκοσμίως!
Στήν ἐκτίναξη αὐτή τοῦ ἑλληνικῶν συμφερόντων στόλου συνέβαλε ἡ αὔξηση τῶν παραγγελιῶν πλοίων μεταφορᾶς ὑγροποιημένου ἀερίου (LNG). Ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τοῦ ὀργανισμοῦ Vessels Valuue, ἡ ἀξία τοῦ ἑλληνόκτητου στόλου αὐξήθηκε μέσα στό 2018 κατά πέντε δισεκατομμύρια δολλάρια καί ὑπερέβη τό φράγμα τῶν ἑκατό δισ. φθάνοντας στό ποσό-ρεκόρ τῶν ἑκατόν πέντε δισεκατομμυρίων δολλαρίων!
Ὡς κυριώτερος λόγος τοῦ ἅλματος πού πέτυχε ὁ στόλος τῶν συμπατριωτῶν μας, ἀναφέρεται ἡ αὔξηση τοῦ ἀριθμοῦ παραγγελιῶν γιά ναυπήγηση πλοίων μεταφορᾶς ὑγροποιημένου φυσικοῦ ἀερίου, σέ συνδυασμό μέ τήν αὔξηση τῆς ἀξίας τῶν δεξαμενοπλοίων μετά τήν θετική στροφή τῆς ναυλαγορᾶς.
Ἡ Ἑλλάς εἶναι σήμερα ἰδιοκτήτρια τοῦ ἀκριβότερου στόλου πλοίων LNG στόν κόσμο! Ἑνός στόλου ὁ ὁποῖος ἀπό τά δεκατρία δισ. δολλάρια στίς ἀρχές τοῦ 2018 ὑπερέβη τά δεκαοκτώ δισ.!
Ἔτσι οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές ξεπέρασαν τούς Ἰάπωνες, τῶν ὁποίων ὁ στόλος ἀπό πλοῖα μεταφορᾶς LNG μόλις ὑπερέβη τά δεκαπέντε δισ.! Στήν τρίτη θέση τοῦ πίνακα τῶν LNG βρίσκεται ἡ Κίνα. Ἡ ἀξία τοῦ ἐμπορικοῦ της στόλου σημείωσε τήν μεγαλύτερη αὔξηση μεταξύ τῶν δέκα πρώτων κρατῶν, ὕψους 6,3 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, μέ ἀποτέλεσμα νά φθάσει ἡ συνολική ἀξία τοῦ στόλου της στά ἐνενῆντα δισεκατομμύρια δολλάρια. Ἡ Σιγκαπούρη βρέθηκε στήν τέταρτη θέση, αὐξάνοντας τήν ἀξία τοῦ στόλου της κατά τρία δισεκατομμύρια δολλάρια, κυρίως λόγω τῶν πλοίων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, στά πενῆντα δισεκατομμύρια δολλάρια.
Κοντά στήν πέμπτη θέση ἡ Νορβηγία μέ στόλο ἀξίας 48,8 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, μέ τά δεξαμενόπλοια νά ἔχουν τόν πρῶτο λόγο.
Ἀκολουθοῦν στήν ἕκτη θέση οἱ ΗΠΑ, μέ στόλο ἀξίας 44,5 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, μέ τά περισσότερα πλοῖα τοῦ στόλου τους νά ὑπερβαίνουν τήν ἡλικία τῶν 15 ἐτῶν.
Στήν ἕβδομη μόλις θέση βρέθηκε ἡ Γερμανία μέ ἀξία στόλου 31,4 δισεκατομμυρίων δολλαρίων, μέ συνεχῆ συρρίκνωση τά τελευταῖα χρόνια. Στήν ὄγδοη θέση βρίσκεται ἡ Νότιος Κορέα μέ ἀξία στόλου τριάντα δισ. δολλαρίων, στήν ἔνατη ἡ Μεγάλη Βρεταννία, μέ στόλο ἀξίας εἰκοσιεννέα δισεκατομμυρίων δολλαρίων καί στήν δέκατη ἡ Δανία.
Ἀξίζει νά σημειώσουμε ὅτι τό 2018 ἡ ἑλληνικῶν συμφερόντων ναυτιλία συνέχισε νά ἐκπροσωπεῖ ἄνω τοῦ 20% τῆς παγκοσμίου χωρητικότητος καί ἄνω τοῦ 51% τοῦ στόλου τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως. Ἐπίσης, ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τῆς Τραπέζης τῆς Ἑλλάδος, τό ναυτιλιακό συνάλλαγμα τῆς περιόδου Ἰανουαρίου-Νοεμβρίου 2018 ἀνῆλθε σέ 15,2 δισεκατομμύρια εὐρώ, παρουσιάζοντας αὔξηση περίπου 15% σέ σχέση μέ τήν ἴδια περίοδο τοῦ 2017, ἀλλάζοντας πλέον τό ἀρνητικό σκηνικό πού εἶχε διαμορφωθεῖ κατά τήν περίοδο τῶν capital controls.
Καταλαβαίνει εὔκολα κανείς τόν λόγο γιά τόν ὁποῖο ἡ παγκόσμια οἰκονομία ὑποκλίνεται ἐμπρός στό ἑλληνικό ναυτιλιακό δαιμόνιο. Ἡ μικρή μας χώρα βρίσκεται στήν κορυφή, ἐλέγχοντας τόν ἀκριβότερο ἐμπορικό στόλο στόν κόσμο, πολύ πιό πάνω ἀπό τίς ὑπερδυνάμεις Κίνα καί ΗΠΑ, μέ τούς Γερμανούς νά ἀγκομαχοῦν καί νά προσπαθοῦν σπασμωδικά νά ὑπονομεύσουν τήν ἑλληνική πρωτοκαθεδρία.