Ο κ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΕΙ…

Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 24 Φεβρουαρίου 1925

-Παρασκευᾶ μου, εἶνε Ἀποκρῃά. Τό ξέρεις ἤ δέν τό ξέρεις;… εἶπεν ἔξαφνα, μεταξύ τυροῦ καί φρούτου, ἡ κ. Καλλιόπη πρός τόν θρυλικόν σύζυγόν της.

-Τό ξέρω… ἐμουρμούρισεν ὁ κ. Παρασκευᾶς.

-Τί σκέπτεσαι λοιπόν;

-Τί θέλεις νά σκεφθῶ; Σκέπτομαι, ἁπλούστατα, ὅτι εἶνε Ἀποκρῃά.

-Καί σοῦ φαίνεται, ὅτι ἀρκεῖ αὐτό;

-Ὑποθέτω, ὅτι μοῦ ἀρκεῖ. «Σκέπτομαι, ἄρα ὑπάρχω», εἶπε καί ὁ φιλόσοφος.

Ἡ κ. Καλλιόπη ἀνετινάχθη ὡς ἄγριον θηρίον.

-Δέν ξέρω τί εἶπεν ὁ φιλόσοφος! ἐβρυχήθη. Κι’ ἄν τό εἶπε, δέν θά εἶχε οὔτε γυναῖκα, οὔτε κορίτσια τῆς παντρειᾶς. Ὅταν ἔχῃ κανείς γυναῖκα καί παιδιά, δέν ἀρκεῖ νά σκέπτεται γιά νά ὑπάρχῃ. Θέλω νά πῶ, ὅτι, ἄν νομίζῃς πώς ὑπάρχεις, κάνεις λάθος. Δέν ὑπάρχεις καθόλου, Παρασκευᾶ. Δέν ὑπάρχεις!

Ὁ κ. Παρασκευᾶς ἀνεσήκωσε τούς ὤμους του.

-Ἔστω, Καλλιόπη μου! Ἀφοῦ δέν παραδέχεσαι, ὅτι ὑπάρχω, τό ἴδιο μοῦ κάνει. Δέν ὑπάρχω!

Ἡ κ. Καλλιόπη, τήν ὁποίαν τό ἀνασήκωμα τῶν ὤμων τοῦ κ. Παρασκευᾶ –μιά ἰδιαιτέρως προσφιλής του κίνησις– ἐδαιμόνιζεν, ὅπως τό κόκκινο πανί τόν ταῦρον, ὠρθώθη τρομερά ἐνώπιόν του.

-Καί νομίζεις πώς εἶνε δικαίωμά σου νά μή ὑπάρχῃς;

-Καί τί πρέπει νά κάμω, σέ παρακαλῶ, διά ν’ ἀποκτήσω τό δικαίωμα νά μή ὑπάρχω;

-Τώρα εἶνε ἀργά πλέον! Ἔπρεπε νά τό σκεφθῇς πρίν μέ πάρῃς καί πρίν βάλῃς αὐτά τά δυστυχισμένα κορίτσια στό κόσμο. Τώρα ἔχεις τήν ὑποχρέωσι νά ὑπάρχῃς.

-Ἔστω! Ἀφοῦ τό θέλεις, ὑπάρχω.

-Αὐτό δέν ἀρκεῖ. Γιά νά ὑπάρξῃς, πρέπει νά διασκεδάσουμε κ’ ἐμεῖς, ἡμέρες ποῦ εἶνε. Ὅλος ὁ κόσμος διασκεδάζει…

-Ἄς διασκεδάσουμε, λοιπόν.

Ἡ κ. Καλλιόπη κατελήφθη αἰφνιδίως ἀπό λυγμούς, εἰς τήν πένθιμον συναυλίαν τῶν ὁποίων συνέπραξαν, εὐγενῶς προσφερθεῖσαι, καί αἱ δύο της θυγατέρες.

-Ἀκοῦς ἐκεῖ τόν ἀναίσθητον! Νά διασκεδάσουμε! Χωρίς τουαλέττες, χωρίς ἕνα εἰσιτήριον δημοσίου χοροῦ, χωρίς πεντάρα, χωρίς καρδιά. Νά διασκεδάσουμε! Ἀναίσθητε, τέρας, τιποτένιε, τύραννε!

Ἐν μέσῳ λυγμῶν καί ὕβρεων, ὁ κ. Παρασκευᾶς ἔλαβε τόν πῖλον του, κατά τήν σοφήν του συνήθειαν, καί ἐξῆλθε.

-Καλά ὅλοι στό σπίτι; τόν ἐρώτησεν ἕνας διαβατικός οἰκογενειακός φίλος εἰς τό πεζοδρόμιον. Ἡ κυρία, τά κορίτσια, διασκεδάζουν;

-Ἀκριβῶς, τῆς ἄφησα ἀπάνω στή διασκέδασι! Ἐγώ, βλέπεις, στήν ἡλικία μου, δέν ἔρχομαι σέ τέτοια πράγματα…

Καί ἐπῆρε τό τράμ τῆς ἐξοχῆς διά νά διασκεδάσῃ καί αὐτός τήν ἀποκρῃάτικην θλῖψίν του.

ΠΑΥΛΟΣ ΝΙΡΒΑΝΑΣ

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.