Δευτέρα, 23 Μαρτίου 1964

Ο ΚΟΣΜΟΣ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ

Ἐκ Βρυξελλῶν τηλεγραφοῦν: «Ὑπό τόν τίτλον “Ἄνθρωποι τῆς ἐπικαιρότητος” ἡ ἐφημερίς τοῦ Βελγίου “Γκαζέτ βάν Ἀντβέρπεν” δημοσιεύει κύριον ἄρθρον εἰς τό ὁποῖον ἀναφέρεται: “Συνεχιστής τῆς ἑλληνικῆς παραδόσεως ὁ Ἕλλην πρωθυπουργός ἀνέθεσεν εἰς τόν υἱόν του τήν εὐθύνην ἀντιμετωπίσεως τῆς ἐναντίον του οἰκονομικῆς ἐπιχειρηματολογίας”». Ἀλλ’ ἡ ἀνάθεσις ἀξιωμάτων εἰς τόν υἱόν δέν εἶναι καθόλου σύμφωνος πρός τήν «ἑλληνικήν παράδοσιν»! Ἐνθυμίζει πολύ περισσότερον τόν Παπικόν «νεοποτισμόν» ἤ τήν παράδοσιν τῆς οἰκογενείας Κέννεδυ –τοσαύτῳ μᾶλλον, καθ’ ὅσον ὁ υἱός αὐτός εἶναι Ἀμερικανός!

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ
Η ΑΦΡΟΔΙΤΗ
ΕΦΘΑΣΕΝ
ΕΙΣ ΤΟ ΤΟΚΙΟ
ΤΟΚΙΟ

Ἡ Ἀφροδίτη τῆς Μήλου ἔφθασε χθές εἰς τήν Ἰαπωνίαν, κατόπιν θαλασσίου ταξιδίου ἐκ Γαλλίας ἑνός μηνός. Τό ἀριστούργημα αὐτό τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς Τέχνης ἐκτίθεται διά πρώτην φοράν ἐκτός τῆς Γαλλίας. Τό περίφημον ἄγαλμα μετεφέρθη εἰς τήν Ἰαπωνίαν ἐν τῷ πλαισίῳ τῶν μορφωτικῶν ἀνταλλαγῶν μεταξύ Γαλλίας καί Ἰαπωνίας ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τοῦ Ὀλυμπιακοῦ ἔτους. Τό ἄγαλμα θά παραμείνῃ εἰς Ἰαπωνίαν μέχρι τῆς 17ης Μαΐου, ὁπότε θά μεταφερθῇ ἐκ νέου εἰς τό Μουσεῖον τοῦ Λούβρου.

Απόψεις

Ἡ κατάρρευσις τῆς σοβαρότητος

Εφημερίς Εστία
Οἱ αὐτομολήσαντες τέως ὑπουργοί τοῦ ΠΑΣΟΚ πού προσεχώρησαν στήν ΝΔ κατηγοροῦν τό «μητρικό» κόμμα τους γιά …διαφθορά! – Τώρα τό θυμήθηκαν; – Ἄν τά πράγματα δέν ἦσαν ἐξόχως σοβαρά, θά μιλούσαμε γιά ἐθνικό ἀνέκδοτο

«Ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο»…

Εφημερίς Εστία
Η ΦΡΑΣΙΣ αὐτή, «ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο», ἀποδίδεται σέ ἕναν μυλωνᾶ τῆς Πρωσσίας τοῦ 19ου αἰῶνος, ὁ ὁποῖος ὑποτίθεται ὅτι εἶχε διαφορά μέ τόν Βασιλέα Φρειδερίκο ΙΙ τόν ἐπιλεγόμενα Μεγάλο.

Οἱ νέοι τῆς Εὐρώπης ἀμφισβητοῦν τήν δημοκρατία

Εφημερίς Εστία
Οταν μόλις τό 50% τῶν νέων τῆς Εὐρώπης πιστεύουν ὅτι ἡ δημοκρατία εἶναι τό καλύτερο σύστημα διακυβερνήσεως, τότε γίνεται ἀντιληπτό πώς οἱ ριζικές ἀλλαγές πού ἔχουν ἐπιφέρει οἱ οἰκονομικές κρίσεις, οἱ ἀνισότητες καί τά σκάνδαλα στήν ΕΕ, ἐπηρεάζουν δραματικά τόν τρόπο σκέψεως τῆς γενιᾶς Ζ.

Μιά πολύτιμη καταγραφή τοῦ ἀθλητικοῦ μας χάρτη

Δημήτρης Καπράνος
Ἦλθε στά χέρια μας προχθές ἕνα καλαίσθητο ἔντυπο, μέ τήν ἔνδειξη «e.Kouros ΙΙ», ἡ ψηφιακή καταγραφή τοῦ ἀθλητισμοῦ.

ΜΥΣΤΗΡΙΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 5 Ἰουλίου 1925