ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὄνειρό τους ἡ ἐκτροπή

ΣΕ ΠΡΟΣΦΑΤΗ (29.11.2018) ὁμιλία του, σέ ἐκδήλωση μέ θέμα «Ἀριστερά, Κυβέρνηση καί Ρεαλιστικές Οὐτοπίες» (εὔγλωττος ὁ τίτλος…), ὁ ἀντιπρόεδρος τῆς κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης…

… ἀναφερόμενος στίς ἐπιλογές της, τό «ἀλησμόνητο» καλοκαίρι τοῦ 2015, εἶπε τά ἑξῆς, πού δέν πρέπει νά περάσουν ἀπαρατήρητα: «ὁ λόγος πού ἀπορρίψαμε τό ἐνδεχόμενο συνολικῆς ρήξης ἤ μᾶλλον τήν παράταση τῆς συνθήκης ρήξης στήν ὁποία βρισκόμαστε δέν ἦταν στενά οἰκονομικός, ἀλλά ἦταν ὁ κίνδυνος νά δημιουργηθεῖ μιά κατάσταση τόσο χαοτική, πού νά μήν μπορεῖ νά ἐλεγχθεῖ μέ δημοκρατικά μέσα. Αὐτό θά ὁδηγοῦσε σέ μιά πρόωρη ἀπονομιμοποίηση τῆς κυβέρνησης καί τοῦ ἀριστεροῦ ἐγχειρήματος γιά ἴσως πολλά χρόνια. Ἄν μιά συνολική ρήξη δέν εἶναι ἐφικτή, πάντα ὑπάρχει ἡ δυνατότητα γιά ἐλεγχόμενες ρήξεις. Δηλαδή ρήξεις πού εἶναι προβλέψιμες οἱ συνέπειές της. Ἄρα, μπορῶ νά προβλέψω τί θά γίνει καί νά μήν παγιδευτῶ σέ ἀδιέξοδα. Καί τέτοιες ρήξεις κάναμε πολλές».

Ὅταν ὁμιλεῖ ὁ Δραγασάκης, πού εἶναι ἀλήθεια ὅτι δέν λέει πολλά (δέν εἶναι δηλαδή οὔτε Πολάκης, οὔτε Τζανακόπουλος), ἀλλά ἀντιθέτως μετρᾶ τά λόγια του, ὀφείλουμε νά δίνουμε ἰδιαίτερη προσοχή. Τί εἶπε, λοιπόν, ὁ ἄλλοτε διεκδικητής τῆς ἡγεσίας τοῦ ΚΚΕ, πού ἔχασε τό 1991 τό ἀξίωμα τοῦ γενικοῦ γραμματέα τῆς Κεντρικῆς Ἐπιτροπῆς ἀπό τήν Ἀλέκα Παπαρήγα, μόλις γιά τέσσερεις ψήφους;

Κατ’ ἀρχήν ὅτι στό μυαλό τους εἶναι πάντοτε ἡ «συνολική ρήξη». Καί εἶναι γνωστό ὅτι, ὅταν ἡ σταλινογενής ἀριστερά ἀναφέρεται σέ «συνολική ρήξη», ἐννοεῖ τήν πλήρη ἀνατροπή τοῦ δημοκρατικοῦ καθεστῶτος καί τήν ἑδραίωση «λαϊκῆς δημοκρατίας», ἀνάλογης μέ αὐτές πού ἔζησαν οἱ χῶρες τοῦ ὑπαρκτοῦ σοσιαλισμοῦ μέχρι τό 1989. Ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο δέν προτιμήθηκε τελικά ἡ «συνολική ρήξη» δέν ἦταν ἡ εὐαισθητοποίηση τῶν δημοκρατικῶν ἀντανακλαστικῶν τους, πού ἄλλωστε δέν διαθέτουν.

Ὁ Δραγασάκης ὑπῆρξε ἀφοπλιστικά εἰλικρινής: Φοβήθηκαν μήπως, κατ’ αὐτόν τόν τρόπο, ὁδηγοῦνταν «σέ μιά πρόωρη ἀπονομιμοποίηση τῆς κυβέρνησης καί τοῦ ἀριστεροῦ ἐγχειρήματος»! Μέ πιό ἁπλά λόγια: Ἡ συμμετοχή τῆς χώρας στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση (στήν ὁποία, μέ τόση ἐπιπολαιότητα, ἀκόμη καί ἄνθρωποι συντηρητικῶν ἀρχῶν ἔχουν μάθει νά φορτώνουν ὅλα τά δεινά τοῦ τόπου) καί ἡ συνειδητοποίηση ὅτι ἡ ἀντίδραση τῶν ἑταίρων μας θά κόστιζε στούς ΣΥΡΙΖΑίους τό ζεστό χρῆμα πού εἶχαν ἀπόλυτη ἀνάγκη γιά νά κυβερνήσουν, τούς ἔκανε νά βάλουν στήν ἄκρη (προσωρινά) τήν συνολική ρήξη, «γιά νά μήν παγιδευτοῦν σέ ἀδιέξοδα», καί νά ἐπιλέξουν «ἐλεγχόμενες ρήξεις» τύπου Βαρουφάκη…

Ὅταν ἡ πρωθυπουργική σύντροφος κλαίει κάθε 5η Ἰουλίου (ἐπειδή ὁ Τσίπρας δέν ἔκανε πράξη τό ὄνειρο τῆς ἐξόδου ἀπό τήν Εὐρώπη) καί αἰσθάνεται ὅτι ἀκόμη δέν ἔχει καταλάβει τήν ἐξουσία ὁ ΣΥΡΙΖΑ, ὅταν ὁ ὑπουργός Δικαιοσύνης θεωρεῖ ὅτι ἡ δικαστική ἐξουσία πρέπει νά συμβαδίζει μέ τήν πολιτική ἐξουσία (δηλαδή νά «δικάζει» μέ βάση τίς κυβερνητικές ἐπιλογές), ὅταν οἱ Βελουχιώτης καί Μπελογιάννης τιμῶνται σχεδόν ἀπό τό σύνολο τῶν ὑπουργῶν καί τῶν βουλευτῶν τοῦ ΣΥΡΙΖΑ ὡς «ἥρωες» καί «πρότυπα» τῶν ἀγώνων τοῦ «λαοῦ», ὅταν τό ὅραμα Μαδοῦρο ξεσηκώνει τίς αἰσθήσεις τους καί ὅταν ὁ Τσίπρας γίνεται συντετριμμένος νεκροπομπός τοῦ Κάστρο, τότε εἶναι βέβαιο ὅτι ἡ ἔννοια τῆς δημοκρατίας, ὅπως τήν ἐννοοῦν, εἶναι ἐντελῶς διαφορετική ἀπό αὐτήν τῆς κοινοβουλευτικῆς δημοκρατίας, ὅπως τήν ὁρίζει καί τήν ἐφαρμόζει ὁ δυτικός κόσμος.

Ἐπειδή οἱ ἐκλογές πλησιάζουν, καλό θά εἶναι νά ἔχουμε πάντα ὑπ’ ὄψιν μας τήν «εἰλικρίνεια» τοῦ Δραγασάκη. Καί κυρίως νά λάβουμε τά μέτρα μας…

*Δικηγόρος

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.