ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Κορωνοϊός, ἐπιπτώσεις καί «οὔνα φάτσα»…

Δέν θυμᾶμαι ἄλλη φορά νά ἔχουν ληφθεῖ τέτοια μέτρα γιά τήν ἀντιμετώπιση ἀσθένειας στήν Ἑλλάδα

Καί δέν εἶμαι δά καί μικρός.

Δέν θά συμφωνήσω μέ ἐκείνους πού ὁμιλοῦν περί «ὑστερίας». Εἶχα μία πολύ ἐνδιαφέρουσα συνάντηση καί συνομιλία μέ τόν Πρόεδρο τοῦ Διεθνοῦς Ἐρυθροῦ Σταυροῦ Ἰταλό Φραντσέσκο Ρόκα, ὁ ὁποῖος –τό δίχως ἄλλο– ἔχει καλή πληροφόρηση γύρω ἀπό τό θέμα τοῦ «Κορωνοϊοῦ».

«Δέν εἶναι ὑστερία, εἶναι ὁ φόβος γιά τό ἄγνωστο, τό ὁποῖο μεταδίδεται εὔκολα καί οὐδείς γνωρίζει ποῦ καί πῶς θά σταματήσει» μοῦ εἶπε. Κατά τήν διάρκεια τῆς συναντήσεώς μας, στόν φιλόξενό μας Ναυτικό (πρώην Βασιλικό) Ὅμιλο Ἑλλάδος, τό μεσημέρι τοῦ περασμένου Σαββάτου, τόν ἐνημέρωσαν τηλεφωνικῶς ὅτι ἐτίθετο σέ καραντίνα ὁλόκληρη ἡ Λομβαρδία. «Εἶναι τόσο ἄσχημα τά πράγματα;» τόν ρώτησα.

«Τό πρόβλημά μας, ὅπως καί τό δικό σας, εἶναι ὅτι Ἰταλοί καί Ἕλληνες ἔχουμε μάθει νά ζοῦμε ἔξω ἀπό τό σπίτι! Δέν εἴμαστε Γερμανοί ἤ Σκανδιναβοί πού βγαίνουν ἀπό τό σπίτι τό πρωί, ἐπιστρέφουν νωρίς τό ἀπόγευμα καί δέν ξαναβγαίνουν. Τό “Οὔνα φάτσα-οὔνα ράτσα” τό δέχομαι ἀπολύτως. Ἐκεῖ εἶναι, λοιπόν, τό πρόβλημά μας. Δέν μποροῦμε νά ὑπακούσουμε, παρά μόνο ὅταν ὁ κίνδυνος γίνει μεγάλος. Ἔ, στήν Ἰταλία ἔγινε, καί τώρα ἔχουμε τά αὐστηρά μέτρα. Ἐσεῖς, ἐλπίζω νά τό προλάβετε!» μοῦ εἶπε, ἀλλά προέβλεψε ὅτι «τό πανηγύρι θά κρατήσει ἀρκετούς μῆνες»… Μεταξύ γλυκοῦ καί «ἐσπρέσο», ὁ Ἀνδρέας Ποταμιᾶνος, πού ὀργάνωσε τήν συνάντηση, μᾶς πληροφόρησε ὅτι τά μαντάτα γιά τόν τουρισμό εἶναι μελαγχολικά. «Οἱ μεγάλες ἑταιρεῖες κρουαζιέρας στίς ΗΠΑ ἔχουν ἤδη χάσει δέκα δισεκατομμύρια δολλάρια καί ἀναμένεται συνέχεια» μᾶς εἶπε, ἐνῶ μάθαμε ἀκόμη ὅτι τά περισσότερα ἑλληνικά ξενοδοχεῖα, πού –λόγω Πάσχα– ἑτοιμάζονταν νά ἀνοίξουν τόν Ἀπρίλιο, «πῆγαν πίσω» τήν ἔναρξη «γιά τόν Ἰούνιο, καί βλέπουμε»…

Ἀποδεικνύεται, λοιπόν, γιά μία ἀκόμη φορά τό πόσο εὐαίσθητη ὑπόθεση εἶναι ὁ Τουρισμός καί πόσο εὐάλωτες εἶναι οἱ χῶρες τῶν ὁποίων ἡ Οἰκονομία στηρίζεται κυρίως στόν τουρισμό. Πόσω μᾶλλον ἡ δική μας, ἡ ὁποία στηρίζεται στούς περίφημους «ἀδήλους πόρους», τόν Τουρισμό δηλαδή καί τήν Ναυτιλία, τομεῖς τούς ὁποίους ἐπηρεάζει ἀποφασιστικά ὁ ἄθλιος «Κορωνοϊός». Γιά σκεφθεῖτε το. Νά ἔχεις κάνει τά ἔξοδά σου ὅλο τόν χειμῶνα, τίς ἐπισκευές σου, τίς ἀλλαγές στήν διακόσμηση καί τόν ἐξοπλισμό, νά ἔχεις ἤδη ὑπογράψει τίς συμβάσεις μέ τό προσωπικό καί νά «σκάει» ξαφνικά ἕνας ἰός στήν μακρινή Κίνα καί νά σοῦ ἔρχεται «συστημένος» στήν πόρτα σου!

«Ἄτιμη παγκοσμιοποίηση! Μιά χαρά δέν ἤμασταν τότε πού μπορεῖ νά θέριζε ὁ ἰός τήν μισή Κίνα, ἀλλά δέν ἔβγαινε Κινέζος ἐκτός συνόρων καί δέν εἶχες νά φοβηθεῖς τίποτα; Μιά χαρά ἦταν ὁ Μάο! Ἐνῶ τώρα πλημμύρισε Κινέζους τό σύμπαν» ἔλεγε φίλος, βληθείς ἀπό τόν ἰό, ξενοδόχος…

Δέν ζοῦμε, ὅμως, στίς ἐποχές τοῦ Μάο καί τοῦ Χρουστσώφ, ἀγαπητοί. Ἡ «Παγκοσμιοποίηση» δέν περιλαμβάμνει μόνο τίς «ἀγορές». Σέ αὐτήν καί τούς Νόμους της ὑπάγεται καί ὁ «κορωνοϊός», ὁ ὁποῖος ἐπέδραμε καί δέν συμμαζεύεται! Ὁ Θεός (καί ὁ Βούδας) νά βάλει τό χέρι του!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.