Καί ὅμως, τό πρῶτο λιμάνι εἶναι …τά Παλούκια

Σαράντα λεπτά μέσα στό αὐτοκίνητο, μέ τόν ἥλιο κατακέφαλα, δέν εἶναι καί λίγο πρᾶγμα! Καί ποῦ; Στήν «οὐρά» γιά τά φέρρυ-μπώτ στήν γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα, χθές τό πρωί!

Δύο λωρίδες γιά ἑκατοντάδες αὐτοκίνητα, δίπλα δύο λωρίδες ἄδειες, καθώς ἐκείνη τήν ὥρα ἐλάχιστοι ἐπιστρέφουν ἀπό τήν Σαλαμῖνα ἤ ἔρχονται πρός τήν Ἀθήνα. Καί ὅμως, οὔτε ἕνας λιμενικός (τήν ἐποχή τῆς «καραντίνας» ἦταν στήν προκυμαία καμμιά δεκαριά λιμενοφύλακες καί δυό-τρία ὀχήματα μπάς καί περάσει κανείς λαθραῖα στήν νῆσο τῶν θησαυρῶν) γιά νά ρυθμίσει τήν κυκλοφορία, γιά νά δοθεῖ ἄλλη μία λωρίδα στούς ταλαιπώρους ὁδηγούς. Πού ξεροστάλιαζαν στήν ζέστη τῆς μεγαλύτερης ἡμέρας τοῦ ἔτους!

Ἡ Σαλαμίνα εἶναι ὁ προορισμός μέ τίς περισσότερες ἀφίξεις-ἀναχωρήσεις σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα! Σχεδόν 9.000 ἐπιβάτες διακινοῦνται κάθε χρόνμο στήν γραμμή Πέραμα – Παλούκια! Καί μήν ψάχνετε γιά ἄλλους, πιό «τουριστικούς» προορισμούς.

Ἡ Σαλαμίνα εἶναι ἡ «χρυσοτόκος ὄρνιθα» γιά τά φέρρυ-μπώτ καί γιά τόν λόγο αὐτό οἱ πανίσχυρες «κοινοπραξίες» τῶν πορθμείων καί οἱ κατά καιρούς δημοτικές πλειοψηφίες (ἡ Σαλαμίνα θεωρεῖται μία ἀπό τίς πιό «κλειστές» κοινωνίες στήν Ἑλλάδα) ἔχουν κατορθώσει (μέ πολλούς τρόπους) νά κρατοῦν «στά χαρτιά» τήν περίφημη ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, ἡ ὁποία ἀφ’ ἑνός θά συνδέσει τό νησί μέ τήν ξηρά (μέ ὑπόγεια ὁδό) σέ τρία-τέσσερα λεπτά καί ἀφ’ ἑτέρου θά ἀποσυμφορήσει τήν περιοχή τοῦ Σχιστοῦ καί θά συντομεύσει κατά πολύ τήν διαδρομή πρός τήν Κόρινθο.

Ἡ πορθμειακή γραμμή Πέραμα – Παλούκια ἐξυπηρετεῖται ἀπό δύο κοινοπραξίες, οἱ ὁποῖες διαθέτουν περισσότερα ἀπό 35 σύγχρονα φέρρυ-μπώτ τύπου Ro-Ro (ἀμφίδρομα, μέ δύο εἰσόδους-ἐξόδους).

Eἶναι ἡ Κοινοπραξία «Ἐπιβατηγῶν-ὀχηματαγωγῶν Σαλαμίνας» καί ἡ «Κοινοπραξία Πορθμείου Σαλαμίνας «Ἅγιος Νικόλας».

Καθημερινά ἀπό τίς 6 τό πρωί ἕως καί τά μεσάνυχτα ἐκτελοῦνται δρομολόγια ἀπό τό Πέραμα πρός τά Παλούκια καί ἀντιστρόφως κάθε μισή ὥρα. Τό κόστος κυμαίνεται ἀναλόγως τοῦ μεγέθους καί τοῦ βάρους τῶν ὀχημάτων καί ἀρχίζει ἀπό τά ἕξι εὐρώ.

Βάσει τῶν στοιχείων τῆς Eurostat, τά Παλούκια τῆς Σαλαμίνας βρίσκονται στή δεύτερη θέση τῆς λίστας μέ τά λιμάνια πού ἔχουν τή μεγαλύτερη διακίνηση ἐπιβατῶν καί τό Πέραμα στήν τρίτη θέση, ἐνῶ ἀκολουθεῖ τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ στήν τέταρτη θέση, μέ τό ἀγγλικό λιμάνι τοῦ Ντόβερ νά καταλαμβάνει τήν πρώτη θέση στήν ἴδια λίστα. Στήν πέμπτη θέση βρίσκεται τό λιμάνι τοῦ Καλαί στή Γαλλία καί ἀκολουθοῦν τά λιμάνια τοῦ Ἔλσινορ στή Δανία, τοῦ Ἔλσινμποργκ στή Σουηδία, τῆς Μεσσήνης στήν Ἰταλία, τῆς Καλαβρίας ἐπίσης στήν Ἰταλία, ἐνῶ τήν πρώτη δεκάδα συμπληρώνει τό λιμάνι τοῦ Ἑλσίνκι στή Φινλανδία!

