ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ υἱός Χάνκς καί οἱ ψευδεῖς εἰδήσεις

Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ Ἀμερικανός ἠθοποιός Τόμ Χάνκς ἐπεσκέφθη πρό ἐτῶν τήν Ἀντίπαρο…

… μέ τήν ἑλληνικῆς καταγωγῆς –ἀπό τήν Μακεδονία– σύζυγό του, παρακινηθείς ἀπό γνωστό δικηγόρο πού φέρει ἐξοχική κατοικία στήν περιοχή. Ὁ Τόμ μαγεύτηκε ἀπό τίς Κυκλάδες καί ἀποφάσισε νά ἀποκτήσει κατοικία σέ αὐτό τό ἰδιαίτερο νησί διαφημίζοντάς το ἀνά τήν ὑψήλιο. Ἀλλά καί οἱ κάτοικοί του τόν ἀγκάλιασαν καί τόν δέχθηκαν σάν δικό τους ἄνθρωπο.

Τήν προηγούμενη ἑβδομάδα ὅμως συνέβη κάτι πολύ ἄσχημο, πού διέσυρε καί τήν εἰκόνα τῆς Ἑλλάδος ὡς τουριστικοῦ προορισμοῦ ἀλλά καί τήν εἰκόνα τῆς ἑλληνικῆς Ἀστυνομίας. Ὁ υἱός Χάνκς προφανῶς ἀπό ἀπειρία ἀνέβασε στό λογαριασμό του στό Instagram βίντεο τό ὁποῖο μαγνητοσκόπησε ἀπό μπαλκόνι πολυκατοικίας, τίς πρῶτες πρωινές ὧρες, στήν χώρα τοῦ νησιοῦ. Σέ αὐτό ἐμφανιζόταν Ἕλλην ἀστυνομικός μέ πολιτικά νά βιαιοπραγεῖ ἐναντίον νεαρῶν τουριστῶν. Ἡ εἰκόνα πού πέρασε σέ ὅσους εἶδαν τό βίντεο, στά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης, καί σέ ἑλληνικές ἱστοσελίδες πού ἔσπευσαν νά τό ἀξιοποιήσουν, ἦταν πώς στήν Ἑλλάδα οἱ ἀστυνομικοί βιαιοπραγοῦν ἐναντίον ξένων τουριστῶν. Καί βεβαίως πώς ἕνας φρουρός τοῦ νόμου παραβίαζε τόν νόμο ἐπιτιθέμενος σέ πολῖτες καί προκαλώντας τους σωματικές βλάβες.

Γρήγορα ἀπεδείχθη πώς ἡ εἰκόνα δέ λέει πάντα τήν ἀλήθεια. Ὁ ἀστυνομικός εὑρισκόμενος ἐκτός ὑπηρεσίας μέ πολιτικά προσπάθησε νά χωρίσει νεαρούς πού συμπλέκονταν μεταξύ τους ἀγρίως. Καί μολονότι δήλωσε τήν ἰδιότητά του, τοῦ ἐπιτέθηκαν μέ σφοδρότητα πού ξεπερνοῦσε κάθε ὅριο. Μόνο στήν Ἑλλάδα συμβαίνουν βεβαίως αὐτά. Ἀκόμη καί στίς ταινίες πού πρωταγωνιστεῖ ὁ κ. Χάνκς, οἱ ἀστυνομικοί χαίρουν σεβασμοῦ ἀπό τούς πολῖτες. Οὐδείς διανοεῖται νά σηκώσει χέρι ἐπάνω τους. Ὅταν ἄρχισε νά ἀποκαλύπτεται ἡ ἀλήθεια, ὁ νεαρός Χάνκς (χωρίς νά ἔχει πρόθεση, εἴμαστε βέβαιοι γι’ αὐτό –ἁπλῶς λειτούργησε μέ ἐπιπολαιότητα) δέν εἶχε ὅλο τό βίντεο γιά νά ἀποκαταστήσει τήν ἀλήθεια καί τόν ἀστυνομικό. Τό εἶχε σημειώσει καί στήν πρώτη του ἀνάρτηση στό Instagram, ἀλλά ποιός διαβάζει ἐξηγήσεις ὅταν κυριαρχεῖ ἡ εἰκόνα;

