Τώρα εἶναι ἡ ὥρα

H ΝΕΩΤΕΡΗ οἰκονομική ἱστορία μᾶς δείχνει πώς στήν Ἑλλάδα τύχη ἔχουν μόνο οἱ ἰδιωτικοποιήσεις καί οἱ ἐπενδύσεις, γιά τίς ὁποῖες δέν ἀντιδικοῦν μεταξύ τους Ἕλληνες ὀλιγάρχες.

Ὁ ΟΤΕ ἰδιωτικοποιήθηκε μέ ἄνεση τό 2008 μέ τιμή πώλησης 26 εὐρώ ἀνά μετοχή, ἐπειδή ἡ ἑλληνική διαπλοκή δέν εἶχε τό μπόι γιά νά τόν ἀγοράσει. Μόνο τίς χρυσές προμήθειές του διεκδικοῦσε μέ τήν στήριξη τῶν συνδικαλιστικῶν λόμπι, τά ὁποῖα ἰσχυρίζονταν ψευδῶς ὅτι ἄν ὁ ὀργανισμός ἰδιωτικοποιηθεῖ καί ἐκχωρηθεῖ τό μάνατζμεντ, θά αὐξηθοῦν τά τιμολόγια.

Τίποτε ἀπό ὅλα αὐτά δέν συνέβη. Ὁ ΟΤΕ σήμερα εἶναι μία κατά βάσιν ὑγιής ἐπιχείρηση, τήν ὁποία δέν χρειάζεται νά χρηματοδοτοῦμε οἱ φορολογούμενοι ἀπό τόν κρατικό Προϋπολογισμό, καί γιά τίς ὑποδομές τοῦ ὁποίου ἐν ὄψει τοῦ 5G δίδουν μάχη οἱ Κινέζοι, οἱ Ἀμερικανοί καί οἱ Ἄγγλοι. Τά αὐτά ἰσχύουν γιά τήν Ὀλυμπιακή καί τόν λιμένα τοῦ Πειραιῶς. Ἰδιωτικοποιήθηκαν γιατί δέν ὑπῆρξαν ἐπιχειρηματικές κόντρες γύρω ἀπό τήν τύχη τους. Σήμερα τό λιμάνι μας εἶναι ἕνα ἀπό τά κορυφαῖα στήν Εὐρώπη σέ διακίνηση ἐμπορευματοκιβωτίων καί στρατηγικός πυλώνας γιά τό παγκόσμιο ἐμπόριο, ἐνῶ ἡ Αegean εἶναι μία ραγδαίως ἀνερχόμενη ἑταιρεία ἀερομεταφορῶν, κυρίαρχος στήν ἑλληνική ἀγορά.

Τούτων δοθέντων δέν νομίζω ὅτι ἀπαιτεῖται ἰδιαίτερη συζήτηση γιά τό δέον γενέσθαι σχετικῶς μέ τήν ΔΕΗ. Διαδοχικές ἑλληνικές κυβερνήσεις ἔδειξαν ὅτι τό κράτος δέν μπορεῖ νά τήν τρέξει καλά, γιά πολύ. Ἡ λύση τῆς κατάτμησης πού ἀκοῦμε θά ἀναβάλει τό πρόβλημα, μά δέν θά λύσει τό πρόβλημα. Οἱ Ἕλληνες ἀνταγωνιστές τῆς ΔΕΗ εἶναι κατά τήν ρήση Ἕλληνος πολιτικοῦ «πολύ μικροί γιά νά τήν διεκδικήσουν ἀλλά καί πολύ μεγάλοι ὅλοι μαζί γιά νά τῆς κάνουν ζημιά».

Τί μένει λοιπόν; Ἡ πώληση ἑνός ποσοστοῦ τῆς τάξης τοῦ 15-20% τῶν μετοχῶν τῆς ἐπιχείρησης καί ἡ ἀνάθεση τοῦ στρατηγικοῦ μάνατζμεντ σέ ἰδιώτη ἐπενδυτή. Γάλλο; Ἰταλό; Γερμανό; Ἱσπανό; Ὅποιον. Δέν θά «πιάσει» κανένα σπουδαῖο τίμημα ἡ πώληση τῶν μετοχῶν στήν κατάσταση πού εὑρίσκεται ἡ ἑταιρεία, ἀλλά τουλάχιστον θά γλυτώσει τό λουκέτο. Ἄν κάποιοι εἶχαν ἀκούσει τόν μάνατζερ Τάκη Ἀθανασόπουλο, ὁ ὁποῖος τό 2007 προσπάθησε νά βάλει ὡς στρατηγικό ἐπενδυτή τήν γερμανική ἑταιρεία RWE στήν ἑταιρεία, σήμερα δέν θά συζητούσαμε. Ἀλλά οἱ Φωτόπουλοι τόν ἐμπόδισαν.

