ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Ἄς κρατήσουν οἱ χοροί, ἀλλά κοντά στόν πολίτη

Ἄς ἀφήσουμε γιά λίγο τά «ἑλληνοτουρκικά»

Ἐξ ἄλλου ἡ στήλη μας ὀφείλει νά ἀσχολεῖται μέ περισσότερα θέματα. Μήν μοῦ πεῖτε ὅτι ἔχω ἄδικο. Τά ΜΜΕ ἔχουν «κλειδώσει» (γιά νά χρησιμοποιήσω τήν προσφιλῆ ἔκφραση τῶν δημοσιολόγων καί τῶν πολιτικῶν) δύο –τό πολύ τρία– θέματα καί μᾶς βομβαρδίζουν μέ αὐτά. Νά μέ συμπαθᾶτε, ἀλλά νομίζω ὅτι ἐμεῖς ἀσχολούμεθα περισσότερο μέ τά καμώματα τοῦ Ἐρντογάν ἀπό ὅ,τι ὁ τουρκικός Τύπος. Τό δεύτερο προσφιλές θέμα εἶναι ὁ κορωνοϊός. Ξυπνᾶμε καί κοιμόμαστε μέ τήν εἰκόνα τοῦ Χαρδαλιᾶ μασκοφόρου καί τιμωροῦ. Φυσικά καί ὑπάρχει τό πρόβλημα, ἀλλά τά μεγαλύτερα προβλήματα λύνονται μόνο μέ νηφαλιότητα. Τρίτο θέμα εἶναι ἡ δίκη τῆς Χρυσῆς Αὐγῆς, ἡ ὁποία –ἐπί τέλους– πλησιάζει στό τέλος της. Ἀλλά δέν θά μείνουμε ἔτσι, ἔρχεται ἡ δίκη τοῦ Ζάκ… Ἄς τά ἀφήσουμε, λοιπόν, ὅλα αὐτά καί ἄς ἀσχοληθοῦμε μέ τά ἄλλα, μεγάλα προβλήματα, ἤτοι μέ τήν καθημερινότητά μας, μέ τήν ὁποία οὐδείς ἐκ τῶν προαναφερθέντων μᾶς κάνει τήν τιμή νά ἀσχοληθεῖ. Κυβερνῶντες καί μή πολιτικοί, ἀλλά καί ΜΜΕ, ἔχουν λησμονήσει τήν καθημερινότητα καί τήν ἔχουν καταχωνιάσει κάτω ἀπό τά «μεγάλα θέματα».

Δέν ἄκουσα, διά νά εἶμαι εἰλικρινής, κάποιον νά μᾶς πεῖ τί θά ἀπογίνουν οἱ χιλιάδες ὀφειλέτες δανείων, πού κινδυνεύουν νά χάσουν τά σπίτια τους μέ τίς διατάξεις τοῦ νέου «πτωχευτικοῦ» Νόμου. Καί νά μέ συμπαθοῦν οἱ κρατοῦντες, ἀλλά τό νά κηρύττεις τούς πολῖτες σέ «πτώχευση» ὅταν προηγουμένως τούς ἔχεις «ξεζουμίσει» γιά νά μήν πτωχεύσουν οἱ Τράπεζες, εἶναι λίγο «σόλικο», ὅπως καί νά τό κάνουμε… Κανείς δέν μᾶς εἶπε ἐπίσης τί θά γίνει μέ τούς ἐργαζομένους οἱ ὁποῖοι ἔχουν ὑποχρεωθεῖ, λόγω τῆς πανδημίας, σέ περικοπές ὡραρίων, ἀποδοχῶν ἤ ἀκόμη καί σέ ἀπώλεια τῆς ἐργασίας τους. Πῶς θά καλύψουν τίς ἐκκρεμότητες πού τούς δημιούργησε –καί ἐξακολουθεῖ νά τούς δημιουργεῖ– ἡ νέα κατάσταση; Διότι, δέν λέμε, καλή καί σωτήρια γιά τίς ζωές μας ἡ «καραντίνα», ἀλλά τί νά τήν κάνεις τήν ζωή ὅταν δέν μπορεῖς νά ζήσεις; Ἄς πᾶμε καί σέ ἐκείνη τήν τάξη ἡ ὁποία ἔχει πληγεῖ περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλη, στήν τάξη τῶν τεχνῶν. Πόσα «ἕτοιμα» ἤ «μαῦρα» νά ἔχουν οἱ χιλιάδες καλλιτέχνες οἱ ὁποῖοι δέν εἶναι «φίρμες»; Καί καλά οἱ «φίρμες», ὅλο καί σέ κάποιο «κανάλι» θά χωθοῦν –ἔστω καί κάνοντας τεράστιες ὑποχωρήσεις– σέ κάποιο «σόου» θά βολευτοῦν νά λένε σαχλαμαρίτσες γιά τό μεροκάματο. Ἀλλά οἱ ἄλλοι, οἱ «μικρότεροι» καί οἱ «μικροί»; Οἱ τεχνικοί, οἱ φωτιστές, οἱ ἀμπιγιέρ, οἱ μαγιγιέρ, οἱ ταξιθέτες, οἱ ταμίες, οἱ λογιστές; Ἕνας ὁλόκληρος κόσμος, ὁ ὁποῖος οὐδεμία ἔχει σχέση μέ τήν «μαύρη ἐργασία»; Εἴδατε; Μέ δυό-τρία « εματάκια» ἔπιασα νά ἀσχοληθῶ καί… γέμισε ὁ χῶρος πού μοῦ παρέχει ἡ ἐφημερίδα! Ἔχουμε, ὅμως, καιρό γιά πολλά ἀκόμη. Τελειώνοντας, ἕνα μεγάλο «Μπράβο» στήν Ἐπιτροπή τοῦ «2021» γιά τό βίντεο «Ἄς κρατήσουν οἱ χοροί». Μέ συγκίνησε, μέ ἀνέβασε, τό ἀγάπησα!

Απόψεις

Σάββατον, 18 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΛΥΚΩΝ

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.