Ἄς μιλήσουμε γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα

Ἄς μιλήσουμε λίγο γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα τῶν λιμένων μας καί…

… ἄς δοῦμε γιατί οἱ ἐπενδύσεις δύσκολα θά φθάσουν στήν χώρα μας, καθώς οἱ ἐπενδυτές προτιμοῦν ἄλλες, γειτονικές χῶρες, ὅπου τά πράγματα εἶναι κάπως καλύτερα… Τό φορτηγό πλοῖο «Τόλμη» φθάνει τήν περασμένη Πέμπτη πρωί στόν Πειραιᾶ. Μέ ἐτοῦτα καί μέ ἐκεῖνα (ἔχουν προτεραιότητα τά κοντέηνερ, τά κρουαζιερόπλοια, τά δεξαμενόπλοια καί τελευταῖα τά φορτηγά), τό πλοῖο πῆρε πιλότο καί τελικά ἔδεσε στό λιμάνι τῆς Ἐλευσίνας στίς 12 τό μεσημέρι. Στό λιμάνι, ὅμως, οἱ ἐργασίες σταματοῦν στίς τρεῖς τό μεσημέρι.

«Ἔ, ἀφοῦ σταματᾶμε τήν δουλειά στίς τρεῖς, ἄς ἀφήσουμε τήν ἐκφόρτωση γιά αὔριο» ἀποφάσισαν οἱ ἁρμόδιοι γιά τήν φορτο-εκφόρτωση στό λιμάνι.

Τήν ἑπομένη, Παρασκευή, ἀρχίζει ἡ ἐκφόρτωση καί μέχρι τό μεσημέρι στίς τρεῖς, ὅπου τό λιμάνι σταματᾶ νά λειτουργεῖ, ἔχουν ἀπομείνει καμμιά σαρανταριά «κουλοῦρες» σίδερο. Δηλαδή μέ μιά-δυό ὧρες «πόστα» τό βαπόρι θά εἶχε ξεφορτώσει. Ὅμως στίς τρεῖς «κατεβαίνουν ρολλά».

Μεσολαβεῖ Σαββατοκύριακο, ὅπου τό λιμάνι δέν λειτουργεῖ (αὐτά φυσικά δέν γίνονται σέ ἄλλα λιμάνια, ὅπου γνωρίζουν τί θά πεῖ ἀνταγωνισμός καί ἔχουν εἰδικές βάρδιες πού ἐργάζονται τά Σαββατοκύριακα καί τίς ἀργίες ὅταν ἔχουν βαπόρι) καί τό πλοῖο παραμένει δεμένο κι ἄπραγο γιά δύο ἡμέρες.

Δευτέρα καί Τρίτη, ἔχουμε τήν κακοκαιρία, πιάνει χιονιᾶς, ἄσχημες καιρικές συνθῆκες (συνηθισμένες σέ κάθε ἄλλο εὐρωπαϊκό λιμάνι, ὅπου δέν σταματοῦν οἱ ἐργασίες μέ πολύ περισσότερο χιόνι καί πολύ δυσμενέστερες συνθῆκες) καί τό πλοῖο παραμένει ἀμανάτι στό λιμάνι, μέ τό μικρό του πλέον φορτίο σχεδόν ἀπείραχτο! Κανείς δέν σκέφτηκε ὅτι θά μποροῦσαν νά γίνουν οἱ ἐργασίες ἀκόμη καί σέ κάποια διαλείμματα τῆς κακοκαιρίας.

Δηλαδή εἶχαν χαθεῖ γιά τήν πλοιοκτήτρια ἐπιχείρηση: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη. Καί, φυσικά, ἡ ἐκφόρτωση θά ἀρχίσει τήν Τετάρτη. Ἄμ, δέ! Τήν Τετάρτη (προχθές) εἶχαν ἀπεργία οἱ Τελωνειακοί καί τό λιμάνι παρέμεινε κλειστό!

