Ἄς μιλήσουμε γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα

Ἄς μιλήσουμε λίγο γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα τῶν λιμένων μας καί…

… ἄς δοῦμε γιατί οἱ ἐπενδύσεις δύσκολα θά φθάσουν στήν χώρα μας, καθώς οἱ ἐπενδυτές προτιμοῦν ἄλλες, γειτονικές χῶρες, ὅπου τά πράγματα εἶναι κάπως καλύτερα… Τό φορτηγό πλοῖο «Τόλμη» φθάνει τήν περασμένη Πέμπτη πρωί στόν Πειραιᾶ. Μέ ἐτοῦτα καί μέ ἐκεῖνα (ἔχουν προτεραιότητα τά κοντέηνερ, τά κρουαζιερόπλοια, τά δεξαμενόπλοια καί τελευταῖα τά φορτηγά), τό πλοῖο πῆρε πιλότο καί τελικά ἔδεσε στό λιμάνι τῆς Ἐλευσίνας στίς 12 τό μεσημέρι. Στό λιμάνι, ὅμως, οἱ ἐργασίες σταματοῦν στίς τρεῖς τό μεσημέρι.

«Ἔ, ἀφοῦ σταματᾶμε τήν δουλειά στίς τρεῖς, ἄς ἀφήσουμε τήν ἐκφόρτωση γιά αὔριο» ἀποφάσισαν οἱ ἁρμόδιοι γιά τήν φορτο-εκφόρτωση στό λιμάνι.

Τήν ἑπομένη, Παρασκευή, ἀρχίζει ἡ ἐκφόρτωση καί μέχρι τό μεσημέρι στίς τρεῖς, ὅπου τό λιμάνι σταματᾶ νά λειτουργεῖ, ἔχουν ἀπομείνει καμμιά σαρανταριά «κουλοῦρες» σίδερο. Δηλαδή μέ μιά-δυό ὧρες «πόστα» τό βαπόρι θά εἶχε ξεφορτώσει. Ὅμως στίς τρεῖς «κατεβαίνουν ρολλά».

Μεσολαβεῖ Σαββατοκύριακο, ὅπου τό λιμάνι δέν λειτουργεῖ (αὐτά φυσικά δέν γίνονται σέ ἄλλα λιμάνια, ὅπου γνωρίζουν τί θά πεῖ ἀνταγωνισμός καί ἔχουν εἰδικές βάρδιες πού ἐργάζονται τά Σαββατοκύριακα καί τίς ἀργίες ὅταν ἔχουν βαπόρι) καί τό πλοῖο παραμένει δεμένο κι ἄπραγο γιά δύο ἡμέρες.

Δευτέρα καί Τρίτη, ἔχουμε τήν κακοκαιρία, πιάνει χιονιᾶς, ἄσχημες καιρικές συνθῆκες (συνηθισμένες σέ κάθε ἄλλο εὐρωπαϊκό λιμάνι, ὅπου δέν σταματοῦν οἱ ἐργασίες μέ πολύ περισσότερο χιόνι καί πολύ δυσμενέστερες συνθῆκες) καί τό πλοῖο παραμένει ἀμανάτι στό λιμάνι, μέ τό μικρό του πλέον φορτίο σχεδόν ἀπείραχτο! Κανείς δέν σκέφτηκε ὅτι θά μποροῦσαν νά γίνουν οἱ ἐργασίες ἀκόμη καί σέ κάποια διαλείμματα τῆς κακοκαιρίας.

Δηλαδή εἶχαν χαθεῖ γιά τήν πλοιοκτήτρια ἐπιχείρηση: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη. Καί, φυσικά, ἡ ἐκφόρτωση θά ἀρχίσει τήν Τετάρτη. Ἄμ, δέ! Τήν Τετάρτη (προχθές) εἶχαν ἀπεργία οἱ Τελωνειακοί καί τό λιμάνι παρέμεινε κλειστό!

