Ποιοί ἵδρυσαν τά λαϊκά δικαστήρια

ΑΜΕΣΩΣ μετά τήν ἔξοδο τοῦ Δημήτρη Λιγνάδη ἀπό τίς φυλακές…

… ἐπιχειρήθηκε ἀμέσως ἀπό γνωστά συστημικά μέσα, μά καί ἀπό τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ, νά ὀρθωθεῖ ἕνα τεῖχος προστασίας του. Τήν Κυριακή διαβάσαμε στόν Τύπο ἀφιερώματα μέ τόν τίτλο «ποιός δικάζει στήν Ἑλλάδα», τά ὁποῖα ἀναφέρονταν στά σχόλια πού ἀκολούθησαν τήν ἀποφυλάκιση τοῦ γνωστοῦ σκηνοθέτη καί ἠθοποιοῦ ἀπό τά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, ἀπό δικηγόρους, ἀπό κοινωνικούς φορεῖς καί λοιπά. Τήν ἴδια ὥρα, ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ, Λίνα Μενδώνη, ἀποχώρησε ἀπό πολιτιστικές ἐκδηλώσεις, στίς ὁποῖες ἀκούγονταν συνθήματα κατά τοῦ κυρίου Λιγνάδη καί διαβαζόταν ἡ ἀνακοίνωση τοῦ Συνδέσμου Ἑλλήνων Ἠθοποιῶν, μέ τό ἐπιχείρημα ὅτι ἀπορρίπτονται τά λαϊκά δικαστήρια. Πράγματι! Τά λαϊκά δικαστήρια ἀπορρίπτονται. Θά ἔπρεπε νά ἀπορρίπτονται! Μόνο πού πολύ ἀργά σκέφτηκε ἡ πολιτεία νά υἱοθετήσει αὐτή τήν ἄποψη. Μόνη της ἄνοιξε τόν λάκκο, στόν ὁποῖο πέφτει μέσα, γιατί ἡ ἴδια μέ πρωτοστάτη τήν ἀρχηγό τοῦ κράτους, Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας, υἱοθέτησε τά λαϊκά δικαστήρια.

Προτρέπουμε ὅλους ὅσοι ἔχουν ἀντίθετη γνώμη νά μελετήσουν πῶς ξεκίνησε τό περίφημο κίνημα me too στήν Ἑλλάδα. Τούς προτρέπουμε νά θυμηθοῦν ποιούς ἐπισκέφτηκε ἡ «ἡγετική» μορφή τοῦ κινήματος ὀλυμπιονίκης κυρία Μπεκατώρου, ὅταν τέθηκε μέ τήν παρότρυνση γνωστῶν κύκλων ἐπικεφαλῆς τοῦ κινήματος. Τούς προτρέπουμε νά ἀναζητήσουν τίς δηλώσεις πού ἔκανε ἡ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μετά ἀπό τή συνάντησή της μέ τήν κυρία Μπεκατώρου, μέ τίς ὁποῖες, καταργῶντας βάρβαρα τό τεκμήριο τῆς ἀθωότητας, κατεδίκασε τότε σέ χλεύη καί περίπου ἐξέδωσε τήν δικαστική ἀπόφαση ἐναντίον τοῦ τέως γενικοῦ γραμματέα τῆς Ὁμοσπονδίας Ἱστιοπλοΐας. Ὁ ἄνθρωπος αὐτός δέν δικάστηκε ποτέ καί δέν ἀπολογήθηκε ποτέ, γιατί ἡ κυρία Μπεκατώρου θυμήθηκε νά τόν καταγγείλει ὅταν τό φερόμενο ἀδίκημά του εἶχε παραγραφεῖ.

