«Μά τόσο ἄχρηστοι εἶστε;»

EIMAI γενικῶς ὑπομονετικός ἄνθρωπος. Σχεδόν στωικός. Κληρονομικό ἀπό τήν μητέρα μου.

Μόνον ἡ βλακεία καί ἡ τεμπελιά μέ ἐξοργίζουν. Ἀλλά αὐτό πού συνέβη χθές στό Κέντρο τῶν Ἀθηνῶν, μέ τήν πορεία τῶν καλλιτεχνῶν καί τήν σύσκεψη πού ἔγινε στό Μέγαρο Μαξίμου, εἶναι εἰλικρινῶς ἀδιανόητο. Καί μέ ὅρους πολιτικῆς καί μέ ὅρους καθημερινότητας. Ἄς ξεκινήσω ἀπό τά βαριά, τά πολιτικά, καί μετά θά περιγράψω τί ἀκριβῶς συνέβη στούς δρόμους γύρω ἀπό τό Κέντρο τῶν Ἀθηνῶν χθές τό μεσημέρι, ὅταν ἀγανακτισμένοι ὁδηγοί φώναζαν στούς ἄνδρες τῆς Τροχαίας πού τούς ζήτησαν αἴφνης νά κάνουν ἀναστροφή μαζικά στήν μέση τῆς Βασιλίσσης Σοφίας: «Μά καλά, τώρα τό θυμηθήκατε; Τόσο ἄχρηστοι εἶστε;».

Ἄρξασθε ἀπό τά πολιτικά λοιπόν. Δύο μῆνες μετά τήν ὑπογραφή τοῦ Προεδρικοῦ Διατάγματος τῶν Ὑπουργείων Ἐσωτερικῶν, Παιδείας καί Πολιτισμοῦ ἀπό τήν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ἡ Κυβέρνηση κατάλαβε τό λάθος μέ τά πτυχία τῶν ἠθοποιῶν, καί ὁ Πρωθυπουργός ἔλυσε κατ’ ἀρχήν τό πρόβλημα. Θά δοῦμε τί λέει σήμερα ἡ τροπολογία. Ἀλλά εἶναι αὐτή λειτουργία Κυβέρνησης; Ὁ διακηρύσσων συνεχῶς ὅτι «εἶμαι ὁ πρῶτος ἐπίσημα gay Ὑπουργός τῆς κυβέρνησης» Νικόλας Γιατρομανωλάκης (ὑπάρχουν καί ἀνεπίσημοι;) τί ἔκανε ὅταν ξεσηκώθηκε τό σύμπαν στό ἄκουσμα τῆς εἴδησης, ὅτι ἡ Κυβέρνηση κατατάσσει στήν κατηγορία «ΔΕ ἀπόφοιτος Λυκείου» τούς ἠθοποιούς, οἱ ὁποῖοι ἀναμετρῶνται διαρκῶς στίς σκηνές μέ κλασσικά κείμενα Ἀνωτάτης Παιδείας;

Τό ἐπιτελικό κράτος τοῦ Μαξίμου, τό ὁποῖο ἐπί δύο ὁλόκληρους μῆνες ἐφοδίαζε μέ βλακώδη non paper δημοσιογράφους καί πρόθυμους ἠθοποιούς (ἐκθέτοντάς τους ἀμφοτέρους) καί τό ὁποῖο χαρακτήριζε συλλήβδην «ἐνεργούμενο τοῦ ΣΥΡΙΖΑ» ὅλον τόν καλλιτεχνικό κόσμο, ποῦ κρύφτηκε, ἄραγε χθές, ὅταν ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε τούς «Συριζαίους» στό γραφεῖο του; Ἔπρεπε δηλαδή νά ξεσηκωθεῖ ἐπανάσταση στά διαδραστικά μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης γιά νά ἀντιληφθεῖ τό μέγεθος τῆς πολιτικῆς ζημιᾶς ὁ Πρωθυπουργός καί νά ἀνακρούσει πρύμναν; Ἔπρεπε νά δεῖ στούς δρόμους τούς ἠθοποιούς πού παίζουν στίς λαοφιλεῖς σειρές «Αὐτή ἡ νύχτα μένει», «Σασμός» καί «Γῆ τῆς Ἐλιᾶς», γιά νά κτυπήσει συναγερμός ὅτι ἐδῶ ἔχουμε μεῖζον πολιτικό πρόβλημα; Ἔπρεπε νά ἐξεγερθοῦν δηλαδή οἱ ἐπώνυμοι καί ἡ show biz γιά νά ξυπνήσετε νά ἀσχοληθεῖτε μέ τούς ἀνώνυμους ἠθοποιούς πού τά δίνουν ὅλα στό σανίδι; Ἐλπίδα νά σέ καταλάβει κανείς, ἄν δέν ἀνεμίσεις φλάμπουρο στό twitter καί στό facebook, δέν ἔχεις σέ αὐτόν τόν τόπο μέ αὐτήν τήν Κυβέρνηση;

