ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ πειρασμός τῆς ἁμαρτίας

Η ΣΥΛΛΗΨΙΣ τοῦ 7χρονου ἱερέως…

… ὁ ὁποῖος κατηγορεῖται ὅτι ἀποπλάνησε καί βίασε νεαρά μαθήτρια τοῦ ποιμνίου του, δέν ἀποτελεῖ δυστυχῶς ἕνα μεμονωμένο γεγονός. Συνιστᾶ ἕνα τριπλό χτύπημα: στόν θεσμό τῆς ἱεροσύνης. Σέ ἐκκλησιαστικούς θεσμούς, ὅπως τό κατηχητικό καί τά Κέντρα νεότητας, τήν ὕπαρξη τῶν ὁποίων εἴχαμε ξεχάσει.

Στήν συνοχή μιᾶς τοπικῆς συνοικίας τῶν Ἀθηνῶν, στήν ὁποία τά τελευταῖα χρόνια τό Ἰσλάμ πλειοψηφεῖ καί ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἕνας ἀπό τούς τελευταίους φάρους Ἀντίστασης, καί Ἑλληνικότητας! Δυστυχῶς ἡ ἐξέλιξη αὐτή ἔρχεται σέ μιά στιγμή, πού οὔτε ἡ πολιτική ἡγεσία ἀλλά οὔτε δυστυχῶς καί τμῆμα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας δείχνουν νά ἀντιλαμβάνονται πόσο σημαντική εἶναι ἡ διαχρονική ἐπίδραση τῆς Ἱεροσύνης στήν ἑλληνική κοινωνία. Τήν ὥρα πού σέ ὅλα τά δημοφιλῆ σήριαλ τῆς ἑλληνικῆς τηλεόρασης ὅλες οἱ ἐξελίξεις περιστρέφονται γύρω ἀπό τόν ἑνοποιητικό ρόλο τοῦ «παπᾶ τοῦ χωριοῦ» (Σασμός, Ἄγριες Μέλισσες), ὁ Ἀρχηγός τῆς Ἀξιωματικῆς Ἀντιπολίτευσης εἰρωνεύτηκε τήν παρουσία ἱερέων στήν τελετή ἁγιασμοῦ τῶν Rafale, ἐνῶ εἶναι κοινό μυστικό πώς καί σέ ἄλλα ὑψηλότερα ἐπίπεδα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱεραρχίας μας ὑπάρχει ροπή πρός τόν πειρασμό καί τήν ἁμαρτία. Πειρασμό ἀντίστοιχο τῶν λειτουργῶν τῆς Καθολικῆς ἐκκλησίας…

Ἡ ἀποστολή τῆς Ἱεροσύνης εἶναι σημαντική στούς καιρούς μας. Ἀρκεῖ καί μόνο, νά ἔχει κανείς τήν δυνατότητα νά παρακολουθήσει τήν χειροτονία ἑνός κληρικοῦ. Τό περασμένο καλοκαίρι εἶχα αὐτή τήν σπάνια εὐκαιρία. Ὁ ἀγαπητός μου σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Παροναξίας Καλλίνικος, ὁ ὁποῖος ἔκανε τά πρῶτα ποιμαντορικά του βήματα στήν πατρίδα μου, τήν Αἴγινα, δίπλα στόν ἀείμνηστο Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης, Ἱερόθεο, μέ προσεκάλεσε στήν συγκινητική τελετή χειροτονίας ἑνός διάκου, τοῦ Μάρκου Κυδωνιέως, σέ Ἱερέα. Ἡ τελετή ἔγινε στήν ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Ἀρσενίου, στήν Πάρο. Ὁ Μᾶρκος, γυιός Ἱερέως, τοῦ πατρός Δημητρίου, μεγάλωσε ἀγαπῶντας τήν Ὀρθοδοξία, τήν Ἑλλάδα, τήν οἰκογένεια καί τήν Παράδοση. Τόν ἔχω παρακολουθήσει ὁ ἴδιος στό παρελθόν νά παίζει τσαμπούνα μέ τήν Πρεσβυτέρα του, μέ ἕνα φλασκί ἀπό κρασί σέ ἐκκλησάκι στήν Ἀντίπαρο. Ἡ τελετή τῆς μετάβασης στήν Ἱεροσύνη ἔχει ἕναν χαρακτῆρα συγκινητικό. Ὅλοι οἱ Ἱερεῖς συνοδεύουν τόν ὑπό χειροτονία διᾶκο σέ κάθε φάση τῆς λειτουργίας στήν ὁποία «πρωταγωνιστεῖ» ὡς Ἱερεύς, πρίν ἀκόμη χειροτονηθεῖ.

