ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Σάββατον, 24 Ἀπριλίου 1965

O ΚΟΣΜΟΣ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΛΥΒΙ!

«Κατά πληροφορίας ἐξ Οὔρφας τῆς Νοτιοανατολικῆς Τουρκίας ἐξ αἰτίας ἑνός μολυβιοῦ ἀνεφύη φιλονεικία μεταξύ δύο μικρῶν, ἡ ὁποία κατέληξε εἰς πραγματικήν μάχην, μεταξύ τῶν χωρικῶν τοῦ χωρίου Γιασλιμζάρ καί τῶν ἀνδρῶν τῆς φυλῆς Μπιτσάλ, ὅπου ἀντιστοίχως ἀνήκουν οἱ δύο μικροί. Συνεπείᾳ τῆς συμπλοκῆς ἐφονεύθη εἷς καί ἐτραυματίσθησαν περί τούς εἴκοσιν. Οἱ Μπιτσάλ ὅμως ἐκνευρισθέντες, διότι ὁ νεκρός ἀνῆκεν εἰς αὐτούς, ἐπέδραμον εἰς τό χωρίον Γιασλιμζάρ καί ἀπετέφρωσαν τάς 67 οἰκίας του, ἀφοῦ τάς… ἐλεηλάτησαν». Καί εἰς τήν Ἑλλάδα γίνονται συμπλοκαί δι’ ἀσήμαντον ἀφορμήν∙ ἀλλά οἱ Τοῦρκοι τάς μετατρέπουν εἰς πραγματικάς μάχας, μέ πολλούς νεκρούς, ἐμπρησμούς χωριῶν, καί ‒ ἰδίως‒ λεηλασίας! Τάς τελευταίας, ἄλλωστε, τάς κάμνουν καί χωρίς ἀφορμήν…

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ
Η ΕΛΛΑΣ ΗΓΟΡΑΣΕΝ 6.000 ΡΑΔΙΟΑΣΥΡΜΑΤΟΥΣ

Ὡς τηλεγραφεῖ τό Γερμανικόν πρακτορεῖον εἰδήσεων «ΔΔΝ», 500 συσκευαί ραδιοασυρμάτων τύπου «Ρόστοκ» τοῦ κρατικοῦ ἐργοστασίου «Σόννεμπεργκ Στέρν Ράντιο Βέρκ» τῆς Λαϊκῆς Δημοκρατίας τῆς Γερμανίας ἐφορτώθησαν διά τήν Ἑλλάδα. Αἱ συσκευαί αὗται ἀποτελοῦν τήν τελευταίαν ἀποστολήν πρός τήν χώραν αὐτήν, ἡ ὁποία ἔχει ἀγοράσει ἤδη συνολικῶς 6.000 συσκευάς ραδιοασυρμάτων. Ἡ μεγαλειτέρα παραγγελία ἐκ μέρους τῆς Ἑλλάδος δι’ ἀσυρμάτους «Ρόστοκ» ἐδόθη κατά τήν διάρκειαν τῆς 800ῆς Διεθνοῦς Ἐκθέσεως τῆς Λειψίας κατά τάς ἀρχάς τοῦ τρέχοντος ἔτους.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.