Ξεφυλλίζοντας ἀπόψε τά ὄνειρά του…

Εἶναι, πού λέτε, ἡ ἐποχή πού οἱ Ἕλληνες διασκεδάζουν, βγάζουν λεφτά…

… σκέπτονται ἐλάχιστα τό μέλλον καί οἱ προβληματισμοί τους σπανίως ὑπερβαίνουν τό αὔριο…

Ἔχουμε πάει μέ τήν σύζυγό μου σέ μιά μπουάτ στήν Πλάκα, γιά νά ἀκούσουμε τραγούδια φίλου συνθέτη, ὁ ὁποῖος ἐπιχειρεῖ τά πρῶτα βήματα στόν χῶρο.
Ἡ παράσταση ὁλοκληρώνεται νωρίς (γύρω στά μεσάνυχτα) καί προτείνω στήν συντροφιά νά πᾶμε στά «Ἀστέρια» τῆς Γλυφάδας, ὅπου ἐμφανίζεται ὁ καλός μας φίλος Νῖκος Δημητρᾶτος, μία ἀπό τίς σπουδαιότερες φωνές τοῦ ἑλληνικοῦ πενταγράμμου.

Εἴμαστε μία παρέα τεσσάρων ἀτόμων, μᾶς βλέπει ὁ Νῖκος, δίνει ἐντολή καί μᾶς δίνουν ἕνα «καλό» τραπέζι. Καί πῶς τά φέρνει ἡ τύχη καί σέ λίγο στήν συντροφιά προστίθενται ὁ Γιάννης Φέρτης μέ τήν Μιμή Ντενίση, ἡ Ζωή Λασκάρη μέ τόν Ἀλέξανδρο Λυκουρέζο, ὁ Τόλης Βοσκόπουλος καί ὁ Γιάννης Πάριος! Δηλαδή ἕνα τραπέζι μέ πρόσωπα τοῦ καλλιτεχνικοῦ χώρου τῶν ὁποίων μία καί μόνη φωτογραφία θά ἦταν τήν ἑπομένη «θέμα» στίς ἐφημερίδες. Τότε οἱ ἐφημερίδες ἦταν ἀκόμη δυνατές… Καί καθώς ἀκοῦμε τόν Δημητρᾶτο νά ἑρμηνεύει «Μάνα μου Ἑλλάς» ἀλλά καί κάποια παλιά ρεμπέτικα, πού τά εἴχαμε τραγουδήσει ἀμέτρητες φορές στό «Περιβόλι τοῦ Οὐρανοῦ», ὅταν ἐμφανιζόταν ἐκεῖ μέ τήν ἐπιμέλεια τοῦ Σταύρου Ξαρχάκου, συμβαίνει τό μοναδικό, τό ἀνεπανάληπτο! Καλεῖ ὁ Δημητρᾶτος στό πάλκο τόν Βοσκόπουλο καί τόν Πάριο! Καί ἐκεῖ, στά «Ἀστέρια» τῆς Γλυφάδας, στίς τρεῖς καί κάτι τά ξημερώματα, βρισκόμαστε ἀνάμεσα σέ καμμιά πενηνταριά ἀνθρώπους πού θά ζήσουν μία μοναδική στιγμή γιά τά ἑλληνικά μουσικά χρονικά. Βοσκόπουλος, Διονυσίου, Πάριος, στό ἴδιο πάλκο νά τραγουδοῦν «Σ’ ἀγαπῶ γιατί εἶσαι ὡραία»! Καί καθώς ὁ Δημητρᾶτος ἔχει κέφια, τούς κρατᾶ ἐκεῖ καί ἑρμηνεύουν μία σειρά ἀπό παλιά, καλά λαϊκά τραγούδια! Καί δέν ὑπάρχουν τότε «κινητά» καί δέν ἔχουμε μαζί μας ἕνα μαγνητοφωνάκι καί ἐκείνη ἡ μοναδική, ἡ ἀνεπανάληπτη συνεύρεση τριῶν κολοσσιαίων καλλιτεχνῶν, «γράφεται» μόνο στήν ψυχή μας! Εὐτυχεῖς ὅσοι βρεθήκαμε –Θείᾳ χάριτι– ἐκεῖνο τό βράδυ στήν Γλυφάδα!

Θυμᾶμαι ἕνα ἀκόμη περιστατικό, μέσα τοῦ ’70. Ὁ Βοσκόπουλος τραγουδᾶ στό «Κάβο ντ’ Ὄρο» τοῦ Πειραιᾶ καί ἡ «Βραδυνή» τοῦ Τζώρτζη Ἀθανασιάδη, στήν ὁποία πλέον ἐργάζομαι, ἔχοντας ἐγκαταλείψει τήν ἐπαγγελματική ἐνασχόληση μέ τήν μουσική, δίνει ἐκεῖ τόν «χορό» της. Κάποια στιγμή, ὁ Βοσκόπουλος μέ βλέπει –μέ θυμόταν ἀπό κάποιες ἠχογραφήσεις στίς ὁποῖες εἶχα μετάσχει– καί ὅταν τελειώνει τό τραγούδι μοῦ λέει: «Γιατρέ, ἔλα λίγο ἐπάνω» («γιατρός» ἦταν τό …καλλιτεχνικό μου, μοῦ τό εἶχε κολλήσει ὁ Ζαμπέτας, λόγω τοῦ ἐπαγγέλματος τοῦ πατρός μου.) Τά χάνω, ἀλλά τά χάνουν καί οἱ συνάδελφοί μου, καθώς μέ βλέπουν νά σηκώνομαι. «Κάτσε, καί πᾶμε τοῦ Στράτου» μοῦ λέει, καί παίζω στό πιάνο τό καλύτερο –κατά τήν ἄποψή μου– ἐρωτικό λαϊκό τραγούδι, πού ἔγραψε ὁ Βοσκόπουλος καί πρωτοερμήνευσε ὁ Διονυσίου. Καί ὁ Τόλης ἀρχίζει: «Ξεφυλλίζοντας ἀπόψε τά ὄνειρά μου»… Καί ἐνῶ οἱ συνάδελφοι χειροκροτοῦν, ὁ Ἀθανασιάδης μέ ρωτάει: «Τελικά, εἶσαι γιατρός καί μουσικός καί κάνεις τόν δημοσιογράφο;»!

Σᾶς τό λέω ἐν πλήρει γνώσει. Ὁ Βοσκόπουλος ὑπῆρξε κολοσσός! Τραγουδιστής, συνθέτης καί ἄνθρωπος! Μέ τίς ἀδυναμίες, τήν εὐπιστία καί τήν ἀγάπη γιά ὅλους, τήν ὁποία πλήρωσε ἀκριβά. Πολλές φορές! Καλό ταξίδι, φίλε…

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.