ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ἀπό τά «Ὡσαννά» στό «Σταύρωσον», μιά κιβωτός δρόμος…

Ὁ μακαρίτης ὁ Γεωργακᾶς ἄρχισε τήν σταδιοδρομία του στόν χῶρο τοῦ…

… Ἐμπορίου ἀπό ἕνα περίπτερο πού ὀνόμασε «Μινιόν» καί τό ὁποῖο ἔφθασε νά εἶναι «τό μεγαλύτερο μεγάλο κατάστημα!». Μέχρι πού κάποιοι τοῦ ’βαλαν μπουρλότο καί τό λαμπάδιασαν!

Ὁ πατήρ Ἀντώνιος ἄρχισε μέ μιά πραγματική «Κιβωτό τοῦ Κόσμου». Μιά φιλανθρωπική δομή, ἕναν τόπο φιλοξενίας γιά παιδιά πού εἶχαν τήν ἀνάγκη στοργῆς καί ἀγάπης, καθώς προέρχονταν ἀπό «περίεργες» οἰκογένειες… Ἡ «ἐρευνητική δημοσιογραφία» τῶν πρωινάδικων καί τῶν μεσημεριανάδικων ἀγάπησε ἀμέσως αὐτή τήν ἤρεμη μορφή, ἕναν πρᾶο καί χαμογελαστό νεαρό ἱερέα, ὁ ὁποῖος ἀποφάσισε νά κάνει πράξη τά λόγια τοῦ Μάνου Χατσιδάκι. «Κάθε δρόμος ἔχει μιά φωλιά γιά τά παιδιά.» Καί τά μάζευε ἀπό τούς δρόμους καί τούς παρεῖχε «στέγη, τροφή καί προστασία», πού λέει καί ὁ μέγας Διονύσης.

Περί τά τέλη τοῦ καλοκαιριοῦ βρέθηκα στήν Χίο. Καί σέ ἕνα ἐξαιρετικά ὡραῖο σημεῖο, εἶδα τίς ἐκεῖ ἐγκαταστάσεις τῆς «Κιβωτοῦ τοῦ Κόσμου». Εἶδα ἕνα μεγάλο κτιριακό συγκρότημα γήπεδα, αὐτοκίνητα. Καί τρόμαξα!
«Ἀμάν, ὁ παπᾶς ἀνοίγεται πολύ καί δέν τόνε βλέπω καλά» εἶπα στήν καλή φίλη μέ τήν ὁποία βρισκόμασταν μαζί ἐκεῖ, προκειμένου νά φοιτήσει τό παιδί της στό Ναυτικό Λύκειο Καρδαμύλων, στό «Σπίτι τῆς Μαρίας», πού ἔχει φτιάξει ὁ καπετάν Παναγιώτης Τσάκος.

«Γιατί; Τί συμβαίνει;» μέ ρώτησε. «Ἀκόμη τίποτε, ἀλλά ὅταν τά καράβια γίνονται πολλά καί μπεῖς στό Χρηματιστήριο, πρέπει νά προσέχεις πάρα πολύ» τῆς ἀπάντησα. «Ἀμάν πιά, ὅ,τι σοῦ ποῦμε, στή Ναυτιλία τό γυρίζεις»…

Μά, ποῦ νά τό γυρίσω; Ὅταν ἀπό ἕνα καραβάκι Πέραμα-Παλούκια ἀνεβαίνεις νά κυβερνήσεις ἕνα σύγχρονο LNG carrier, πόσο εὔκολο εἶναι νά ἀποδειχθεῖ ἡ πορεία σου ἀλάνθαστη;

Ἡ «Κιβωτός», λοιπόν, μεγάλωσε πολύ. Καί ὅσο ἁγνοί καί ἀγαθοί κι ἄν εἶναι οἱ στόχοι καί οἱ σκοποί σου, πῶς νά ἐλέγξεις ἕνα τόσο μεγάλο ὀργανισμό; Κάποια στιγμή, κάτι «θά στραβώσει». Κι ὅταν ἔχεις γίνει «πρόσωπο» στά «κανάλια», τότε δέν ὑπάρχει ἔλεος! Ἡ σημερινή δημοσιογραφία θυμίζει τήν εἴσοδο τοῦ Ἰησοῦ στά Ἱεροσόλυμα. Τό «Ὡσαννά» εἶναι σχεδόν δίπλα στό «Ἆρον-ἆρον, σταύρωσον Αὐτόν»! Οἱ ἴδιοι/ες πού μέχρι χθές ἦταν ἕτοιμοι/ες νά πλημμυρίσουν τό πλατώ μέ δάκρυα συγκινήσεως καί νά τρελλαίνονται μέ τά τηλεφωνήματα-προσφορές στόν «Τηλε-Μαραθώνιο», τώρα θά κατασπαράξουν μέ εὐτυχία τό θῦμα (ἄν τελικά ἀποδειχθεῖ ὅτι εὐθύνεται) χωρίς λύπηση!

Θά συνιστοῦσα νά μήν προτρέχουν στά συμπεράσματά τους. Ἡ «Κιβωτός» διατηρεῖ πολυάριθμους χώρους φιλοξενίας, ἀπασχολεῖ πλῆθος ἐργαζομένων καί πάρα πολλά παιδιά. Τά περισσότερα ἀπό αὐτά προερχόμενα ἀπό «δύσκολες» οἰκογένειες.

Μέ βάση τήν στατιστική καί τήν ἱστορία, εἶναι σχεδόν ἀδύνατο νά μήν ἔχει συμβεῖ ποτέ κάτι τό ἐπιλήψιμο. Ἄς μήν ἐπιτραπεῖ στήν παμφάγο σκανδαλολαγνεία νά διαλύσει τό ἔργο ἑνός ἀνθρώπου, πρίν ὁλοκληρωθεῖ ἡ ἔρευνα.

Εἶναι μιά ἐποχή πού ἔχει ἐπικίνδυνα φορτισθεῖ, σέ ὅλους τούς τομεῖς τῆς κοινωνικῆς μας ζωῆς.

Ἡ λύση νά γίνουμε «Ἀρκάδι» δέν εἶναι ὅ,τι καλύτερο. Ἄς γίνουμε ἁπλῶς πιό προσεκτικοί. Καί ἄς λέμε λιγότερα…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.