Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 1962

Ο ΚΟΣΜΟΣ

ΛΟΓΟ! ΛΟΓΟ!…

Ἀπό τά ἐπεισόδια τοῦ κινηματογραφικοῦ «Φεστιβάλ» τῆς Θεσσαλονίκης: «Ὁ σκηνοθέτης τῆς ταινίας “Τά χέρια” κ. Τζ. Κ., ὡς καί οἱ ἠθοποιοί αὐτῆς ἀπεχώρησαν χθές εὐθύς ὡς ἤρχισεν ἡ προβολή της εἰς ἔνδειξιν διαμαρτυρίας διότι ἡ ὀργανωτική ἐπιτροπή δέν ἐπέτρεψεν εἰς τόν σκηνοθέτην νά προλογίσῃ τήν ταινίαν».

Ἐφαντάζετο κανείς, ὅτι ὁ ὁμιλῶν κινηματογράφος θά κατήργει τάς ἐκτός τῆς ὀθόνης ὁμιλίας. Ἰδού, λόγῳ μή ἐκφωνήσεως… λόγου!… Ἕν ἐκ τῶν δύο, λοιπόν, συμβαίνει: Ἤ λογομανία τῶν Ἑλλήνων εἶναι ἀκατανίκητος ἤ «Τά χέρια» δέν ἦσαν ἀρκετά ἐκφραστικά καί ἀνέλαβον τά χείλη νά τούς παράσχουν… χεῖρα βοηθείας!

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΓΡΟΤΟΠΑΙΔΩΝ

Δι’ ἀποφάσεως τοῦ Ὑπ. Γεωργίας, ἐνεκρίθη ἡ σύστασις καί ἡ λειτουργία πρακτικῶν σχολείων βραχείας ἐκπαιδεύσεως τῶν ἀγροτόπαιδων εἰς οἰκοδομικάς καί ξυλουργικάς ἐργασίας, εἰς Χίον, Χανιά, Τρίκαλα Θεσσαλίας, Κομοτηνήν καί Κατερίνην. Ἐπίσης, ἐνεκρίθη ἡ σύστασις καί λειτουργία πρακτικῶν σχολείων πρός ἐκπαίδευσιν τῶν ἀγροτόπαιδων εἰς ζήτημα συντηρήσεως τοῦ κρέατος εἰς διάφορα ἀγροτικά κέντρα τῆς χώρας.

Απόψεις

Ἡ κατάρρευσις τῆς σοβαρότητος

Εφημερίς Εστία
Οἱ αὐτομολήσαντες τέως ὑπουργοί τοῦ ΠΑΣΟΚ πού προσεχώρησαν στήν ΝΔ κατηγοροῦν τό «μητρικό» κόμμα τους γιά …διαφθορά! – Τώρα τό θυμήθηκαν; – Ἄν τά πράγματα δέν ἦσαν ἐξόχως σοβαρά, θά μιλούσαμε γιά ἐθνικό ἀνέκδοτο

«Ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο»…

Εφημερίς Εστία
Η ΦΡΑΣΙΣ αὐτή, «ὑπάρχουν δικαστές στό Βερολῖνο», ἀποδίδεται σέ ἕναν μυλωνᾶ τῆς Πρωσσίας τοῦ 19ου αἰῶνος, ὁ ὁποῖος ὑποτίθεται ὅτι εἶχε διαφορά μέ τόν Βασιλέα Φρειδερίκο ΙΙ τόν ἐπιλεγόμενα Μεγάλο.

Οἱ νέοι τῆς Εὐρώπης ἀμφισβητοῦν τήν δημοκρατία

Εφημερίς Εστία
Οταν μόλις τό 50% τῶν νέων τῆς Εὐρώπης πιστεύουν ὅτι ἡ δημοκρατία εἶναι τό καλύτερο σύστημα διακυβερνήσεως, τότε γίνεται ἀντιληπτό πώς οἱ ριζικές ἀλλαγές πού ἔχουν ἐπιφέρει οἱ οἰκονομικές κρίσεις, οἱ ἀνισότητες καί τά σκάνδαλα στήν ΕΕ, ἐπηρεάζουν δραματικά τόν τρόπο σκέψεως τῆς γενιᾶς Ζ.

Μιά πολύτιμη καταγραφή τοῦ ἀθλητικοῦ μας χάρτη

Δημήτρης Καπράνος
Ἦλθε στά χέρια μας προχθές ἕνα καλαίσθητο ἔντυπο, μέ τήν ἔνδειξη «e.Kouros ΙΙ», ἡ ψηφιακή καταγραφή τοῦ ἀθλητισμοῦ.

ΜΥΣΤΗΡΙΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 5 Ἰουλίου 1925