Δευτέρα, 22 Ἰουλίου 1963

Ο ΚΟΣΜΟΣ
Ο ΠΟΛΥΕΛΑΙΟΣ

«Ὁ μεγαλύτερος πολυέλαιος τοῦ κόσμου, διαμέτρου 17 μέτρων, περιμέτρου 53,50 μέτρων καί βάρους 19,2 τόννων κατεσκευάσθη διά τήν Βουλήν τοῦ Βελιγραδίου ὑπό τοῦ οἴκου Μπακάλοβιτς τῆς Βιέννης. Εἰς τόν πολυέλαιον ἔχουν τοποθετηθῇ 2.324 λαμπτῆρες τῶν 100 βάτ, συνολικῆς ἀποδόσεως 232 κιλοβάτ ὡριαίως, ἤτοι καταναλώσεως ἴσης πρός ἐκείνην μίας περιοχῆς 1.000 κατοίκων.» Κατόπιν αὐτοῦ, ὑποθέτομεν, ὅτι αἱ συζητήσεις τῆς Νοτιοσλαυϊκῆς Βουλῆς θά συντέμνωνται εἰς τό μέλλον, χάριν… οἰκονομίας: Ὁ πρόεδρος θά συνιστᾷ εἰς τούς βουλευτάς νά μή μακρηγορήσουν διά νά μή καίῃ ἀδίκως ὁ πολυέλαιος! Καί ἐκεῖνοι δέν θά τολμοῦν –ἀφοῦ περί ἀνδρεικέλων πρόκειται– ν’ ἀπαντήσουν: «Σιγά τόν πολυέλαιο!…».

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ
Η ΠΙΣΤΟΔΟΤΗΣΙΣ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΩΝ
ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Ὑπό τήν προεδρίαν τοῦ ὑπ. τῆς Ἐμπορικῆς Ναυτιλίας κ. Στρατήγη, συνεκροτήθησαν ἀλλεπάλληλοι συσκέψεις μέ συμμετοχήν τῶν ἁρμοδίων ὑπηρεσιακῶν παραγόντων καί ἐκπροσώπων τῶν ἐφοπλιστῶν, κατά τήν διάρκειαν τῶν ὁποίων συνεζητήθη τό θέμα τῆς πιστοδοτήσεως τῶν ἐφοπλιστικῶν ἑταιρειῶν, δι’ ἑλληνικῶν κεφαλαίων, πρός ἀγοράν, ναυπήγησιν ἤ καί ἐπισκευήν πλοίων. Κατά τάς συσκέψεις, ἐξητάσθη ἡ δυνατότης τῆς ἑλληνικῆς κεφαλαιαγορᾶς διά τήν χορήγησιν δανείων εἰς τάς ἐφοπλιστικάς ἑταιρείας καί ἐκρίθη σκόπιμον, ὅπως ἀφεθῇ ἐλευθερία εἰς τάς ἑλληνικάς ναυτιλιακάς ἐπιχειρήσεις, προκειμένου νά διαπραγματευθοῦν τήν σύναψιν δανείων ἀπό τάς ἑλληνικάς Τράπεζας.

Απόψεις

4 στούς 10 Ἕλληνες θεωροῦν ὅτι δωροδοκοῦνται πολιτικοί, δικαστές, ΜΜΕ

Εφημερίς Εστία
Τί ἀποκαλύπτει ἔρευνα τῆς Kapa Research γιά τό Ἵδρυμα Χάινριχ Μπέλ – Μόνον ὁ Στρατός καί ἡ Ἀστυνομία ψηλά στήν ἐκτίμηση τῶν πολιτῶν μέ 64% καί 45% ἀντιστοίχως – Στίς τελευταῖες θέσεις τά κόμματα μέ 12%, οἱ συνδικαλιστικές ὀργανώσεις μέ 11% καί τά Μέσα Ἐνημερώσεως μέ 8%!

Πάλι ὁ ἐκλογικός νόμος: Κυβέρνηση μειοψηφίας χάριν τῆς σταθερότητας

Μανώλης Κοττάκης
Τό θέμα τοῦ ἐκλογικοῦ νόμου δέν ἔχει κλείσει. Παραμένει ἀνοικτό.

Τήν παράδοση τοῦ Ντονέτσκ στήν Ρωσσία φέρεται νά δέχεται ὁ Ντόναλντ Τράμπ

Εφημερίς Εστία
Οὐάσιγκτων.

Προβληματική ἡ «πράσινη ἀνάπτυξη» στήν ναυτιλία

Δημήτρης Καπράνος
Ἡ θέση μας ἦταν, ἀπό τήν πρώτη στιγμή, κατά τῆς σπουδῆς μέ τήν ὁποία ἡ γραφειοκρατία τῆς ΕΕ προσπάθησε νά ἐπιβάλει «φορομπηχτική» πολιτική στήν ναυτιλία, τήν ὁποία, εὐήχως, ὀνόμαζε «τέλος ὑπέρ τῆς μηδενικῆς ρυπάνσεως».

Τετάρτη 20 Ὀκτωβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΣ ΛΟΧΟΣ