Μόνο ἔτσι καταλαβαίνει; Ἡ μίνι αὐτή κρίση, πού ὁδήγησε κατ’ ἀρχάς σέ ἀναδίπλωση τό Μαξίμου καί θά ἀναγκάσει τήν κυρία Σακελλαροπούλου νά πάρει ἑκοῦσα ἄκουσα πίσω τήν ὑπογραφή της ἀπό τό Διάταγμα, εἶναι κακός οἰωνός γιά τό μελλοντικό κυβερνητικό μέλλον τῆς ΝΔ. Δείχνει ὅτι δέν ἔχει ἐνσυναίσθηση. Καί πώς ὡς Κυβέρνηση θά ἀντιμετωπίζει τώρα (φοβᾶμαι καί στό μέλλον) κάθε πολίτη, ὄχι θέτοντας στό ἐπίκεντρο τό τί ζητάει ἀλλά ποιά εἶναι τά εἰκαζόμενα πολιτικά του φρονήματα. Γίνεται ὅμως ἕνας κλάδος ἀπό τόν ὁποῖο ξεπετάχθηκαν καί μᾶς ὅρισαν ἕνας Χόρν, ἕνας Μινωτῆς, ἕνας Κούν, μία Συνοδινοῦ καί μία Μερκούρη, νά χαρίζεται συλλήβδην ὁλόκληρος στήν Ἀριστερά, ἐπειδή ἔχουν τίς ἰδεοληψίες τους ὁρισμένα ἀνόητα παιδάκια τῆς Κυβερνήσεως; Ὅσα συνέβησαν μέ τούς καλλιτέχνες –δύο μῆνες σύρσιμο καί φθορά– εἶναι ὁ ὁρισμός τοῦ τί νά μήν κάνει ἡ Κυβέρνηση σέ περίπτωση πού ἔρθει ἀντιμέτωπη καί μέ ἄλλες κοινωνικές ὁμάδες.

Στό ἐπιχειρησιακό θέμα, τῆς καθημερινότητας τώρα. Ἡ πορεία νέκρωσε τό κέντρο τῶν Ἀθηνῶν γιά τοὐλάχιστον δύο ὁλόκληρες ὧρες. Οἱ κόρνες τῶν Ι.Χ. «ξελαρρυγιάστηκαν» ἀπό ὀργή. Ὁ ἴδιος ἀντιμετώπισα μέ ἰώβειο ὑπομονή αὐτό πού συνέβη, γιατί αὐτή εἶναι ἡ «κατασκευή» μου, ἐκ γενετῆς: ἀπό τίς 1.42 μ.μ. πού βρέθηκα ἐγκλωβισμένος μέ τό αὐτοκίνητό μου ἔξω ἀπό τήν Βουλή ἕως τίς 3.31 μ.μ. πού ἔφτασα (μέσῳ Σέκερη-Σόλωνος-Ἀσκληπιοῦ-Ἀλεξάνδρας-Τσώχα-Κυριακοῦ- Κόκκαλη-Βασιλέως Κωνσταντίνου) στά γραφεῖα μας στήν ὁδό Ἐρατοσθένους, ἔκανα ἕνα «σωρό» δουλειές. Τό αὐτοκίνητο εἶναι στρατηγεῖο. Σέ ὅλο τό μῆκος τῆς διαδρομῆς ὅμως παρατηροῦσα, ἄκουγα, ἔβλεπα. Παρατηροῦσα τά συνθήματα στούς τοίχους. Δέν εἶναι καλά τά πράγματα. Ὑπάρχουν πολλά συνθήματα κατά τοῦ προσώπου τοῦ Πρωθυπουργοῦ. Ἕνα ἀπό αὐτά, γραμμένο μέ κιμωλία πάνω σέ κάδο κοντά στό γήπεδο τοῦ Παναθηναϊκοῦ, ἔγραφε: «Μητσοτάκη, Ἡρώδη, θά γυρίσει ὁ τροχός! Κουράγιο! Καλή χρονιά!». Δέν εἶναι γραμμένο ἀπό ἀναρχικό αὐτό.