Σέ ἕνα λιμάνι, λοιπόν (Πέραμα), τό ὁποῖο φιγουράρει στήν τρίτη θέση τῆς Εὐρώπης (πίσω ἀπό τά …Παλούκια) ἀπό πλευρᾶς κινήσεως, ἐπιτρέπεται νά ἐπικρατεῖ τέτοιο χάλι;

Καί ἄν οἱ περίφημες «κοινοπραξίες» δέν θέλουν τήν ζεύξη, ἡ ὁποία θά περικόψει κατά πολύ τά ἔσοδά τους (ἐλάχιστα εἶναι τά φέρρυ-μπώτ τά ὁποῖα κινοῦνται, τά περισσότερα παραμένουν δεμένα στά Παλούκια), γιατί δέν φροντίζουν νά ἐξασφαλίσουν στά ἑκατομμύρια τῶν ἐπιβατῶν, οἱ ὁποῖοι θέλοντας καί μή χρησιμοποιοῦν τά «μονοπωλιακά» σκάφη τους, ἄνετη πρόσβαση στήν ἀποβάθρα; Γιατί;

Απόψεις

Βόμβα ἀπό τήν Ἀρχή Προστασίας Δεδομένων: Ἐπί θητείας Κεραμέως διέρρευσαν τά 20.000 mails

Εφημερίς Εστία
Γιατί ὁ πρόεδρός της Κωνσταντῖνος Μενουδάκος ἀρνήθηκε νά λάβει ὑπ’ ὄψιν του τό πόρισμα ἐσωτερικοῦ ἐλέγχου πού συνέταξε τό Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν γιά νά ἐπιρριφθεῖ ἡ εὐθύνη στόν Διευθυντή Ἐκλογῶν, μέ παραπομπή σέ χρόνο πρό τῆς ἀναλήψεως καθηκόντων τῆς σημερινῆς ὑπουργοῦ – Καί οἱ 300 προσφυγές συνδέονται μέ τήν ἐπιστολική ψῆφο – Μόνον 45.000 ὁμογενεῖς ἐνεγράφησαν στήν πλατφόρμα

Τό Αἰγαῖο τῶν ψευδαισθήσεων καί ἡ τουρκική «θάλασσα τῶν νησιῶν»

Εφημερίς Εστία
Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ἐπιθετικότης δέν περιορίζεται σέ αὐτά πού λέγει ἤ πράττει σήμερα ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν.

Συνδικαλιστές ἔδωσαν ἄδεια γιά περιγραφή ἀγῶνος τοῦ Τσάμπιονς Λήγκ, ἀλλά ἡ ΕΡΤ εἶπε ὄχι στήν Ἐκκλησία γιά τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος

Εφημερίς Εστία
Πρό δυσάρεστης ἐκπλήξεως εὑρέθησαν χιλιάδες πιστοί πού προχθές, Μεγάλη Τετάρτη, ὅταν ἄνοιξαν τούς τηλεοπτικούς δέκτες τους γιά νά παρακολουθήσουν τήν Ἀκολουθία τοῦ Νιπτῆρος, εἶδαν ἐπαναλήψεις τηλεοπτικῶν σειρῶν.

Ἡ λαϊκή ποίηση καί τό Θεῖον Δρᾶμα

Δημήτρης Καπράνος
«Ἀπό τήν καρδιά βγαίνουνε τά στιχάκια» ἔλεγε ἡ κυρία Τάσια Κουράκου, ἡ δασκάλα μας, πού κάθε τόσο μᾶς διάβαζε κάποιους στίχους ἀπό τήν λαϊκή, τήν δημώδη ποίηση.

Σάββατον, 2 Μαΐου 1964

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΕΛΗΣΜΟΝΗΣΕ; Ἀποροῦμεν μέ τήν ἀφέλειαν τοῦ κ. Παπανδρέου, ὁ ὁποῖος ἔσπευσε νά διαψεύσῃ τήν εἴδησιν μιᾶς Ἀγγλικῆς ἐφημερίδος, περί τῆς παραγγελίας εἰδικοῦ ἀεριωθουμένου ἀεροπλάνου, διά τά βασιλικά ταξίδια: «Ἐκφράζω –εἶπε– τήν λύπην μου, διά τήν εἴδησιν, ἡ ὁποία εἶναι ἐντελῶς ἀνυπόστατος». Ἀλλά, πῶς τολμᾷ νά τά λέγῃ αὐτά, ἀφοῦ καί ὁ ἴδιος ὡμολόγησεν ἐπισήμως, κατά τήν πρωθυπουργίαν του τοῦ Δεκεμβρίου, ὅτι ἡ Κυβέρνησις τοῦ παρήγγειλε τό ἀεροπλάνον αὐτό, ἀντί 35 περίπου ἑκατομμυρίων δραχμῶν;… Μέχρι τοιούτου σημείου ἔχει χάσει τήν μνήμην του, διά τά πρόσφατα γεγονότα; ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝ. ΣΥΜΒ. ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΙΣ ΤΟΥΡΚΙΑΝ Τό Ἐθνικόν Συμβούλιον Ἑλληνίδων ἀπηύθυνεν εἰς τό Διεθνές Συμβούλιον Γυναίκων καί τά ἀνά τόν κόσμον ἐθνικά συμβούλια γυναικῶν ἔντονον διαμαρτυρίαν διά τάς διώξεις τῶν Ἑλλήνων τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί τόν ἀνήκουστον κατατρεγμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί τοῦ Πατριαρχείου. Καταγγέλλει τάς πράξεις αὐτάς ὡς καταφώρους παραβιάσεις τῶν ἀρχῶν τοῦ ΟΗΕ καί τῆς παγκοσμίου διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί ζητεῖ δικαίαν καί ἀνθρωπιστικήν μεταχείρισιν τοῦ Ἑλληνικοῦ πληθυσμοῦ τῆς Τουρκίας καί ἀπόλυτον σεβασμόν τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. * Ἐπειδή ἡ 3η Μαΐου 1964 ἦταν Κυριακή καί ἡ «Ἑστία» δέν εἶχε κυκλοφορήσει, σταχυολογοῦμε κείμενα ἀπό τό φύλλο τῆς προηγουμένης ἡμέρας, 2ας Μαΐου 1964.