ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

Πῶς τόν λέν’ τόν ποταμό…

Πέμπτη, 16 Ἰουλίου 1959

Ο ΚΟΣΜΟΣ

Ο ΙΛΙΣΟΣ

Εἰς πολύωρον σύσκεψιν, τά μέλη τῆς Κοσμητείας Ἐθνικοῦ Τοπίου, ἐξήτασαν τό θέμα τοῦ Ἰλισοῦ: «Τά μέλη τῆς Κοσμητείας ἀπέκλιναν εἰς σχέδιον τῆς Ὑπηρεσίας Μελετῶν τοῦ ὑπουργείου Οἰκισμοῦ, προβλέπον τήν δημιουργίαν ὁδοῦ ἐπί τῆς ἀνωφερικῆς πλευρᾶς τοῦ Ἰλισοῦ, ἐπί τῆς σημερινῆς ὁδοῦ Ἀρδηττοῦ, ἄνευ ἐπικαλύψεως τῆς κοίτης». Οὐδεμία ἀντίρρησις! Ἀκούομεν, ὅμως, ὅτι, μέ τήν προχθεσινήν βροχήν, τά νερά τοῦ Ἰλισοῦ ἐπάφλαζον εἰς ὕψος 1-2 μέτρων ὑπεράνω τῆς πλακός, μέ τήν ὁποίαν εἶχε καλύψει τήν κοίτη τοῦ ποταμοῦ ἡ ἀξιότιμος Ὑπηρεσία Μελετῶν. Πῶς τόν λεν’, πῶς τόν λέν’, λοιπόν, ὄχι τόν ποταμόν, ἀλλά τόν ὑπεύθυνον τοῦ ὡραίου αὐτοῦ ἔργου;…

ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ

ΕΜΑΤΑΙΩΘΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΕΚ ΤΥΝΗΣΙΑΣ ΑΛΓΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ

Κατά τηλεγράφημα τοῦ Γαλλικοῦ Πρακτορείου ἐκ Βόννης τῆς Ἀλγερίας, δύναμις ἐπαναστατῶν, ἀποτελουμένη ἀπό 500 καί πλέον ἄνδρας, ἀπεπειράθη τήν νύκτα τῆς 14ης Ἰουλίου νά καταλάβῃ τόν σταθμόν Αἴν-Ἀνά, εὑρισκόμενον παρά τά Γαλλοτυνησιακά σύνορα. Ἀντεπίθεσις, γενομένη ἀπό Γαλλικάς δυνάμεις, περιλαμβανούσας ἀεροπλάνα, πυροβολικόν, ἅρματα καί πεζικόν, ἔθεσεν ἐκτός μάχης 50 ἐπαναστάτας. Αἱ λοιπαί δυνάμεις τῶν ἐπαναστατῶν εἰσῆλθον καί πάλιν εἰς τό Τυνησιακόν ἔδαφος, ἐκ τοῦ ὁποίου καί προήρχοντο.

Απόψεις

Τό παρασκήνιο τῆς ἀπουσίας Ἱερωνύμου ἀπό τήν Τῆνο

Εφημερίς Εστία
Δέν πῆγε γιά νά μήν συμπέσει μέ τόν Μητσοτάκη καί τόν Μητροπολίτη Δωρόθεο

2021: Οἱ στόχοι τοῦ Ἔθνους

Μανώλης Κοττάκης
ΗΡΚΕΣΕ μιά ἀμφιλεγόμενη κατά τήν Ἀριστερά διατύπωση τῆς ἀποστολῆς τῆς ἐπιτροπῆς γιά τό 2021 (περί ἑνιαίας ἐθνικῆς ταυτότητας)…

Σέ δεινή θέση οἱ γερμανικές τράπεζες

Εφημερίς Εστία
Στήν πιό ἐπικίνδυνη φάση σέ ὅλη τήν Εὐρώπη

Ἡ Νίκη καί ἡ ἧττα τῆς Σαμοθράκης

Δημήτρης Καπράνος
Ναί, δέν λέω, γίναμε ρεζίλι διεθνῶς μέ τήν Σαμοθράκη. Ὄχι πώς δέν συμβαίνουν καί ἀλλοῦ αὐτά, ἀλλά ὅταν θές νά λέγεσαι «ἡ χώρα τῶν νησιῶν» καί νά διεκδικεῖς μεγαλύτερο μερίδιο ἀπό τήν ἀγορά, ὀφείλεις νά θωρακίζεις τά νῶτα σου. Ὡραιότατο νησί, καταπράσινο καί μέ ὀμορφιές ἡ Σαμοθράκη, ἔγινε γνωστό τά τελευταῖα χρόνια κυρίως γιά τήν ἐλευθεριότητα πού ἔχει ἐκεῖ ὁ τουρίστας. Μπορεῖ, δηλαδή, νά ἐπιλέξει μεταξύ «Γοῦντστοκ», ἐνοικιαζόμενου δωματίου, Airbnb καί καλοῦ ξενοδοχείου. Ἀπό ὅλα ἔχει ὁ μπαξές. Ἐμεῖς, εὐτυχῶς, τήν γνωρίσαμε νέοι, πρίν «ἀξιοποιηθεῖ», μέ διαμονή σέ πρόχειρα καταλύματα, μέ ἀναβάσεις στίς κορυφές καί μέ μπάνιο σέ καταγάλανα νερά. Ὡστόσο, τό νησί ἀπό ὅπου ἐκλάπη ἡ περίφημη «Νίκη τῆς Σαμοθράκης» ὀφείλει πολλά στόν ἄγνωστο μεγαλοφυῆ γλύπτη, πού «κέντησε» τό περίφημο δημιούργημα, τό ὁποῖο σήμερα κοσμεῖ (κλοπιμαῖο) τό μουσεῖο τοῦ Λούβρου καί ἀποτελεῖ ἕνα ἀπό τά πλέον δημοφιλῆ ἐκθέματα στόν κόσμο! Στίς 15 Ἀπριλίου τοῦ 1865 ἡ ἀρχαιολογική ἀποστολή τοῦ Γάλλου ὑποπροξένου Καρόλου Σαμπουαζώ πραγματοποιοῦσε ἀνασκαφές στό βόρειο τμῆμα τοῦ νησιοῦ, πού ἐτέλει ὑπό ὀθωμανική κατοχή. Κάποια στιγμή, ἕνας Ἕλληνας ἐργάτης ἀναφώνησε: «Κύριε, εὕραμεν μιά γυναίκα»! Εἶχε βρεῖ τά πόδια καί τόν κορμό τῆς Νίκης τῆς Σαμοθράκης. Ὁ Σαμπουαζώ χρειαζόταν τήν ἄδεια τῆς Ὑψηλῆς Πύλης γιά νά μεταφέρει τό γλυπτό […]

Μόρφωσις ἀναλφαβήτων!

Πρό 60 ἐτῶν
Δευτέρα, 17 Αὐγούστου 1959