ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ἀναζητῶντας, ματαίως, ἔντυπη ἐνημέρωση…

Παλαιά μου συνήθεια νά σηκώνομαι πρωί τίς Κυριακές καί νά πηγαίνω νά ἀγοράσω ἕνα πάκο κυριακάτικες ἐφημερίδες. Κάθε μέρα ἀγοράζω ἐφημερίδα, ἀλλά τήν Κυριακή μοῦ ἔχει μείνει ἡ συνήθεια νά προμηθεύομαι πολύ ὑλικό γιά ὅλη τήν ἑβδομάδα.

Χθές εἶχα τήν περιέργεια νά διαβάσω κυρίως τά ἐπίκαιρα θέματα ἀλλά καί τόν σχολιασμό τῶν συναδέλφων μου γιά τό ἀποτρόπαιο συμβάν στο λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ. Ἔφυγα, λοιπόν, ἀπό τό σπίτι, καλός ὁ καιρός, πῆρα τόν δρόμο σιγά-σιγά περπατῶντας, ἔφθασα, στήν γνώριμη βόλτα μου ἀπό τήν Καστέλλα στήν Σχολή Δοκίμων, γύρισα στό Λιοντάρι καί πέρασα ἀπό τό λιμάνι, γιά νά ἀναζητήσω τίς ἐφημερίδες. Στό πρῶτο περίπτερο πού σταμάτησα, πληροφορήθηκα ὅτι «δέν ἔχουμε ἐφημερίδες». Θυμᾶμαι ὅτι παλιότερα τίς ἀγόραζα καί ἀπό ἐδῶ, ἀλλά κινήθηκα πρός τό Δημοτικό Θέατρο. Ἤπια ἕναν «ἐσπρέσσο» στήν Ἀκτή Μιαούλη γιά νά «πάει καλά ἡ μέρα» καί ἀνέβηκα τήν Δευτέρας Μεραρχίας πρός τό Δημοτικό Θέατρο. Κλειστά καί τά δύο περίπτερα. Κυριακή, βλέπεις, ὁ κόσμος δέν κατεβαίνει πρός τό λιμάνι, «θά βρῶ στό Δημοτικό», σκέφθηκα. Μπῆκα στήν ὁδό Φίλωνος καί ἀνέβηκα τήν βασιλέως Γεωργίου. Κι ἐδῶ τά περίπτερα κλειστά. Ἔφθασα στό «Δημοτικό», κλειστά τά περίπτερα. Μιά μικρή στάση γιά τήν πρωινή «κουρού» τυρόπιττα στοῦ «Βενέτη» καί πάω στό περίπτερο, στήν Γωνία Καραΐσκου καί Βασιλέως Γεωργίου. Ὁ νεαρός, πού μιλάει σπαστά ἑλληνικά, μέ πληροφορεῖ ὅτι «δέν ἔχει πιά ἐφημερίδες». Ἐρωτῶ γιατί καί ἀνασηκώνει τούς ὤμους. Προφανῶς εἶναι ὑπάλληλος καί δέν γνωρίζει γιατί τό περίπτερο, ὅπου εὕρισκα κάθε φορά ἐφημερίδες, δέν ἔχει πιά.

Στήν πλατεῖα Κοραῆ, μέχρι καί τήν Μπουμπουλίνας, τά περίπτερα κλειστά. Μέχρι πρίν ἀπό λίγο καιρό, τά εὕρισκα ἀνοιχτά καί σέ πάγκους ἁπλωμένες τίς ἐφημερίδες τῆς Κυριακῆς. «Ἔξω ἀπό τόν Ἀνδριανόπουλο θά βρῶ» σκέπτομαι, φθάνω μέχρι ἐκεῖ, ἀλλά τό περίπτερο κι ἐδῶ κλειστό. Περνῶ ἀπέναντι, ὑπάρχουν ἐφημερίδες, ἀλλά σέ ἕναν χῶρο-ἀχταρμᾶ, πού δέν μπορεῖς νά ξεχωρίσεις καί νά διαλέξεις.

Σκέπτομαι ὅτι θά χάσω τήν ὥρα μου ψάχνοντας, καί ἀποφασίζω νά περπατήσω πίσω στήν Καστέλλα, βέβαιος ὅτι στό περίπτερο, στά μισά τῆς ὁδοῦ Τζαβέλλα, ὅπου εἶναι ἀνοιχτό, 24 ὧρες, θά βρῶ ἐκεῖνο πού ζητῶ. Περπατῶ κατά μῆκος τῆς Γρηγορίου Λαμπράκη, ἀνάβω ἕνα κερί στήν Εὐαγγελίστρια καί κατεβαίνω τήν Τζαβέλλα. Φθάνω στό περίπτερο (δηλαδή στήν οὐσία ἕνα μίνι-μάρκετ, μέ πάγκους, ψυγεῖα καί ὅ,τι βάλει ὁ νοῦς) καί ζητῶ ἀπό τόν νεαρό πού βλέπω στό ἄνοιγμα ἀνάμεσα σέ δεκάδες προϊόντα. ἐφημερίδες. «Δέν ἔχουμε» μοῦ λέει, μέ χαμόγελο. «Πῶς δέν ἔχετε; Ἀπό ἐδῶ ἀγόραζα τόσο καιρό» τοῦ λέω μέ ἀπορία. «Ναί, τό ξέρω, ἀλλά τίς “κόψαμε”» μοῦ ἀπαντᾶ. «Καί γιά ποιό λόγο;» ἐρωτῶ. «Δέν ἔχουν περιθώρια κέρδους» μοῦ λέει. «Ἐσύ νομίζεις ὅτι αὐτό εἶναι σωστό; Νά μήν ἐνημερώνεται ὁ πολίτης ἐπειδή δέν κερδίζουν ἀρκετά οἱ περιπτερᾶδες;» ἐρωτῶ. «Τί νά σᾶς πῶ; Δέν εἶναι δική μου ἀπόφαση. Εἶναι ἐντολή ἄνωθεν» μοῦ ἀπαντᾶ, ἐννοῶντας, ἀσφαλῶς, τόν ἐργοδότη του!

Νά, ἕνα θέμα πού πρέπει νά ἀπασχολήσει πάραυτα τήν ΕΣΗΕΑ, τούς ἐκδότες, ἀλλά, κυρίως, τήν κυβέρνηση, ἡ ὁποία ἐλπίζω νά ἀντιλαμβάνεται τί σημαίνει νά ἐνημερώνεται πλέον ὁ πολίτης μόνο ἀπό τόν περίεργο κόσμο τοῦ διαδικτύου. Οἱ ἐφημερίδες δέν εἶναι τσιγάρο ἤ σοκολάτα. Εἶναι ἐνημέρωση! Ἄς τό καταλάβουμε κάποια στιγμή καί ἄς λάβουμε τά μέτρα μας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.