Ὁ Γ. Λάνθιμος καλύτερος Εὐρωπαῖος σκηνοθέτης

ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΑΝ στό Βερολῖνο ὁ Γιῶργος Λάνθιμος καί ἡ ταινία του «The Favourite/Ἡ Εὐνοούμενη»

Ὁ Ἕλληνας δημιουργός τιμήθηκε μέ τό βραβεῖο τοῦ Καλύτερου Εὐρωπαίου Σκηνοθέτη στά 32α Εὐρωπαϊκά Βραβεῖα Κινηματογράφου, ἐνῶ «Ἡ Εὐνοούμενη» κέρδισε ὀκτώ βραβεῖα (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Γυναικείας Ἑρμηνείας, Καλύτερης Κωμωδίας, Μοντάζ, Φωτογραφίας, Κοστουμιῶν, Μαλλιῶν καί Μαίηκ Ἄπ).

Ὁ Γιῶργος Λάνθιμος ὡς σκηνοθέτης ἀναμετρήθηκε μέ τούς Πέδρο Ἀλμοδοβάρ, Ρόμαν Πολάνσκι, Σελίν Σιαμά καί Μάρκο Μπελόκιο, ἀλλά ἡ ἤδη πολυβραβευμένη «Εὐνοούμενη» τοῦ χάρισε τήν διάκριση. Ἡ Ὀλίβια Κόλμαν, ἡ ὁποία ἀπέσπασε τό βραβεῖο Καλύτερης Εὐρωπαίας Ἠθοποιοῦ γιά τήν ἑρμηνεία της στόν ρόλο τῆς Βασίλισσας Ἄννας, ἔστειλε βιντεοσκοπημένο εὐχαριστήριο μήνυμα, καθώς δέν μπόρεσε νά παρευρεθεῖ στήν ἀπονομή. Γιά λογαριασμό τοῦ Γιώργου Λάνθιμου, ὁ ὁποῖος ἀπουσίαζε καί αὐτός ἀπό τήν ἀπονομή, τό βραβεῖο Σκηνοθεσίας παρέλαβε ὁ παραγωγός τῆς ταινίας Ἔντ Γκίνι. «Ὁ Γιῶργος θά χαρεῖ πολύ γιά αὐτό τό βραβεῖο» δήλωσε ὁ στενός συνεργάτης του. Ἡ ταινία τοῦ Λάνθιμου ἀπέσπασε ἀκόμη τά βραβεῖα Μοντάζ μέ τόν Γιῶργο Μαυροψαρίδη, Φωτογραφίας μέ τόν Ρόμπι Ράιαν, Μακιγιάζ μέ τήν Νάντια Σταίησυ καί Κοστουμιῶν μέ τήν Σάντυ Πάουελ.

Τό βραβεῖο τοῦ «Εὐρωπαίου Ἠθοποιοῦ» κέρδισε ὁ Ἀντόνιο Μπαντέρας γιά τήν ταινία τοῦ Πέδρο Ἀλμοδοβάρ «Πόνος καί Δόξα», ἐνῶ τό βραβεῖο τοῦ Κοινοῦ ἀπενεμήθη στήν ταινία «Ψυχρός Πόλεμος» τοῦ Πάβελ Παβλικόφσκι. Καλύτερο εὐρωπαϊκό ντοκυμανταίρ ἀνεδείχθη τό βρεταννοαμερικανικό «For Sama», μέ θέμα μία γυναῖκα στόν πόλεμο τῆς Συρίας. Τό βραβεῖο γιά τήν Συνολική Προσφορά στόν Κινηματογράφο ἀπενεμήθη στόν Γερμανό σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ, ὁ ὁποῖος τό παρέλαβε ἀπό τόν ἐπίσης Γερμανό συνάδελφό του, Βίμ Βέντερς. Ὁ τελευταῖος τοῦ τραγούδησε, μάλιστα, ζωντανά ἀπό τήν σκηνή «Nothing compares to you». «Μποροῦμε νά χαιρόμαστε πού δέν ὑπάρχει “εὐρωπαϊκός κινηματογράφος” μέ μόνο ἕνα στύλ. Χαίρομαι πού ἡ εὐρωπαϊκή ἀλληλεγγύη κατέστησε ἐφικτό μικρές χῶρες νά δημιουργήσουν ὑπέροχες ταινίες» δήλωσε ὁ Βέρνερ Χέρτσογκ καί χαρακτήρισε τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση ὡς «τό μεγαλύτερο ἐγχείρημα εἰρήνης στήν ἱστορία».