Τήν στιγμή πού ἄνδρες τῆς Τροχαίας, ἔντρομοι, διαπίστωσαν ὅτι ἐγκλωβιστήκαμε στήν ὁδό Βασιλίσσης Σοφίας καί δέν μπορούσαμε νά πᾶμε οὔτε πρός τό Σύνταγμα οὔτε πρός τό Πολεμικό Μουσεῖο, κάποιοι ὁδηγοί ἀκούγοντας τήν ἐντολή πρός λεωφορεῖα, αὐτοκίνητα καί μηχανές νά κάνουν ὅλοι μαζί ταυτόχρονη ἀναστροφή πρός τήν στενή Σέκερη, δέν ἄντεξαν! Ἄρχισαν νά ὠρύονται: «Μά τόσο ἄχρηστοι εἶστε; Τώρα τό θυμηθήκατε;». Μέσα ἀπό ἕνα ταξί ὁ ἀέρας ἔφερε πρός τό ἀνοικτό παράθυρό μου μιά μπάσσα γυναικεία φωνή: «Μοῦ ἀρέσει πού ψήφισαν καί νόμο γιά τίς πορεῖες, μοῦ ἀρέσει πού τόν …ἐφαρμόζουν». Κάθε τρία λεπτά ἔβλεπες νά βγαίνει ἀπό ἕνα αὐτοκίνητο κάποιος ἐπιβάτης μέ μάτια πού γυάλιζαν, ὁ ὁποῖος συνέχιζε τρέχοντας ἀκόμη καί τροχάδην γιά νά προλάβει ἕνα μάθημα, ἕνα ραντεβού, τήν ἔναρξη τοῦ ὡραρίου ἐργασίας του. Ἡ δέ Τροχαία, ἄφαντη. Ξέρει νά ἀνοίγει δρόμο σέ χρόνο ρεκόρ σέ «Βασιλεῖς καί Βουλευτάδες», ἀλλά ὅταν πρόκειται νά κάνει τά στοιχειώδη γιά τούς πολῖτες… ὡσεί παροῦσα. Δέν μπορῶ νά ἐξηγήσω τί συμβαίνει. Κάποτε ἦταν τό καλύτερο σῶμα.

Ὅλα αὐτά, μερικές δεκάδες μέτρα ἀπό τό γραφεῖο τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς Ἑλλάδος, ὁ ὁποῖος εἶμαι βέβαιος ὅτι ἀντελήφθη τό κομφούζιο ὡς μιά …συνηθισμένη ἀθηναϊκή μέρα. Ποιός νοιάζεται ἄλλως τε; Τά κανάλια παίζουν μία ἑβδομάδα τώρα τό δρᾶμα τῆς Τουρκίας, ἀλλά ἄν πρόκειται γιά τό δρᾶμα τοῦ Ἕλληνα πολίτη, εἴτε τοῦ παίρνουν τό σπίτι, εἴτε τόν ἐγκλωβίζουν σάν ποντίκι δύο ὧρες στούς δρόμους, εἴτε τόν κατατάσσουν ὑποτιμητικά στήν κατηγορία ἀπόφοιτος Λυκείου, «ἀναισθησία». Ἄ, καί κάτι τελευταῖο. Ὅταν κέρδισε τίς ἐκλογές ἡ ΝΔ ὁ Κυριάκος ἀπομάκρυνε τίς «Κλοῦβες», τά κάγκελα καί τούς κώνους μέ τούς ὁποίους ἔφραζε διαρκῶς τήν πρόσβαση στήν Ἡρώδου Ἀττικοῦ καί τό Μέγαρο Μαξίμου ὁ φοβικός ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα, ἡ Ἡρώδου Ἀττικοῦ κλείνει ὅταν ἔχει πορεία μέ πιθανή κατάληξη τό Μαξίμου…