Ἀλλά πάνω στήν καταγγελία της, στίς δηλώσεις τῆς Προέδρου τῆς Δημοκρατίας, καθώς καί ἄλλων προσώπων οἰκείων πρός τήν Κυβέρνηση (μέ ἀναρτήσεις στό Twitter), στήθηκε ἡ ἐπανάσταση τοῦ me too. Βεβαίως, ὅλοι αὐτοί πού μπῆκαν μπροστά, δέν σκέφτηκαν ὅτι, σαλπίζοντας αὐτοῦ τοῦ εἴδους τόν δικαιωματισμό χωρίς ἀποδείξεις, πού στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες, στήν δίκη τοῦ Johnny Depp εἴδαμε τί ἀποτέλεσμα εἶχε, δέν ὑπολόγισαν ὅτι ἔτσι θά ἀνοίξει ὁ ἀσκός τοῦ Αἰόλου. Ὅτι ἀπό τίς καταγγελίες γυναικῶν κατά ἀνδρῶν θά καταλήγαμε σέ καταγγελίες ἀνδρῶν κατά ἀνδρῶν καί, μάλιστα, πολύ ἐπώνυμων ἀνδρῶν, ἀνδρῶν πού τριγύριζαν στήν αὐλή τῆς ἐξουσίας.

Τό ἀποτέλεσμα εἶναι γνωστό. Οἱ καταγγελίες εἰς βάρος τοῦ πρώην διευθυντῆ τοῦ Ἐθνικοῦ Θεάτρου, Δημήτρη Λιγνάδη, εἶχαν ὡς ἀποτέλεσμα τήν καταδίκη του γιά δύο βιασμούς καί τήν ἀθώωσή του γιά ἄλλους δύο βιασμούς. Μά, προπάντων, τήν ἀποφυλάκισή του. Ἔτσι, τώρα ὅλοι αὐτοί πού θεωροῦσαν ἐπικίνδυνους αὐτούς πού κατήγγειλε ἡ Ὀλυμπιονίκης Μπεκατώρου, εὑρίσκονται στήν δύσκολη θέση νά ἐξηγοῦν, γιατί δέν εἶναι ἐπικίνδυνοι αὐτοί πού καταδικάστηκαν ἀπό τήν ἑλληνική Δικαιοσύνη. Βρίσκονται στήν ἀμήχανη θέση νά ἀναμασοῦν δικαιολογίες γιά λαϊκά δικαστήρια, ὅταν τά λαϊκά δικαστήρια δυστυχῶς τά ἔστησε πρώτη ἡ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, μία ἄλλη κυρία καί ἕνας χορός ἐπωνύμων, πού ὅρμησαν νά κατασπαράξουν, χωρίς προηγουμένως νά ἀκούσουν, ἕναν παράγοντα τῆς Ὁμοσπονδίας Ἱστιοπλοΐας, τόν ὁποῖο σήμερα γνωρίζουμε ὅτι κάποιοι κατήγγειλαν, μέ κύριο στόχο τήν ἀνατροπή τῆς διοίκησης τῆς Ὁμοσπονδίας Ἱστιοπλοΐας. Καί ἀπέτυχαν μάλιστα! Γιατί τά μέλη τῆς ὁμοσπονδίας, γνωρίζοντας τούς πρωταγωνιστές τῶν καταγγελιῶν, πέταξαν τότε στά σκουπίδια τίς καταγγελίες καί ἐπανεξέλεξαν τήν διοίκηση.

Ἄν κάποιοι, λοιπόν, πρέπει νά ἀπολογηθοῦν σήμερα γιά τήν μορφή καί τόν χαρακτῆρα πού ἔχει λάβει ὁ δημόσιος βίος γιά τήν ἀνθρωποφαγική του μορφή, αὐτοί εἶναι ἐκεῖνοι πού πρωτοστάτησαν σέ αὐτά! Πού, ὅπως θά μᾶς ἐξηγήσει κάποτε ἡ ἱστορία, υἱοθέτησαν καταγγελίες γιά ἀλλότριους σκοπούς. Ἄς μήν παραπονεῖται, λοιπόν, σήμερα τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ καί ἡ καθεστηκυΐα διανόηση, πού ὅλοι οἱ ἠθοποιοί στήν ἔναρξη τῶν παραστάσεών τους σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα στιγματίζουν μέ τόν χειρότερο τρόπο τήν ἀποφυλάκιση τοῦ κυρίου Λιγνάδη. Ἡ ἴδια ἡ πολιτεία, μέ τόν ἐπισημότερο τρόπο, στό ὑψηλότερο δυνατό ἐπίπεδο, τούς ἄνοιξε τόν δρόμο.

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.