Πᾶμε τώρα λίγες μέρες πίσω. Τό βαπόρι εἶχε φθάσει Παρασκευή μεσάνυχτα, στό λιμάνι Ντερνίτσε, τῆς Τουρκίας. Στή μία τό πρωί τοῦ Σαββάτου εἶχαν ὁλοκληρωθεῖ ὅλες οἱ διαδικασίες (πιλότος, πλαγιοδέτηση) καί ἡ φόρτωση ἄρχισε στίς 2.30 τά ξημερώματα! Δηλαδή ἐκεῖ τά λιμάνια λειτουργοῦν 24 ὧρες τό 24ωρο! Ἡ φόρτωση ὁλοκληρώθηκε τήν Κυριακή ξημερώματακαί πρίν βγεῖ ὁ ἥλιος, τό βαπόρι εἶχε ἀποπλεύσει μέ κατεύθυνση τήν Ἐλευσίνα!

Ἄς κάνουμε τήν σύγκριση. Τό βαπόρι χρειάστηκε νά παραμείνει περίπου 36 ὧρες στό λιμάνι τῆς Τουρκίας γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ φόρτωση.

Στήν Ἐλευσίνα, γιά νά ξεφορτώσει, χρειάστηκε ἕξι ἡμέρες! Ἄς μή μιλήσουμε γιά τήν «ζημιά» τῆς ἑταιρείας, καθώς τά ἐλάχιστα λειτουργικά ἔξοδα τοῦ πλοίου εἶναι περίπου 20.000 δολάρια τήν ἡμέρα (ποσό τό ὁποῖο εἶναι βέβαιο ὅτι θά μετακυλισθεῖ στόν καταναλωτή βάσει τῶν ἄγραφων νόμων τῆς Ἀγορᾶς). Ἄς μή μιλήσουμε γιά πιθανόν πολύ μεγαλύτερη ζημία ἄν ἡ ἑταιρεία εἶχε βρεῖ κάποιο ἄλλο φορτίο καί ἔχασε τό ναῦλο «λόγῳ ἀνωτέρας βίας». Πῶς νά μιλήσεις σ’ αὐτήν τήν χώρα γιά ἀνταγωνιστικότητα;

Απόψεις

Μᾶς «κλείνουν» στό Αἰγαῖο Μᾶς ἀποκόπτουν ἀπό τήν Μεσόγειο

Εφημερίς Εστία
Μυστικές διαβουλεύσεις Τουρκίας-Συρίας γιά συμφωνία ΑΟΖ πού θά τινάξει στόν ἀέρα τήν ΑΟΖ Ἑλλάδος-Κύπρου Τό ἴδιο ἐπιχειροῦν μέ τήν Λιβύη μέ στόχο τήν ἀκύρωση τῆς ΑΟΖ Ἑλλάδος-Αἰγύπτου

«Τελειωμένη» πού δέν τελείωσε!

Μανώλης Κοττάκης
H Απαστράπτουσα Μαργαρίτα Πουρνάρα ἀνήγγειλε μέ πᾶσα ἐπισημότητα τήν ἔλευσή της στήν αἴθουσα «Σταῦρος Νιάρχος».

Ν. Κακλαμάνης: 6 Ὀκτωβρίου τό ὅριο τῆς παραγραφῆς

Εφημερίς Εστία
Η ΒΟΥΛΗ θά μείνει ἀνοικτή ἀκόμη καί ὅλο τόν Αὔγουστο, γιά νά μήν μπορέσει κανείς νά ἰσχυρισθεῖ ὅτι ὑπάρχει σχέδιο παραγραφῆς ἐνδεχομένων ἀδικημάτων γιά τό σκάνδαλο τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ἄλλο ἀκροατήριο ἔπρεπε νά δεῖ ἡ φράου Μέρκελ

Δημήτρης Καπράνος
Ἦλθε, λοιπόν –κατόπιν προσκλήσεως– στόν τόπο τοῦ ἐγκλήματος ἡ φράου Μέρκελ.

Σάββατον, 3 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ H ΚΟΚΑΡΔΑ