Πᾶμε τώρα λίγες μέρες πίσω. Τό βαπόρι εἶχε φθάσει Παρασκευή μεσάνυχτα, στό λιμάνι Ντερνίτσε, τῆς Τουρκίας. Στή μία τό πρωί τοῦ Σαββάτου εἶχαν ὁλοκληρωθεῖ ὅλες οἱ διαδικασίες (πιλότος, πλαγιοδέτηση) καί ἡ φόρτωση ἄρχισε στίς 2.30 τά ξημερώματα! Δηλαδή ἐκεῖ τά λιμάνια λειτουργοῦν 24 ὧρες τό 24ωρο! Ἡ φόρτωση ὁλοκληρώθηκε τήν Κυριακή ξημερώματακαί πρίν βγεῖ ὁ ἥλιος, τό βαπόρι εἶχε ἀποπλεύσει μέ κατεύθυνση τήν Ἐλευσίνα!

Ἄς κάνουμε τήν σύγκριση. Τό βαπόρι χρειάστηκε νά παραμείνει περίπου 36 ὧρες στό λιμάνι τῆς Τουρκίας γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ φόρτωση.

Στήν Ἐλευσίνα, γιά νά ξεφορτώσει, χρειάστηκε ἕξι ἡμέρες! Ἄς μή μιλήσουμε γιά τήν «ζημιά» τῆς ἑταιρείας, καθώς τά ἐλάχιστα λειτουργικά ἔξοδα τοῦ πλοίου εἶναι περίπου 20.000 δολάρια τήν ἡμέρα (ποσό τό ὁποῖο εἶναι βέβαιο ὅτι θά μετακυλισθεῖ στόν καταναλωτή βάσει τῶν ἄγραφων νόμων τῆς Ἀγορᾶς). Ἄς μή μιλήσουμε γιά πιθανόν πολύ μεγαλύτερη ζημία ἄν ἡ ἑταιρεία εἶχε βρεῖ κάποιο ἄλλο φορτίο καί ἔχασε τό ναῦλο «λόγῳ ἀνωτέρας βίας». Πῶς νά μιλήσεις σ’ αὐτήν τήν χώρα γιά ἀνταγωνιστικότητα;

Απόψεις

Νέα μαύρη κηλῖδα διαφθορᾶς γιά τόν ἐκσυγχρονισμό τοῦ κ. Σημίτη

Εφημερίς Εστία
Ταυτίζεται μέ τό μαῦρο χρῆμα ὁ χῶρος – Εἰσαγγελική πρότασις-σόκ γιά τήν καταδίκη τοῦ πρώην Ὑπουργοῦ Ἀμύνης Γιάννου Παπαντωνίου γιά ξέπλυμα 2,5 ἑκατ. εὐρώ – Τό ὄνομά του προστίθεται στήν λίστα μαζί μέ τά ὀνόματα τῶν Ἄκη Τσοχατζόπουλου καί Τάσου Μαντέλη καί τίς καταγγελίες Τσουκάτου γιά 1 ἑκατ. μάρκα τῆς Siemens στά κομματικά ταμεῖα τοῦ ΠΑΣΟΚ

Περισσότερο βούτυρο

Μανώλης Κοττάκης
Ακούγοντας τόν κύριο Πρωθυπουργό νά περιγράφει στό CNN σέ ἄψογα ἀγγλικά τήν πολιτική του γιά τίς ἐργασιακές σχέσεις ἔριξα μιά ματιά στήν βιβλιοθήκη μου.

Ὑπεδέχθησαν τόν Μπελέρη στό Μαξίμου οἱ πολέμιοι τῆς ὑποψηφιότητός του

Εφημερίς Εστία
Ο Φρέντη Μπελέρης ἔφθασε χθές τό μεσημέρι στήν Ἀθήνα, πρῶτο σταθμό τοῦ ταξιδιοῦ πρός τό Στρασβοῦργο, ὅπου θά ὁρκισθεῖ εὐρωβουλευτής.

Ἡ παράνοια τῆς ὁπλοκατοχῆς καί οἱ συνέπειες…

Δημήτρης Καπράνος
«Ἡ ἀπόπειρα δολοφονίας τοῦ Τράμπ ἀλλάζει τό σκηνικό».

Πέμπτη, 16 Ἰουλίου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΦΡΟΥΡΟΙ ΦΥΛΑΚΩΝ