Ἔτσι μετά τόν θόρυβο ἔκανε μία ἀνάρτηση μέ τήν ὁποία παραδέχθηκε πώς ὁ ἀστυνομικός ἦταν σέ ἄμυνα ἀπό τήν ἐπίθεση πού δέχθηκε, σημείωνε πώς δέν εἶχε μαγνητοσκοπήσει ὅλο τό ἐπεισόδιο καί χαρακτήριζε «φλώρους» ὅσους τόν ἐπέκριναν γιά τήν διάδοση τοῦ βίντεο. Νά ἐκφράσει τήν λύπη του πρός τόν ἀστυνομικό πού διέσυρε ἄθελά του μέσα ἀπό τόν ἱστό, οὔτε γιά ἀστεῖο. Ὁ ἴδιος ὁ διάσημος ἠθοποιός προφανῶς γιά νά ξεχαστεῖ ἡ κακή δημοσιότητα πού προκάλεσε ὁ υἱός του, ἀνάρτησε χθές φωτό μέ ἕνα παλαιό ἀνατολικογερμανικό Ι.Χ. Λάντα πού ἀγόρασε γιά τίς μετακινήσεις του στό ὄμορφο κυκλαδονήσι.

Τέλος τῆς ἱστορίας; Ὄχι ἀκριβῶς! Ὁ τουρίστας ὁμολόγησε χθές πώς αὐτός ἐπιτέθηκε στόν ἀστυνομικό, ὅτι ὁ ἀστυνομικός τοῦ ἔσωσε τήν ζωή ἀποσπώντας τον ἀπό τήν συμπλοκή, ἐνῶ κάλεσε τίς ἀρχές νά μήν τόν διώξουν ποινικά. Καί μέ τόν τρόπο του ζήτησε συγγνώμη. Παρακάμπτω τό γεγονός, ὅτι περιμέναμε τόν τουρίστα γιά νά πιστέψουμε τόν ἀστυνομικό. Ἐκεῖ ἔχει φθάσει ἡ κρίση ἐμπιστοσύνης στήν πατρίδα μας. Παρακάμπτω τό γεγονός, πώς ὁ διάσημος ἠθοποιός ζητᾶ σεβασμό στήν ἰδιωτικότητά του καί στά προσωπικά του δεδομένα, ἀλλά ὁ υἱός του παραβίασε λόγω τῆς ἀπειρίας του βάναυσα καί διαστρέβλωσε τά προσωπικά δεδομένα ἑνός ἀνδρός τῆς Ἀστυνομίας. Ἀλλά μετά καί τήν συγγνώμη τοῦ τουρίστα, μήπως πρέπει νά ἐκφράσει τουλάχιστον τήν λύπη του καί ὁ υἱός Χάνκς γιά τά fake news πού διέδωσε ἄθελά του σέ ὅλο τό διαδίκτυο; Ἡ τοπική κοινωνία τῆς Ἀντιπάρου πού ἀγαπᾶ τόν Τόμ γιά τήν τιμή πού τῆς ἔκανε νά διατηρεῖ ἐξοχική κατοικία στό νησί εἶναι παγωμένη καί ἔχει ἀνάγκη νά ἀκούσει αὐτήν τήν δήλωση. Τό «φλῶροι» τοῦ νεαροῦ Χάνκς δέν ἀποτελεῖ ἔκφραση λύπης, πάντως.

Καί κάτι τελευταῖο πού ἀφορᾶ καί τόν υἱό Χάνκς καί ὅσους μετέδωσαν τό βίντεό του. Τό νά μαγνητοσκοπεῖς μέ τό κινητό ἀπό τό μπαλκόνι πολυκατοικίας ἕνα ἐπεισόδιο αὐτό συνιστᾶ μαρτυρία. Ὄχι δημοσιογραφία. Δημοσιογραφία σημαίνει καί διασταύρωση!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.