ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἄς μιλήσουμε γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα

Ἄς μιλήσουμε λίγο γιά τήν ἀνταγωνιστικότητα τῶν λιμένων μας καί…

… ἄς δοῦμε γιατί οἱ ἐπενδύσεις δύσκολα θά φθάσουν στήν χώρα μας, καθώς οἱ ἐπενδυτές προτιμοῦν ἄλλες, γειτονικές χῶρες, ὅπου τά πράγματα εἶναι κάπως καλύτερα… Τό φορτηγό πλοῖο «Τόλμη» φθάνει τήν περασμένη Πέμπτη πρωί στόν Πειραιᾶ. Μέ ἐτοῦτα καί μέ ἐκεῖνα (ἔχουν προτεραιότητα τά κοντέηνερ, τά κρουαζιερόπλοια, τά δεξαμενόπλοια καί τελευταῖα τά φορτηγά), τό πλοῖο πῆρε πιλότο καί τελικά ἔδεσε στό λιμάνι τῆς Ἐλευσίνας στίς 12 τό μεσημέρι. Στό λιμάνι, ὅμως, οἱ ἐργασίες σταματοῦν στίς τρεῖς τό μεσημέρι.

«Ἔ, ἀφοῦ σταματᾶμε τήν δουλειά στίς τρεῖς, ἄς ἀφήσουμε τήν ἐκφόρτωση γιά αὔριο» ἀποφάσισαν οἱ ἁρμόδιοι γιά τήν φορτο-εκφόρτωση στό λιμάνι.

Τήν ἑπομένη, Παρασκευή, ἀρχίζει ἡ ἐκφόρτωση καί μέχρι τό μεσημέρι στίς τρεῖς, ὅπου τό λιμάνι σταματᾶ νά λειτουργεῖ, ἔχουν ἀπομείνει καμμιά σαρανταριά «κουλοῦρες» σίδερο. Δηλαδή μέ μιά-δυό ὧρες «πόστα» τό βαπόρι θά εἶχε ξεφορτώσει. Ὅμως στίς τρεῖς «κατεβαίνουν ρολλά».

Μεσολαβεῖ Σαββατοκύριακο, ὅπου τό λιμάνι δέν λειτουργεῖ (αὐτά φυσικά δέν γίνονται σέ ἄλλα λιμάνια, ὅπου γνωρίζουν τί θά πεῖ ἀνταγωνισμός καί ἔχουν εἰδικές βάρδιες πού ἐργάζονται τά Σαββατοκύριακα καί τίς ἀργίες ὅταν ἔχουν βαπόρι) καί τό πλοῖο παραμένει δεμένο κι ἄπραγο γιά δύο ἡμέρες.

Δευτέρα καί Τρίτη, ἔχουμε τήν κακοκαιρία, πιάνει χιονιᾶς, ἄσχημες καιρικές συνθῆκες (συνηθισμένες σέ κάθε ἄλλο εὐρωπαϊκό λιμάνι, ὅπου δέν σταματοῦν οἱ ἐργασίες μέ πολύ περισσότερο χιόνι καί πολύ δυσμενέστερες συνθῆκες) καί τό πλοῖο παραμένει ἀμανάτι στό λιμάνι, μέ τό μικρό του πλέον φορτίο σχεδόν ἀπείραχτο! Κανείς δέν σκέφτηκε ὅτι θά μποροῦσαν νά γίνουν οἱ ἐργασίες ἀκόμη καί σέ κάποια διαλείμματα τῆς κακοκαιρίας.

Δηλαδή εἶχαν χαθεῖ γιά τήν πλοιοκτήτρια ἐπιχείρηση: Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα, Τρίτη. Καί, φυσικά, ἡ ἐκφόρτωση θά ἀρχίσει τήν Τετάρτη. Ἄμ, δέ! Τήν Τετάρτη (προχθές) εἶχαν ἀπεργία οἱ Τελωνειακοί καί τό λιμάνι παρέμεινε κλειστό!

Πᾶμε τώρα λίγες μέρες πίσω. Τό βαπόρι εἶχε φθάσει Παρασκευή μεσάνυχτα, στό λιμάνι Ντερνίτσε, τῆς Τουρκίας. Στή μία τό πρωί τοῦ Σαββάτου εἶχαν ὁλοκληρωθεῖ ὅλες οἱ διαδικασίες (πιλότος, πλαγιοδέτηση) καί ἡ φόρτωση ἄρχισε στίς 2.30 τά ξημερώματα! Δηλαδή ἐκεῖ τά λιμάνια λειτουργοῦν 24 ὧρες τό 24ωρο! Ἡ φόρτωση ὁλοκληρώθηκε τήν Κυριακή ξημερώματακαί πρίν βγεῖ ὁ ἥλιος, τό βαπόρι εἶχε ἀποπλεύσει μέ κατεύθυνση τήν Ἐλευσίνα!

Ἄς κάνουμε τήν σύγκριση. Τό βαπόρι χρειάστηκε νά παραμείνει περίπου 36 ὧρες στό λιμάνι τῆς Τουρκίας γιά νά ὁλοκληρωθεῖ ἡ φόρτωση.

Στήν Ἐλευσίνα, γιά νά ξεφορτώσει, χρειάστηκε ἕξι ἡμέρες! Ἄς μή μιλήσουμε γιά τήν «ζημιά» τῆς ἑταιρείας, καθώς τά ἐλάχιστα λειτουργικά ἔξοδα τοῦ πλοίου εἶναι περίπου 20.000 δολάρια τήν ἡμέρα (ποσό τό ὁποῖο εἶναι βέβαιο ὅτι θά μετακυλισθεῖ στόν καταναλωτή βάσει τῶν ἄγραφων νόμων τῆς Ἀγορᾶς). Ἄς μή μιλήσουμε γιά πιθανόν πολύ μεγαλύτερη ζημία ἄν ἡ ἑταιρεία εἶχε βρεῖ κάποιο ἄλλο φορτίο καί ἔχασε τό ναῦλο «λόγῳ ἀνωτέρας βίας». Πῶς νά μιλήσεις σ’ αὐτήν τήν χώρα γιά ἀνταγωνιστικότητα;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.