Ὑπό αὐτήν τήν ἔννοια ἀπαγορεύεται στήν κυβέρνηση Μητσοτάκη νά ταλαντευθεῖ ἐνώπιον τῆς ἱστορικῆς της εὐθύνης νά τοποθετήσει στρατηγικό ἐπενδυτή στόν μεγαλύτερο Ἕλληνα ἐργοδότη –26.000 εἶναι οἱ ὑπάλληλοι τῆς ΔΕΗ. Ὁ κόσμος, ἡ ἀγορά, οἱ πάντες εἶναι δεκτικοί σέ ἕνα τέτοιο τόλμημα, μέ ἐξαίρεση τόν ΣΥΡΙΖΑ πού θά ἐπιχειρήσει νά προστατέψει τίς συντεχνίες του μέ τίς γνωστές λαϊκές κινητοποιήσεις. Ἡ κοινωνία εἶναι ὅμως πλέον ὥριμη γιά φιλελεύθερα ἅλματα. Τό ρημαδιό τῆς κρατικῆς διαχείρισης τῆς ΔΕΗ εἶναι ἐδῶ, γιά νά θυμίζει τί ἄφησε ἡ Ἀριστερά πίσω της στήν ΔΕΗ καί γιατί δέν δικαιοῦται διά νά ὁμιλεῖ. Ἐμπρός λοιπόν! Τώρα εἶναι ἡ ὥρα.

Απόψεις

Βερολῖνο: Δίνει φύλλο πορείας γιά τήν Ἑλλάδα σέ χιλιάδες μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Ἀπόφασις τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου αἴρει τό τελευταῖο νομικό ἐμπόδιο γιά τήν ἔναρξη ἐπιστροφῶν – Πρό τῶν ἐπιπτώσεων τῶν συμφωνιῶν τοῦ Δουβλίνου γιά μία ἀκόμη φορά ἡ χώρα μας

Ἀνάστασις καί ἐπανάστασις

Εφημερίς Εστία
ΑΥΤΕΣ τίς ἡμέρες τῶν Ἁγίων Παθῶν, ἄς ὑψωθῶμεν δι’ ὀλίγον ὑπεράνω τῶν φροντίδων τῆς ὑλικῆς ζωῆς.

Κλιμακώνονται οἱ ἀντιδράσεις τῆς Τουρκίας στήν θαλάσσια χωροθέτηση

Εφημερίς Εστία
Η ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ἀντίδρασις τῆς Τουρκίας μετά τήν ἀνακοίνωση τοῦ Θαλάσσιου Χωτοταξικού Σχεδιασμοῦ ἀπό τήν ἑλληνική Κυβέρνηση δέν υἱοθετήθηκε καί ἀπό τά τουρκικά ΜΜΕ, τά ὁποῖα φοβοῦνται ὅτι ἀκόμη καί οἱ τουρκικές παραλίες σέ Σμύρνη καί Ἀϊβαλί θά εἶναι ἀπλησίαστες γιά τούς Τούρκους.

Ἄς τά δοῦμε ὡς Παράδοση καί Παρακαταθήκη

Δημήτρης Καπράνος
«Σήμερα μαῦρος οὐρανός, σήμερα μαύρη μέρα» λέει ὁ λαός, ὁ ὁποῖος –παρά τίς ἐπίμονες προσπάθειες τῶν «προχωρημένων»– θά γεμίσει τό πρωί τούς ναούς γιά τήν Ἀποκαθήλωση, καί τό βράδυ θά ἀκολουθήσει τήν περιφορά τοῦ Ἐπιταφίου.

Σάββατον, 17 Ἀπριλίου 1965

Εφημερίς Εστία
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ!