Ὁ μεγάλος καί ἀστείρευτος Γούντυ Ἄλλεν

Χθές, ὁ Γούντυ Ἄλλεν ἔγινε ὀγδόντα ἕξι ἐτῶν!

Δέν ἔχω χάσει ταινία του καί ἀπό τότε πού εἶδα τό “What’s new pussycat?” ἔγινα φανατικός θαυμαστής του! Τόν θεωρῶ κορυφαῖο σκηνοθέτη καί σεναριογράφο, θαυμάζω τήν εὐστροφία καί τήν εὐφυΐα του, τρελλαίνομαι μέ τό ἀφαιρετικό καί τό προχωρημένο χιοῦμορ του. Ἐπιτρέψτε μου νά θαυμάζω ἕναν ἄνδρα 86 ἐτῶν, ὁ ὁποῖος ἐξακολουθεῖ νά σκηνοθετεῖ καί νά γράφει. Ὁ Ἄλλεν καί ὁ Κλίντ Ἤστγουντ (σκηνοθετεῖ καί παίζει στά ἐνενήντα του) εἶναι τά «Τοτέμ» τοῦ κινηματογράφου τῆς τελευταίας πεντηκονταετίας!

Μέ μαγεύουν οἱ περίεργοι καί περίπλοκοι χαρακτῆρες πού ἐπινοεῖ ὁ Γούντυ, λάτρεψα ὅλες τίς πρωταγωνίστριές του (κάτι ξέρει καί ὁ Εὐκλείδης Τσακαλῶτος, πού ἀναζήτησε τήν Σκάρλετ Γιοχάνσσον μέσα στό Κοινοβούλιο!) καί δέν μπορῶ νά λησμονήσω τίς μνημειώδεις ἀτάκες του στίς ταινίες, μέ κορυφαία ἐκείνη, πού λέει: «Ἄν βάλεις κι ἄλλο Βάγκνερ στό πίκ-ἄπ, θά εἰσβάλλω στήν Πολωνία!»… Γόνος μεσαίας τάξεως ἀμερικανο-εβραϊκῆς οἰκογένειας, ἄρχισε νά παρουσιάζει νούμερα κωμικά σέ μικρές σκηνές, πρίν τελειώσει τό Λύκειο καί κατόπιν παρακολούθησε μαθήματα Κινηματογραφίας καί Σκηνοθεσίας στό Πανεπιστήμιο τῆς Νέας Ὑόρκης. «Κόπηκε» στό δεύτερο ἔτος, πείσμωσε καί ἔγραψε σενάρια γιά τήν τηλεόραση, τά ὁποῖα ξεχώρισαν. Συνέχισε νά παρουσιάζει κωμικά νούμερα, σέ μιά ἐποχή πού ἡ “stand-up-comedy” ἦταν δημοφιλής ὥσπου, τό 1965, ἔρχεται τό “What’s New Pussycat” μέ τόν Πῆτερ Σέλερς καί τόν Πῆτερ Ο’ Τούλ στούς πρώτους ρόλους, ἀλλά καί μέ ἕνα ἐκπληκτικό (ὁμώνυμο) τραγούδι μέ τό ὁποῖο καθιερώνεται παγκοσμίως ὁ μέγας Τόμ Τζόουνς. Ὁ Γούντυ βρίσκει τήν ὤθηση πού περίμενε. Ἀκολουθεῖ τό «Πάρε τά λεφτά καί τρέξε», μιά τρελλή κωμωδία καί ἔρχεται ἡ ταινία-σταθμός, οἱ περίφημες «Μπανάνες», καυστικό χιοῦμορ γιά τίς δικτατορίες-Μπανανίες, πού ἐκτινάσσει τόν Ἄλλεν μεταξύ τῶν κορυφαίων στόν κόσμο!

Μέ τό “Everything You Always Wanted to Know About Sex (But Were Afraid to Ask)” (ἐδῶ προεβλήθη ὡς «Τά πάντα γύρω ἀπό τό σέξ», τό 1972), καί τόν «Ὑπναρᾶ», ἀνοίγεται ἡ λεωφόρος τοῦ Χόλλυγουντ, ἔρχονται τά Ὄσκαρ, ἡ Νταϊάν Κῆτον καθιερώνεται ὡς ντίβα μέ τό ἐκπληκτικό μαυρόασπρο «Μανχάταν»… (1973). «Ἡ Ἄννα καί οἱ ἀδελφές της» φέρνουν τό δεύτερο Ὄσκαρ. Κάθε του φίλμ εἶναι καί ἕνα σπουδαῖο γεγονός! Ἡ μετακόμιση στήν Εὐρώπη (τό 2000) φέρνει μιά σειρά ἀπό πιό μοντέρνες ἀλλά τό ἴδιο ὑπέροχες ταινίες. Τό «Μάτς πόιντ», τό «Βίκυ, Χριστῖνα, Μπαρτσελόνα» καί τό «Ἀπό τή Ρώμη μέ ἀγάπη» εἶναι ἐκπληκτικά. Ἡ τελευταία του δημιουργία ἦταν τό «Φεστιβάλ τοῦ Ρίφκιν», πού ἀναφέρεται στά παρασκήνια τοῦ φεστιβάλ Σάν Σεμπαστιάν καί προβλήθηκε τό περασμένο καλοκαίρι! Ἄς θυμηθοῦμε κάποιες «ἀτάκες» του: «Ὑπάρχουν δύο εἰδῶν ἄνθρωποι, οἱ καλοί καί οἱ κακοί. Οἱ καλοί κοιμοῦνται καλύτερα, ἀλλά οἱ κακοί φαίνεται ὅτι περνοῦν καλύτερα ξύπνιοι»…

«Ἐρωτεύτηκα τήν γυναίκα μου μέ τήν πρώτη ματιά. Μᾶλλον ἔπρεπε νά ρίξω καί δεύτερη»….

«Δέν εἶναι ὅτι φοβᾶμαι νά πεθάνω, ἁπλά δέν θέλω νά εἶμαι ἐκεῖ ὅταν συμβεῖ».

«Πρέπει νά γυρίσω γρήγορα πίσω, πρίν πάρουν εἴδηση ὅτι δέν μέ ἔχουν ἀνάγκη»…

«Μήν σκέφτεστε τόν θάνατο ὡς τέλος. Δεῖτέ το σάν ἕναν τρόπο νά μειώσετε τά ἔξοδά σας»!…

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.