Ἡ πρώτη ταινία στά ἀγγλικά τοῦ Ἀλμοδόβαρ

ΕΝ ΜΕΣΩ τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ ὁ καταξιωμένος Ἱσπανός δημιουργός Πέδρο Ἀλμοδόβαρ…

… γύρισε τήν πρώτη του ταινία στά ἀγγλικά, μέ τίτλο «The Human Voice (Ἡ Ἀνθρώπινη Φωνή)», ἡ ὁποία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Βενετίας. Ἐπίσης, γιά πρώτη φορά ὁ Ἀλμοδόβαρ συνεργάζεται μέ τήν Τίλντα Σουίντον, ἡ ὁποία πρωταγωνιστεῖ στήν ταινία.

Τό ὁμότιτλο μονόπρακτο ἔργο πού ἔγραψε ὁ Ζάν Κοκτώ τό 1928 καί παρουσιάσθηκε γιά πρώτη φορά στήν Γαλλία τό 1930, εἶναι ἡ σπονδυλική στήλη τῆς νέας ταινίας τοῦ 70χρονου σκηνοθέτου, ὁ ὁποῖος ἔγραψε τό σενάριο στά ἱσπανικά καί στήν συνέχεια τό μετέφρασε στά ἀγγλικά. Βεβαίως, ἡ προσωπική ματιά τοῦ Ἀλμοδόβαρ ἀλλά καί τῆς Σουίντον δίδουν νέες ἀναγνώσεις καί προεκτάσεις στήν κινηματογραφική ἀφήγηση τῆς ἱστορίας τοῦ Κοκτώ, μέ ἐμφανεῖς τίς εἰκαστικές ἐντάσεις τοῦ σκηνοθέτου.

Ἡρωίδα τοῦ ἔργου εἶναι μιά γυναίκα πού προσπαθεῖ τηλεφωνικά νά μεταπείσει τόν γιά χρόνια ἐραστή της ἀπό τήν ἀπόφασή του νά τήν ἐγκαταλείψει καί νά παντρευτεῖ μία ἄλλη γυναίκα. Μιά θεματική πού ἔχει ἀπασχολήσει ξανά στό παρελθόν τίς ταινίες τοῦ Ἀλμοδόβαρ καί κυρίως τήν ταινία πού τόν καθιέρωσε παγκοσμίως τό 1988, «Γυναῖκες στά πρόθυρα νευρικῆς κρίσης».

Τά γυρίσματα ξεκίνησαν τόν Ἰούλιο στήν Μαδρίτη, ἐν μέσω κορωνοϊοῦ, μέ ὅλα τά ἀπαραίτητα μέσα προφυλάξεως νά παρεμβαίνουν καί νά δημιουργοῦν μία νέα κανονικότητα γιά τούς ἀστέρες τοῦ κινηματογράφου. Ἡ ταινία εἶχε ἀνακοινωθεῖ τόν Φεβρουάριο, μέ προγραμματισμένη ἔναρξη γυρισμάτων τόν Ἀπρίλιο, ὡστόσο ἡ ἐπέλασις τοῦ κορωνοϊοῦ μετέφερε τόν σχεδιασμό. Μάλιστα, ὁ ἀδελφός τοῦ Ἀλμοδόβαρ, ὁ ὁποῖος εἶναι παραγωγός στήν ταινία, ἀνέβασε μία χαρακτηριστική, σουρρεαλιστική ἀλλά συγχρόνως ἀπολύτως ρεαλιστική φωτογραφία γιά τήν νέα ἐποχή πού ζοῦμε, μέ τόν Ἀλμοδόβαρ καί τήν Σουίντον τήν πρώτη ἡμέρα τῶν γυρισμάτων, φορώντας μάσκα ὁ πρῶτος, προσωπίδα ἡ δεύτερη. Ἀκολούθησαν καί ἄλλες, μέ τελευταία αὐτή τῆς 27ης Ἰουλίου, ὁπότε καί ὁλοκληρώθηκαν τά γυρίσματα: «Ὁ κύριος Covid δέν ἦταν ἐδῶ. Εὐχαριστοῦμε πού δέν πέρασες ἀπό ἐμᾶς» ἔγραφε χαρακτηριστικά.

Ἡ ταινία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Κινηματογράφου τῆς Βενετίας, τό ὁποῖο θά πραγματοποιηθεῖ ἀπό τίς 2 ἕως τίς 12 Σεπτεμβρίου, ἀψηφώντας τόν κορωνοϊό. Ἀμέσως μετά τήν ἀνακοίνωση ἀπό τό Φεστιβάλ, ὁ Ἀλμοδόβαρ δήλωσε: «Εἶμαι ἐνθουσιασμένος πού ἐπιστρέφω στή Βενετία αὐτή τήν τόσο ἰδιαίτερη χρονιά μέ τόν κορωνοϊό ὡς ἀπρόσκλητο θεατή. Τά πάντα θά εἶναι διαφορετικά καί ἀνυπομονῶ νά τό βιώσω προσωπικά. Ἡ ταινία εἶναι ἕνα πραγματικό φεστιβάλ τῆς ἴδιας τῆς Τίλντα καί τῶν δυνατοτήτων της. Ἦταν θαυμαστό τό νά τήν σκηνοθετῶ».

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἡ κατάρρευσις τῆς σοβαρότητος

Εφημερίς Εστία
Οἱ αὐτομολήσαντες τέως ὑπουργοί τοῦ ΠΑΣΟΚ πού προσεχώρησαν στήν ΝΔ κατηγοροῦν τό «μητρικό» κόμμα τους γιά …διαφθορά! – Τώρα τό θυμήθηκαν; – Ἄν τά πράγματα δέν ἦσαν ἐξόχως σοβαρά, θά μιλούσαμε γιά ἐθνικό ἀνέκδοτο

«Ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο»…

Εφημερίς Εστία
Η ΦΡΑΣΙΣ αὐτή, «ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο», ἀποδίδεται σέ ἕναν μυλωνᾶ τῆς Πρωσσίας τοῦ 19ου αἰῶνος, ὁ ὁποῖος ὑποτίθεται ὅτι εἶχε διαφορά μέ τόν Βασιλέα Φρειδερίκο ΙΙ τόν ἐπιλεγόμενα Μεγάλο.

Οἱ νέοι τῆς Εὐρώπης ἀμφισβητοῦν τήν δημοκρατία

Εφημερίς Εστία
Οταν μόλις τό 50% τῶν νέων τῆς Εὐρώπης πιστεύουν ὅτι ἡ δημοκρατία εἶναι τό καλύτερο σύστημα διακυβερνήσεως, τότε γίνεται ἀντιληπτό πώς οἱ ριζικές ἀλλαγές πού ἔχουν ἐπιφέρει οἱ οἰκονομικές κρίσεις, οἱ ἀνισότητες καί τά σκάνδαλα στήν ΕΕ, ἐπηρεάζουν δραματικά τόν τρόπο σκέψεως τῆς γενιᾶς Ζ.

Μιά πολύτιμη καταγραφή τοῦ ἀθλητικοῦ μας χάρτη

Δημήτρης Καπράνος
Ἦλθε στά χέρια μας προχθές ἕνα καλαίσθητο ἔντυπο, μέ τήν ἔνδειξη «e.Kouros ΙΙ», ἡ ψηφιακή καταγραφή τοῦ ἀθλητισμοῦ.

ΜΥΣΤΗΡΙΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 5 Ἰουλίου 1925