ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Δευτέρα, 13 Ἰανουαρίου 1964

Ο ΚΟΣΜΟΣ
ΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑ ΙΠΠΟΙ

«Εἶναι ζήτημα, ἄν κυκλοφοροῦν σήμερον, εἰς τόν Δῆμον Ἀθηναίων, περισσότερα ἀπό πενῆντα ἄλογα. Αὐτό ἀποδεικνύεται ἀπό τήν ἀπογραφήν: Πρόκειται, δηλαδή, αὐτήν τήν φόραν διά τήν πραγματικήν ἱπποδύναμιν, δηλαδή, τά ζωντανά ἄλογα». Οἱ νοσταλγοί τοῦ γραφικοῦ παρελθόντος τῶν Ἀθηνῶν, εἶδαν μέ στεναγμούς μελαγχολίας νά χάνονται, διά παντός, ᾑ βιτωρίες, οἱ φαέθοντες καί τά μόνιππα, μέ τά ὁποῖα, τά διάφορα εἰδύλλια ἀπεμακρύνοντο ἀπό τά φθονερά βλέμματα τῶν περιέργων. Ἀλλ’ εἰς τήν θέσιν τῶν ζωντανῶν ἀλόγων κυκλοφορεῖ, σήμερον, ἕνα ἑκατομμύριον ἀτσαλένιων ἵππων, πού κόβουν πόδια, συντρίβουν ἀρθρώσεις καί πολτοποιοῦν ἀνθρώπους πρός δόξαν τῆς ταχύτητος τοῦ αἰῶνος μας.

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ
ΘΑ ΧΡΟΝΙΣΗ
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑΣ ΑΘΗΝΩΝ

Εἰς σύσκεψιν συγκροτηθεῖσαν εἰς τό ὑπ. Δημοσίων Ἔργων, παρουσίᾳ τῶν ὑπουργῶν Δημοσίων Ἔργων καί Γεωργίας ὡς καί τῶν ἁρμοδίων ὑπαλλήλων, συνεζητήθη τό θέμα τῆς ἐκτελέσεως τῶν ἔργων τῆς κεντρικῆς λαχαναγορᾶς Ἀθηνῶν. Κατά τήν σύσκεψιν ἀπεφασίσθη ὅπως ἀπό αὔριον ἀρχίσῃ ἡ παράδοσις τῶν διαφόρων περιπτέρων τοῦ κτιρίου εἰς τούς ὑπαλλήλους τοῦ ὑπουργείου Δημοσίων Ἔργων, οἱ ὁποῖοι θά τά παραδώσουν ἐν καιρῷ εἰς τήν ἁρμοδίαν ὑπηρεσίαν τοῦ ὑπουργείου Ἐργασίας. Ἀπεφασίσθη, ἐξ ἄλλου, ὅπως μέχρις ἐξευρέσεως τῆς ἀπαιτουμένης μεγάλης πιστώσεως, διακοποῦν τά ἔργα τῆς ἐγκαταστάσεως τῶν ψυκτικῶν μηχανημάτων καί τῆς ἀνεγέρσεως σφαγείου.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.