Ἡ Ζυλιέτ Μπινός ἔλαβε τό τιμητικό βραβεῖο Εὐρωπαϊκοῦ Ἐπιτεύγματος στόν Παγκόσμιο Κινηματογράφο καί, παραλαμβάνοντάς το, ἀναφέρθηκε στόν νέο ρόλο τῆς τέχνης στόν σημερινό ταραγμένο κόσμο: «Τέχνη εἶναι νά βρίσκεις τό νέο, νά τό μοιράζεσαι, νά βρίσκεις ἕναν καινούργιο κόσμο» εἶπε συγκινημένη. Ἀπευθυνόμενη στίς νέες ἠθοποιούς, συμβούλευσε: «Νά διαλέγετε τίς ταινίες σας, νά εἶστε ὑπεύθυνες γιά ὅ,τι ἐπιλέγετε, διότι κάνουμε τήν διαφορά». Ἡ βραβευμένη καί μέ Ὄσκαρ Γαλλίδα ἠθοποιός εὐχαρίστησε, ἐπίσης, τήν ἀδελφή της καί τίς νταντάδες πού πρόσεχαν τά παιδιά της ἐνῶ ἐκείνη ἐργαζόταν.

Τά Βραβεῖα Εὐρωπαϊκοῦ Κινηματογράφου θεωροῦνται τά σημαντικώτερα κινηματογραφικά βραβεῖα στήν Εὐρώπη καί ἀποφασίζονται ἀπό τήν Εὐρωπαϊκή Ἀκαδημία Κινηματογράφου, κατά τό πρότυπο τῶν Ὄσκαρ. Κάθε δύο χρόνια ἡ ἀπονομή φιλοξενεῖται στό Βερολῖνο, ἐνῶ ἐνδιάμεσα τήν διοργάνωσή τους ἀναλαμβάνει κάποια ἄλλη εὐρωπαϊκή πόλη.

Τά συγχαρητήριά της γιά τίς διακρίσεις τῆς «Εὐνοούμενης» τοῦ Γιώργου Λάνθιμου στά Εὐρωπαϊκά Βραβεῖα Κινηματογράφου ἐξέφρασε ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ καί Ἀθλητισμοῦ, Λίνα Μενδώνη.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ ποδόγυρος ὑπονομεύει τίς παγκόσμιες ἀποφάσεις

Μανώλης Κοττάκης
Διαπρεπής Ἕλλην τοῦ ἐξωτερικοῦ μέ βαθιά διείσδυση, ἄν ὄχι ἐπαγγελματική συνεργασία, σέ συμμαχικές ὑπηρεσίες διεθνῶν ὀργανισμῶν μοῦ ἀποκάλυψε πρό διετίας ὅτι ἡ ὑπόθεση Ἔπσταϊν ἔχει καί γεωπολιτική πτυχή. 

Ὁ Ἔπσταϊν «καίει» καί τόν πρέσβυ τῶν ΗΠΑ στήν Ἄγκυρα!

Εφημερίς Εστία
Δέν εχουν τέλος οἱ ἀποκαλύψεις ἀπό τήν δημοσιοποίηση χιλιάδων σελίδων μέ ἔγγραφα, e-mails τοῦ καταδικασμένου χρηματιστοῦ-παιδεραστοῦ Τζέφρυ Ἔπσταϊν, γιά τίς σχέσεις πού εἶχε ἀναπτύξεις μέ δημόσια πρόσωπα ἐντός καί ἐκτός τῶν ΗΠΑ.

Ὑπάρχουν ἀκόμη «ἐγκλήματα τιμῆς» στήν Ἑλλάδα;

Δημήτρης Καπράνος
Ἀνήκω στήν γενιά πού ἔζησε μέ τήν Δικαιοσύνη νά διαχωρίζει τά «ἐγκλήματα τιμῆς» καί νά ἀντιμετωπίζει τούς δολοφόνους αὐτῆς τῆς κατηγορίας μέ ἐπιείκεια.

Σάββατον, 13 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΣ

Ἡ «συνεκμετάλλευσις» τῆς ἐθνικῆς κληρονομιᾶς στό Αἰγαῖο ὑπονομεύει τήν κυριαρχία μας

Εφημερίς Εστία
«Τό Ἀρχιπέλαγος δέν εἶναι οὐδέτερη θάλασσα – ἡ ὑποθαλάσσια πολιτιστική κληρονομιά τοῦ Αἰγαίου εἶναι συντριπτικά ἑλληνική – Προσβάλλει τήν νομική μας κυριαρχία καί ταυτότητα τό κοινό πάρκο – Nά προστατεύσουμε τό Αἰγαῖο μέ σοβαρότητα – Ὁ διαμοιρασμός ἰσοδυναμεῖ μέ ὑποχώρηση στίς μονομερεῖς ἐνέργειες τῆς Τουρκίας στήν UNESCO»