Χθεσινά συγχωρεμένα, σημερινά ἀσυγχώρητα

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ εἶναι ἕνα περίεργο σπόρ.

Ὑπάρχουν μεγάλα λάθη πού διαπράττεις στούς καιρούς τῆς ἰσχύος σου καί οἱ πολῖτες σοῦ τά συγχωροῦν. Ὑπάρχουν μικρά λάθη πού διαπράττεις στούς καιρούς τῆς ἀδυναμίας σου καί οἱ πολῖτες εἶναι ἀμείλικτοι μαζί σου. Ἄν ὑποτιμᾶς τόν παράγοντα «χρόνος» ἔρχεται μία μέρα πού αὐτός τά συμπυκνώνει ὅλα καί στά ρίχνει ἐπί τῆς κεφαλῆς σου. Τά χθεσινά συγχωρεμένα εἶναι τά σημερινά ἀσυγχώρητα!

Ἡ αἰτία εἶναι ἁπλή. Ἡ ὑπομονή σώνεται, ἡ περίοδος χάριτος λήγει. Δύο παραδείγματα ἀπό τήν ἐπικαιρότητα: Προσήχθη χωρίς χειροπέδες στήν ἀνακρίτρια καί ἀφέθηκε ἐλεύθερος ἕνας τηλεοπτικός δικηγόρος πού ξυλοκόπησε τήν σύζυγό του. Ἔγινε χαμός Κυρίου! Ἡ κοινωνία πού ἔδειξε ἀνοχή στήν Κυβέρνηση καί στήν Δικαιοσύνη γιά τά Τέμπη, γιά τίς ὑποκλοπές, γιά τόν Λιγνάδη καί ἕνα σωρό ἄλλα ἐγκλήματα, ἄθροισε στήν ὑπόθεση Λύτρα ὅλα αὐτά μαζί μέ τόν Μίχο, τήν κοπέλλα πού πέθανε ἀβοήθητη στούς Ἁγίους Ἀναργύρους, τήν δεκατετράχρονη πού δολοφονήθηκε ἀπό τόν ἐλεύθερο μέ τήν βούλα τῆς δικαιοσύνης βιαστή στόν Πύργο, καί ἔβγαλε ἕναν πρῶτο λογαριασμό.

«Ἄναψαν» τά λαμπάκια τοῦ κόσμου μέ τό «χωρίς χειροπέδες» καί τό ἐλευθέρας στόν Λύτρα. Συμβολοποιήθηκε ἡ ὀργή γι’ αὐτά καί ἄλλα τόσα, σέ μιά ὑπόθεση ἐκ πρώτης ὄψεως μή πολιτική. Μέ συνέπεια νά «τρέχει» σήμερα ὁ Ἄρειος Πάγος καί νά κάνει αὐτά πού διά τῆς εἰσαγγελέως του κατήγγειλε ὡς «λαϊκισμό» καί ὡς «προστάδιο αὐταρχισμοῦ» στό Φόρουμ τῶν Δελφῶν!

Καί εἴμαστε μόνο στήν ἀρχή τῆς ὀργῆς. Ὅταν ὁ κόσμος καταλάβει ὅτι μιά λεπτή κλωστή ἑνώνει τίς μεγάλες καί τίς μικρές ὑποθέσεις καί πώς εἴτε εἶσαι πολιτικός καί σέ ἀκοῦνε, εἴτε φοιτητής καί σκοτώνεσαι στό τραῖνο, εἴτε νεαρά πού ἐκδίδεσαι ἀπό κομματικούς παιδεραστές, εἴτε σύζυγος πού γρονθοκοπεῖται ἀπό τραμποῦκο, καί δέν βρίσκεις τό δίκιο σου, κανείς δέν πάει φυλακή, ὅλοι ἐλεύθεροι καί ὡραῖοι, τότε ἡ ὀργή θά γίνει τσουνάμι πολιτικό.

