ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἑορταστική ἐπέλασις ἀναρχικῶν στό Μαρούσι

Ξύλο, καταστροφές καί δακρυγόνα δίπλα στόν Ἅη Βασίλη

Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ πρόσκλησις τοῦ Δήμου Ἀμαρουσίου πρός τούς δημότες τῆς πόλεως νά βγοῦν τήν Κυριακή στήν ἀγορά, νά ψωνίσουν, νά παρακολουθήσουν διάφορα δρώμενα καί νά ἀπολαύσουν τήν ἑορταστική ἀτμόσφαιρα, δυστυχῶς ἔγινε ἀποδεκτή καί ἀπό τίς ἀναρχικές ὁμάδες τῶν βορείων προαστίων. Περίπου ἑκατό ἄτομα, ἐφοδιασμένα μέ κράνη, κουκκοῦλες, σφυριά, καδρόνια καί ὅ,τι ἄλλο μπορεῖ νά φαντασθεῖ κανείς, ἐπεχείρησαν χθές τό μεσημέρι νά ἐπανακαταλάβουν τήν ἔπαυλη «Κουβέλου» στό κέντρο τοῦ Ἀμαρουσίου. Σημειώνεται ὅτι τήν περασμένη Τρίτη ἡ ἀστυνομία εἶχε ἐκκενώσει τό διατηρητέο κτίριο, στό ἐσωτερικό τοῦ ὁποίου εἶχε βρεῖ πλῆθος ἀντικειμένων πού οἱ ἀναρχικοί χρησιμοποιοῦν στίς ἐπιθέσεις.

Ἀρχικῶς οἱ ἀναρχικοί ἄρχισαν νά φωνάζουν συνθήματα κατά τῆς Κυβερνήσεως, τοῦ Χρυσοχοΐδη, τῆς Ἐκκλησίας στήν ὁποία ἀνήκει τό κτίριο, καί γενικώτερα κατά τῶν πολιτικῶν. Εἶχαν προνοήσει νά κολλήσουν ἀφίσσες στούς τοίχους μέ τά αἰτήματά τους καί μέ χριστουγεννιάτικη διάθεση. Ἐφ’ ὅσον δέν μπόρεσαν νά ἐπανακτήσουν τόν ἔλεγχο τῆς «Ἔπαυλης Κουβέλου», λόγω τῶν ἰσχυρῶν ἀστυνομικῶν δυνάμεων, ἀπεφάσισαν νά πραγματοποιήσουν πορεία στούς πεζοδρόμους τῆς κεντρικῆς ἀγορᾶς πού ἔσφυζαν ἀπό κόσμο. Ἀμέσως ἄρχισαν νά σπᾶνε ὅ,τι ἔβρισκαν στό διάβα τους γιά νά προμηθευθοῦν πολεμοφόδια καί νά τά πετάξουν στά ΜΑΤ. Βιτρίνες βανδαλίσθηκαν μέ συνθήματα ὑπέρ τῶν καταλήψεων, ἄλλες τίς ἔσπασαν, πεζοδρόμια καί παγκάκια κατεστράφησαν ὅπως καί ΑΤΜ τραπεζῶν. Ὅμως τό χειρότερο ἦταν ὅτι ἔδρασαν δίπλα σέ οἰκογένειες μέ μικρά παιδιά πού φωτογραφίζοντο δίπλα στόν Ἅη Βασίλη ἤ ἐπέλεγαν τά δῶρα γιά τά Χριστούγεννα. Πανικόβλητοι οἱ πολῖτες ἄρχισαν νά τρέχουν, καθώς τά ΜΑΤ ἔκαναν ἐκτεταμένη χρήση χημικῶν καί βομβίδων κρότου λάμψεως. Οἱ ἀναρχικοί εἰσῆλθαν στόν σταθμό ΗΣΑΠ καί ἐκεῖ κατέστρεψαν τίς πύλες εἰσόδου, τίς κάμερες καί τά ἐκδοτήρια. Ἐν συνεχεία ὅλοι μαζί ἐπιβιβάσθηκαν στόν συρμό καί ἔφυγαν ἀνενόχλητοι. Ἡ χθεσινή ἐπέλασις τῶν ἀναρχικῶν στό κέντρο τοῦ Ἀμαρουσίου ἔρχεται μία ἑβδομάδα μετά τήν ἠχηρή παρουσία τοῦ «Ρουβίκωνα» στό Κολωνάκι καί φαίνεται ὅτι ἡ «ἀποκέντρωσις» καί ἡ μεταφορά τῶν Ἐξαρχείων σέ ἄλλες περιοχές λαμβάνει σάρκα καί ὀστᾶ.

Ἐν τῶ μεταξύ, τουλάχιστον ἀλγεινή ἐντύπωση ἔχουν προκαλέσει ὅσα εἶπε ὁ πρώην ὑπουργός Προστασίας τοῦ Πολίτου Νῖκος Τόσκας γιά τήν ὁμάδα «Δέλτα». Μιλῶντας σέ τηλεοπτική ἐκπομπή ἔφθασε στό σημεῖο νά ἀποκαλέσει τούς ἄνδρες τῆς «Δέλτα» «ὁμάδα μπαχαλάκηδων ἀπό τήν πλευρά τοῦ κράτους». Αὐτός ἦταν καί ὁ λόγος, ὅπως ἰσχυρίσθηκε, πού τήν κατήργησε ὅταν ἀνέλαβε τό Ὑπουργεῖο. Οἱ παρευρισκόμενοι τοῦ ζήτησαν νά ἀνακαλέσει, ἀλλά ἐκεῖνος ἐπέμενε στήν θέση του, λέγοντας: «Ἀπόδειξη ὅτι τώρα δέν μπόρεσαν νά φτιάξουν ὁμάδα Δέλτα». «Ἀπίστευτο. Ἐργαζόμενοι μπαχαλάκηδες;» διερωτήθη ὁ παριστάμενος γ.γ. τοῦ σωματείου εἰδικῶν φρουρῶν, Στράτος Μαυροειδάκος. Ὁ βουλευτής τῆς ΝΔ Κώστας Καραγκούνης τοῦ ζήτησε νά ἀνακαλέσει καί νά ζητήσει συγγνώμη.

Ἀνησυχία προκαλεῖ στήν ἡγεσία τῆς ΕΛ.ΑΣ. –λόγω πιθανῶν ἀντιποίνων– ἡ ἐπιδείνωσις τῆς ὑγείας τοῦ γνωστοῦ ἀναρχικοῦ Κώστα Σακκᾶ πού πραγματοποιεῖ ἀπεργία πείνας. Ὁ κρατούμενος μετεφέρθη ἀρχικῶς στό νοσοκομεῖο Κορυδαλλοῦ μέ ὑπογλυκαιμικό σόκ. Ὁ Σακκᾶς εἶχε καταδικασθεῖ γιά συμμετοχή στούς «Πυρῆνες τῆς Φωτιᾶς», ἀθωώθηκε μετά ἀπό χρόνια καί πρίν ἀπό μῆνες συνελήφθη γιά ἀπόπειρα ληστείας.

Ειδήσεις / Άρθρα

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.