Διαβάζει τό Εὐαγγέλιο, μεταλαμβάνει τούς πιστούς, δίδει ἀντίδωρο καί στό τέλος στέκεται ἐνώπιον τοῦ Μητροπολίτου, καί δίνει διαβεβαιώσεις γιά τίς ἀρχές τίς ὁποῖες θά ἀκολουθήσει κατά τόν ἱερατικό του βίο. Ἐκείνη τήν ἡμέρα, ὁ νέος ἱερέας, γεμᾶτος συστολή, ζήτησε συγγνώμη, ἐνώπιον τοῦ ἐκκλησιάσματος, ἀπό τόν σεβασμιώτατο γιά κάποιο θέμα πού τόν στενοχώρησε, φίλησε τό χέρι τῆς μητέρας του πρεσβυτέρας, ζητῶντας της τήν εὐχή της, ἐνῶ ἀσπάστηκε μέ σεβασμό τόν πατέρα του Δημήτριο, Ἱερέα τῆς Ἀντιπάρου, μέσα σέ κλῖμα συγκινήσεως. Παρόντα, καί τά τρία παιδιά του.

Λίγες μέρες ἀργότερα, μαζί μέ φίλους καί ἀγαπημένα πρόσωπα, δειπνήσαμε μέ τόν πατέρα Δημήτριο, τόν πατέρα Μᾶρκο καί τίς οἰκογένειές τους. Μόλις ὅμως ἡ ὥρα πῆγε ἕντεκα, τό δεῖπνο ὁλοκληρώθηκε. Οἱ ἱερεῖς δέν ξενυχτοῦν σέ δημόσια θέα!

Τώρα, γιατί τά ἀναφέρω ὅλα αυτά… Διότι ὁ κληρικός, ὁ ὁποῖος κινεῖται στήν μικρή κλίμακα, ζεῖ διάφανα, τόσο ὁ ἴδιος ὅσο καί ἡ οἰκογένεια του, ὀφείλει νά ἀποτελεῖ πρότυπο. Ὄχι παράδειγμα πρός ἀποφυγή. Ἡ δέ πρεσβυτέρα εἶναι ὁ καθρέφτης του.

Ὅσα κηρύσσει ὁ ἱερεύς κάθε Κυριακή, ἀπό τήν ὡραία Πύλη, πρέπει νά ἀποτελοῦν βίωμά του, πεποίθησή του, πίστη του. Δέν εἶναι «ἔπεα ἀπτερόεντα». Ὑπό αὐτήν τήν ἔννοια, εἶναι εὐθύνη τῆς Ἐκκλησίας μας, καί ἰδιαίτερα τῶν Μητροπολιτῶν μας, τό πόσο γρήγορα προάγουν τούς κληρικούς στήν βαθμίδα τοῦ Ἱερέως. Γιά νά φτάσεις ἐκεῖ, πρέπει νά ἔχεις ἀποδείξει ὅτι τό ἀξίζεις. Ἡ ἵδρυση τῆς ἤδη ἐξαγγελθείσης πανεπιστημιακῆς σχολῆς ἐπείγει.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.