Παράδειγμα δεύτερο: Ὁ χαμένος πίνακας ἀπό τό γραφεῖο τοῦ Λευτέρη Αὐγενάκη. Πολῖτες πού κώφευαν στίς καταγγελίες πού ἔγιναν πρό τῶν ἐκλογῶν γιά ἀδιαφανεῖς ἀναθέσεις σέ ἐποπτευόμενους ἀπό τό συγκεκριμένο ὑπουργεῖο ὀργανισμούς, ἔκαναν προχθές διαδήλωση στό τέως twitter γιά τόν πίνακα πού ἐφέρετο ὅτι πῆρε μαζί του ὁ πρώην ὑπουργός φεύγοντας ἀπό τό Ὑπουργεῖο.

Πέντε χρόνια τώρα πᾶνε καί ἔρχονται στά ΜΜΕ ὑποθέσεις γιά διαφθορά σέ ὅλον τόν δημόσιο τομέα, ἀλλά ἡ πρώτη ἐπανάσταση ἔγινε γιά ἕναν πίνακα.

Ὁ ὁποῖος καί ἄν ἀφαιρέθηκε, ἐπεστράφη. Τί σημαίνουν ὅλα αὐτά; Ὅτι ἡ Κυβέρνηση βρίσκεται μετά τήν ἧττα της στίς εὐρωεκλογές μπροστά σέ μία νέα ἀτμόσφαιρα. Ἡ περίοδος εἶναι προεπαναστατική. Καί ἡ «ἐπανάσταση» θά ἔρθει ἀπό μικρές ὑποθέσεις, πού δέν μπορεῖ νά ἀξιολογήσει καί νά σταθμίσει τήν ἐπίδρασή τους στόν συσχετισμό κανείς.

Αἴφνης, δικαιοσύνη καί ΕΛ.ΑΣ. βρέθηκαν ἀπολογούμενες γιά ἕνα ζευγάρι χειροπέδες καί γιά ἕνα «ἐλεύθερος μέ περιοριστικούς ὅρους». Ὅλες οἱ ἁμαρτίες τῶν θεσμῶν συμπυκνώθηκαν σέ ἕνα γεγονός. Αἴφνης ἡ πολιτική βρέθηκε ἀπολογούμενη γιά τήν διαφθορά γιά ἕναν πίνακα καί ὄχι γιά μιά βαλίτσα, ὅπως θά συνέβαινε ἄλλοτε. Ἡ νεώτερη ἱστορία μᾶς τό ἔχει δείξει: ὁ κόσμος διώχνει μέ τίς κλωτσιές κόμματα καί πολιτικούς χωρίς ἀποδείξεις μόλις ὁ ἀέρας «μυρίσει» διαφθορά.

Ἀρκεῖ νά βουίζει ὁ τόπος ἀπό στόμα σέ στόμα. Οἱ ἀποδείξεις ἔρχονται ἔπειτα. Γιά νά παραφράσω τόν ποιητή Μιχάλη Κατσαρό, ἡ ἀλλαγή ἔρχεται ὅταν ὁ κόσμος βαρεθεῖ νά γράφει ποιήματα γιά τόν καιρό δίπλα στήν θερμάστρα. Εὐτυχῶς ἡ τεχνολογία ἀντικατέστησε τό πεθαμένο Σύνταγμα. Ἡ ἡμιάμεση δημοκρατία τῶν μέσων κοινωνικῆς δικτύωσης μέ τίς ἀτέλειές της φέρνει καλύτερα ἀποτελέσματα ἀπό τούς συντεταγμένους θεσμούς τοῦ πολιτεύματος.

Απόψεις

Τo Σάββατο 20.12 με την Εστία: Κλασσικά παραμύθια

Εφημερίς Εστία
Μη χάσετε το Σάββατο 20.12 και κάθε Σάββατο με την Εστία: ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Την Κυριακή 21.12 με την Εστία της Κυριακής: Συλλεκτικό ημερολόγιο 2026

Εφημερίς Εστία
Την Κυριακή 21.12 η Εστία γιορτάζει 150 χρόνια κυκλοφορίας και σας προσφέρει το επετειακό επιτοίχιο ημερολόγιο της Εστίας 2026

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!