Απόψεις

Ποιός κυβερνᾶ αὐτόν τόν τόπο;

Εφημερίς Εστία
Ὁ ἀρχηγός τῆς ΕΛ.ΑΣ. καταγγέλλει ὅτι καρατομήθηκε ἀπό τό ΚΥΣΕΑ ἕναν μῆνα μετά τήν ἀνανέωση τῆς θητείας του, ἐπειδή τό ζήτησαν ἀπό τό Μαξίμου ἄγνωστα «κέντρα ἐξουσίας» – Ποιά εἶναι ἄραγε; – Πρωτοφανεῖς ἀποκαλύψεις – Τοῦ ζητοῦσαν νά ἀπογυμνώσει Τμήματα ἀπό ἄνδρες καί νά τούς διαθέσει ὡς φρουρούς σέ στελέχη σταθμῶν τῆς διαπλοκῆς – Δέν ἔλαβαν ὑπ’ ὄψιν τους τίς εἰσηγήσεις του γιά τίς κρίσεις – Ἐνταφιάζεται τό ἐπιτελικό κράτος

Κανείς δέν φταίει γιά τό χάλι μας

Μανώλης Κοττάκης
ΑΠΑΡΙΘΜΩ γεγονότα τοῦ τελευταίου τριημέρου. Μερικά εἶναι φαινομενικά ἄσχετα μεταξύ τους, ἀλλά στήν οὐσία δέν εἶναι. Εἶναι οἱ ὄψεις τῆς ἴδιας χώρας. Τῆς ἴδιας πατρίδας. Τῆς ἴδιας νοοτροπίας.

Ἀμετανόητος ἐπέστρεψε ὁ κ. Παῦλος Πολάκης

Εφημερίς Εστία
Η ΟΜΟΦΩΝΟΣ ἀπόφασις τῆς Πολιτικῆς Γραμματείας τοῦ ΣΥΡΙΖΑ νά παραμείνει στά ψηφοδέλτια τοῦ κόμματος ὁ κ. Παῦλος Πολάκης, μετά τήν ἀπολογητική ἐπιστολή του πρός τόν Πρόεδρο, ἔδωσε τό δικαίωμα στόν βουλευτή Χανίων νά ἀπασφαλίσει ἀμέσως μετά καί νά ἀρχίσει νά κάνει αὐτό πού καλά γνωρίζει: λαϊκισμός μέσῳ κοινωνικῶν δικτύων καί λάσπη στόν ἀνεμιστῆρα.

Τιμή στόν ἄξιο δήμαρχο τῆς Φλωρεντίας

Δημήτρης Καπράνος
Τιμή στόν Ντάριο Ναρντέλλα, τόν 47χρονο δήμαρχο τῆς Φλωρεντίας, πού βούτηξε ἕναν ἀπό τούς σαχλαμαράκηδες ἀκτιβιστές, ὁ ὁποῖος πῆγε κι ἔρριξε πορτοκαλί μπογιά στό Παλάτσο Βέκιο, τό πλέον ἀξιόλογο ἀπό τά παλαιά κτήρια τῆς Φλωρεντίας, ὅπου στεγάζεται τό Δημαρχεῖο τῆς πανέμορφης πόλεως τῆς Τοσκάνης.

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 1963

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΗΘΟΠΟΙΟΣ