ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ ζωή τοῦ Ὠνάση στό θέατρο

ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΛΛΑΣ 2019

Γιά πρώτη φορά παγκοσμίως μέ τήν ὑπογραφή τοῦ Στ. Φασουλῆ

Η ΠΟΛΥΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ παράστασις «Ὠνάσης-“Τά θέλω Ὅλα”» πρόκειται νά κάνει πρεμιέρα στίς 11 Ὀκτωβρίου, στό θέατρο «Παλλάς», σέ παγκόσμια πρώτη, καθώς εἶναι ἡ πρώτη φορά πού θά ἀνεβεῖ στό θέατρο ἕνα ἔργο μέ θέμα τήν ζωή τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση, τοῦ Ἕλληνος μεγιστᾶνος πού σφράγισε μέ τήν διεθνῆ πορεία του τό δεύτερο μισό τοῦ 20οῦ αἰῶνος. Πρόκειται γιά ἕνα ὁλοκαίνουργιο ἔργο πού ἔγραψε καί σκηνοθετεῖ ὁ Σταμάτης Φασουλῆς, ὁ ὁποῖος ἑρμηνεύει καί τόν ὁμώνυμο ρόλο.

Ἀποτυπώνει τήν προσωπικότητα καί τήν δράση ἑνός ἀνθρώπου ὁ ὁποῖος ἀπετέλεσε καί ἀποτελεῖ μέχρι σήμερα σημεῖο ἀναφορᾶς τοῦ ἐπιχειρεῖν καί ἔζησε ὡς ὁ πλουσιώτερος ἄνθρωπος στόν κόσμο.

Ἡ ζωή τοῦ Ὠνάση μοιάζει μέ σύγχρονο παραμύθι καί ὡς τέτοια ἔχει ἐξιστορηθεῖ ἑκατοντάδες φορές σέ δημοσιεύματα ἀπό ὅλο τόν κόσμο, κινηματογραφικές μεταφορές ἤ ἀκόμη καί βιβλία· ἡ ταραχώδης ζωή ἑνός «κοφτεροῦ» μυαλοῦ πού «διάβασε» τήν ἐποχή του καί κατάφερε νά γίνει ἕνας ἀπό τούς πιό ἰσχυρούς ἄνδρες τοῦ 20οῦ αἰῶνος. Σέ μία πολυτάραχη σέ ὅλα τά ἐπίπεδα ἐπαγγελματική καί προσωπική πορεία, συγκρούσθηκε μέ τά μεγαλύτερα οἰκονομικά καί πολιτικά συμφέροντα τῆς ἐποχῆς, καί ταυτόχρονα συνδέθηκε καί σημάδεψε τίς ἐμβληματικώτερες καί διασημότερες γυναῖκες τῆς ἐποχῆς, ὅπως τήν Τίνα Λιβανοῦ, τήν Τζάκυ Κέννεντυ καί τήν Μαρία Κάλλας. Θάρρος καί ἐπιχειρηματικό ἔνστικτο, αὐτό ἦταν πού τόν χαρακτήριζε καί πού ἀπετέλεσε τό δίπτυχο τῆς ἐπιτυχίας του.

Ἡ παράστασις τοῦ Σταμάτη Φασουλῆ, ἡ ὁποία εἶναι βασισμένη σέ διεθνῆ βιβλιογραφία, δημοσιογραφική ἔρευνα καί προσωπικές μαρτυρίες, παρακολουθεῖ τήν ζωή τοῦ Ὠνάση ἀπό τά παιδικά χρόνια μέχρι τήν καταξίωση. Εἶναι μία θεατρική ἀπόδοσις μέ ὅλα τά στοιχεῖα τοῦ γνήσιου θεάτρου, δράση, σασπένς, ὕβρι καί κάθαρση καί ὄχι μία ἁπλή ἐξιστόρησις τῶν γεγονότων. Ὅπως δήλωσε ὁ κ. Φασουλῆς κατά τήν χθεσινή συνέντευξη Τύπου γιά τήν παρουσίαση τῆς παραστάσεως, «εἶναι ἡ πρώτη φορά πού “χάθηκα” σέ ἕνα θεατρικό ἔργο καθώς ὅλα τά στοιχεῖα πού εἶχα ἔπρεπε νά ἀποκτήσουν θεατρική δράση. Περισσότερο βοήθησαν οἱ ἐφημερίδες τῆς ἐποχῆς, τό ντοκυμανταίρ “Maria by Callas”. (…) Οὐσιαστικά, τό ἔργο ἀρχίζει ἐκεῖ πού τελειώνουν οἱ “Μάγισσες τῆς Σμύρνης”, στήν Μικρασιατική Καταστροφή, ἀπ’ ὅπου ξεκίνησε ὁ Ὠνάσης γιά νά φτάσει στήν κορυφή τοῦ κόσμου».

Τήν πρώτη σύζυγο τοῦ Ὠνάση, Τίνα Λιβανοῦ, ἐνσαρκώνει ἡ Εὐγενία Δημητροπούλου, τήν μεγάλη ντίβα τῆς ὄπερας Μαρία Κάλλας ἡ Κατερίνα Παπουτσάκη καί τήν γοητευτική Τζάκυ Κέννεντυ ἡ Δήμητρα Ματσούκα. Στόν ρόλο τοῦ δαιμόνιου δημοσιογράφου πού ἐρευνᾶ καί καταγράφει τήν ζωή τοῦ Ὠνάση ὁ Μέμος Μπεγνῆς, στόν ρόλο τοῦ Ἀριστοτέλη Ὠνάση στά πρῶτα χρόνια τῆς ζωῆς του ὁ Ἀγησίλαος Μικελᾶτος. Συμπρωταγωνιστοῦν οἱ Πένυ Ἀγοραστοῦ, Γιάννης Ἀθητάκης, Θοδωρῆς Ἀνθόπουλος, Ἀρτέμης Γαβριλούκ, Μανώλης Γεραπετρίτης, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Ἀριστοτέλης Δελαγραμμάτικας, Δημήτρης Καραμπέτσης, Φώτης Κέπελης, Ἔμιλυ Λούμπα, Τατιάνα Μελίδου, Νῖκος Ντούπης, Βασίλης Πατεμτζῆς, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Ἑλένη Ρουσσινοῦ, Τζένη Σκαρλάτου, Νῖκος Σταυρακούδης, Κοραλία Τσόγκα, Κώστας Φαλελάκης, Νῖκος Χριστοφυλλάκης. Τά σκηνικά φιλοτέχνησε ὁ Γιῶργος Γαβαλᾶς, τήν χορογραφία ὑπογράφει ὁ Φωκᾶς Εὐαγγελινός, τήν μουσική ὁ Κωστῆς Μαραβέγιας, τά κοστούμια ἡ Ντένη Βαχλιώτη, τούς φωτισμούς ἐπιμελήθηκε ὁ Λευτέρης Παυλόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτου ὁ Παῦλος Σαχπεκίδης. Ἡ παραγωγή εἶναι τῶν «Θεατρικῶν Σκηνῶν».

Οἱ τιμές τῶν εἰσιτηρίων κυμαίνονται ἀπό 15 ἕως 100 εὐρώ καί προπωλοῦνται ἀπό τά ταμεῖα τοῦ θεάτρου «Παλλάς» (Βουκουρεστίου 5, 2103213100) καί ἠλεκτρονικά ( www.viva.gr).Ὁμαδικές κρατήσεις στό τηλέφωνο 210-3639343 (ἐσωτ. 2).

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἤ ὑπούργημα μοῦ δίνεις ἤ ἐφημερίδα βγάνω…

Δημήτρης Καπράνος
«Ὅλα τριγύρω ἀλλάζουνε, ἀλλά τά ἴδια μένουν» λέει τό τραγούδι τῶν ἀδελφῶν Κατσιμίχα. Γιά νά δοῦμε ἐαν καί κατά πόσον αὐτό εἶναι ἀληθές.

Σάββατον, 18 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΛΥΚΩΝ

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.