Τριετής ἔκθεσις γιά τόν Ὠνάση ἀνά τόν κόσμο

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ἔκθεσις μέ ἀναφορά στήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση καί τίτλο «Metamorphosis» ἄνοιξε τίς πύλες της στό Ἀρχοντικό Τομπάζη τό παράρτημα τῆς Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν στήν Ὕδρα.

Ἡ ἔκθεσις τελεῖ ὑπό τήν ἐποπτεία τοῦ εἰκαστικοῦ καί καθηγητοῦ στήν ΑΣΚΤ Νίκου Χαραλαμπίδη καί ἀνήκει σέ μιά εὐρύτερη σειρά δραστηριοτήτων μέ κέντρο ἀναφορᾶς τήν ζωή καί τό ἔργο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση. Παρ’ ὅλο πού ἡ ἔκθεσις θά μποροῦσε νά ἔχει προσωποκεντρικό χαρακτῆρα, αὐτός ἀμβλύνεται χάρη στήν δυναμική μιᾶς εὐρύτερης θεματολογίας, μέ πολλές ἑρμηνεῖες, διαστάσεις καί προσεγγίσεις τῶν πτυχῶν τῆς δαιδαλώδους προσωπικότητος τοῦ Ἕλληνος μεγιστᾶνος. Ἀποσπᾶται ἀπό τούς μεγάλους ἀστικούς μύθους καί μέσα ἀπό τό πρῖσμα τῆς σύγχρονης τέχνης λαμβάνει χαρακτῆρα οἰκουμενικότητος. Οἱ θεματικές ἑνότητες τοῦ project ὑπογράφουν καί τούς τίτλους τῶν ἑκάστοτε ἐκθέσεων, οἱ ὁποῖες μέ ἀντίστοιχες ἀναφορές καί παραπομπές σέ ἱστορικά καί ἀρχειακά ντοκουμέντα σχετίζονται μέ τούς ἔρωτες, τήν δράση, τίς πολιτικές καί κοινωνικές συναναστροφές τοῦ Ὠνάση καθώς καί τήν ἀπήχησή του στόν οἰκουμενικό Ἑλληνισμό ἀλλά καί τήν παγκόσμια κοινότητα. Ἀκόμη, ἡ παρουσία τῆς ὀγδονταπεντάχρονης Σοφίας Λῶρεν, ἡ ὁποία πρωταγωνίστησε στήν ἀμερικανική ταινία «Τό Παιδί καί τό δελφίνι», ἡ ὁποία γυρίσθηκε στήν Ὕδρα τό 1957, ὡς τό τιμώμενο πρόσωπο τῆς ἐκθέσεως, προσδίδει ἐπί πλέον ἀναγνώσεις τῆς ἀνατρεπτικῆς, ριψοκίνδυνης, διονυσιακῆς, ἐν τέλει, φυσιογνωμίας τοῦ Ἕλληνος μεγαλοεφοπλιστοῦ.

Ἡ ρηξικεύλεθη αὐτή ἔκθεσις θά περιηγηθεῖ τά νησιά τοῦ Ἰονίου καί τοῦ Αἰγαίου ἀκολουθώντας τήν πορεία τῆς θρυλικῆς θαλαμηγοῦ «Χριστίνα». Θά ἔχει τριετῆ διάρκεια (2019-2021) καί ἀφοῦ περιοδεύσει στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό θά καταλήξει στήν Νέα Ὑόρκη, σέ μία μεγάλης ἐκτάσεως διεθνῆ παρουσίασή της. Μετά τήν Ὕδρα, στίς 22 Αὐγούστου, θά μεταφερθεῖ στήν Μύκονο στό κτίριο τῆς ἐκεῖ Σχολῆς Καλῶν Τεχνῶν.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ραδιοτηλεοπτικό: Πρόστιμο σέ «τράπερ» πού ὑμνεῖ ναρκωτικά, ὅπλα καί μισογυνισμό

Εφημερίς Εστία
Καμπάνα 20.000 εὐρώ σέ κανάλι ἑταιρείας πού μεταδίδει στό YouTube στίχους πού διαφημίζουν τήν ἐκτροπή καί τήν ἀνομία – Πρώτη ἀπόφασις γιά τό Διαδίκτυο, στά 36 χρόνια λειτουργίας του

Ὁ Στρατός χρειάζεται καί ἐφεδρεία καί ἐθνοφυλακή

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ παρακολουθοῦμε τίς προτάσεις γιά τήν ἀναγέννηση τῆς ἐφεδρείας στίς Ἔνοπλες Δυνάμεις, ἑνός θεσμοῦ, ἄκρως ἀπαραιτήτου γιά τήν ἄμυνα τῆς χώρας, πού ὅμως τά τελευταῖα χρόνια εἶχε τεθεῖ σέ ἀδράνεια.

34.010 μετανάστες ἡ πρώτη δόσις ἐπιστροφῶν ἀπό τήν Γερμανία

Εφημερίς Εστία
ENA ΤΕΡΑΣΤΙΟ κῦμα ἐπιστροφῆς μεταναστῶν ἀπό τήν Γερμανία πρόκειται νά βιώσει ἡ χώρα μας τό ἑπόμενο διάστημα, παρά τίς περί τοῦ ἀντιθέτου διαβεβαιώσεις τῆς ἡγεσίας τοῦ Ὑπουργείου Μεταναστεύσεως καί τίς διαψεύσεις ἀπό κυβερνητικές πηγές.

Ἡ θάλασσα περιμένει, οἱ νέοι δέν ἀκολουθοῦν

Εφημερίς Εστία
Τό ὅτι ζοῦμε σέ ἕνα κράτος πού ἀκόμη δέν ἔχει σταθεῖ στά πόδια του, δέν χρειάζεται ἰδιαίτερη εὐφυΐα γιά νά γίνει ἀντιληπτό. Τό βλέπεις καί διά γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ…

O ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 3 Μαΐου 1925