Περισσότεροι πλοιοκτῆτες, λιγότεροι ναυτικοί

Μπορεῖ τά ὑπό ἑλληνική σημαία πλοῖα νά μειώνονται, μπορεῖ οἱ Ἕλληνες ναυτικοί νά λιγοστεύουν, μπορεῖ ἡ Ναυτική Ἐκπαίδευση νά παραμένει ἀσφυκτικά «κλειδωμένη» καί νά…

… ἐμποδίζει τήν αὔξηση τῶν Ἑλλήνων ἀξιωματικῶν, τούς ὁποίους «ἀναζητοῦν ἀλλά δέν βρίσκουν» οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές, ἀλλά τά ὑπό ἑλληνική διαχείριση πλοῖα «αὐξάνονται καί πληθύνονται καί κατακυριεύουσι τήν γῆν» ἤ τήν θάλασσα, ἄν προτιμᾶτε… Αἰσίως, λοιπόν, ὁ ἀριθμός τῶν ὑπό ἑλληνική διαχείριση πλοίων ὑπερέβη τά 5.500 καί ἔφθασε τά 5.508 πλοῖα, ἔναντι 5.281 πλοίων κατά τήν ἴδια περίοδο τοῦ παρελθόντος ἔτους, ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τοῦ ἐγκύρου οἴκου Petrofin Research.

Αὔξηση εἴχαμε ἐπίσης (κατά 6,47%) καί στήν χωρητικότητα τοῦ «ἑλληνόκτητου» στόλου, ἤτοι κατά 25.000.000 ἑκατομμύρια τόνους. Κι ἔτσι, μέ τήν βοήθεια τοῦ Ἁγίου Νικολάου καί τοῦ ἑλληνικοῦ ναυτικοῦ δαιμονίου, φθάσαμε τά 412.300.000 τόνους, ἀριθμός πού μοιάζει πλέον ἐξωπραγματικός, ἄν σκεφθεῖ κανείς τήν οἰκονομική κατάσταση τῆς Ἑλλάδος!

Ὑπάρχουν, ὅμως, καί τά ἐπί μέρους στοιχεῖα, τά ὁποῖα εἶναι ἐξ ἴσου σημαντικά. Ἔτσι ὁ ἀριθμός τῶν ὑπό ἑλληνική διαχείριση φορτηγῶν πλοίων ἄνω τῶν 20.000 τόνων αὐξήθηκε κατά 192 μονάδες καί κατά 15.700.000 τόνους ἡ χωρητικότητά τους. Τά ὡς ἄνω πλοῖα τά διαχειρίζονται 315 ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες. Ὁ ὑπό ἑλληνική διαχείριση στόλος πλοίων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, ἄνω τῶν 20.000 τόνων, τόν ὁποῖο διαχειρίζονται 34 ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες, αὐξήθηκε κατά τέσσερα πλοῖα.

Ἡ συνολική χωρητικότητα τοῦ στόλου τῶν ἑλληνικῶν συμφερόντων δεξαμενοπλοίων χωρητικότητος ἄνω τῶν 20.000 τόνων ἔφθασε ἀπό τά 149.500.000 τά 159.000.000 τόνους καί αὐξήθηκε κατά 13 πλοῖα. Ὁ ἀριθμός τῶν πλοίων μεταφορᾶς πετρελαϊκοῦ φυσικοῦ ἀερίου (LPG) μειώθηκε ἀπό 76 στά 65 καί ἡ συνολική τους χωρητικότητα ἀπό τά 3.700.000 μειώθηκε στά 2.800.000 τόνους. Ἀντιθέτως, αὐξήθηκαν τά πλοῖα μεταφορᾶς ὑγροποιημένου φυσικοῦ ἀερίου (LNG) ἀπό τά 82 στά 105. Αὐξήθηκε ἐπίσης καί ἡ χωρητικότητα. Ἀπό τά 7.100.000 ἔφθασε τούς 8.900.000 τόνους. Μεγάλωσε ἐπίσης καί ὁ ἀριθμός τῶν ἑταιρειῶν πού τά διαχειρίζονται σέ 13 ἀπό ὀκτώ. Δέν εἴχαμε, ὅμως, μόνο αὐξήσεις. Ὑπῆρξε μείωση τῶν ἑλληνικῶν ναυτιλιακῶν ἑταιρειῶν. Ἀπό τίς 597 πού εἴχαμε τό 2017 πέρυσι εἴχαμε 588, ἤτοι λιγότερες κατά 1,5%.

Ἄλλα ἐνδιαφέροντα στοιχεῖα ἀπό τήν ἔρευνα τῆς Petrofin ἔδειξαν ὅτι οἱ πλοιοκτῆτες μέ στόλο χωρητικότητος ἄνω τοῦ 1.000.000 τόνων αὐξήθηκαν κατά δύο (77 ἔναντι 75 τό 2017 καί 68 τό 2016). Οἱ 77 αὐτοί Ἕλληνες πλοιοκτῆτες κατέχουν τό 80% τοῦ ὑπό ἑλληνική διαχείριση στόλου. Ἐπίσης μέσος ὅρος ἡλικίας τοῦ ἑλληνόκτητου στόλου αὐξήθηκε ἀπό τά 11,8 στά 12,08 χρόνια.

Ὅλα τά ἀνωτέρω στοιχεῖα δείχνουν ὅτι ἡ χώρα μας ἐξακολουθεῖ νά πρωταγωνιστεῖ στόν παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο. Καί εἶναι ἀπορίας ἄξιο τό πῶς ὅλος αὐτός ὁ ὄγκος τῶν πλοίων, τῶν τόνων, τῶν ἑταιρειῶν καί τῶν ἐπιχειρηματιῶν δέν ἀποφασίζει κάποια στιγμή νά ἀσχοληθεῖ σοβαρά μέ τήν προσέλκυση τῶν νέων παιδιῶν στήν θάλασσα. Εἶναι κρῖμα νά αὐξάνονται τά ἑλληνικῶν συμφερόντων πλοῖα καί οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες καί νά τείνουν πρός ἐξαφάνιση οἱ Ἕλληνες ναυτικοί. Καί ἄδικο.

Απόψεις

Ἀμνηστία γιά τήν Siemens μέ τόν νέο Ποινικό Κώδικα

Εφημερίς Εστία
Ἰδού γιατί ὁ κ. Σώυμπλε ἐπήνεσε τόν κ. Τσίπρα – Ὁ μέγας εὐεργέτης ΣΥΡΙΖΑ

Δημοκρατία δευτέρας διαλογῆς

Μανώλης Κοττάκης
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ πού ἄνοιξε προκλητικά σέ παλαιότερη ἐκλογική ἀναμέτρηση ἀπό ὑπουργούς τοῦ ΣΥΡΙΖΑ περί τῆς ἀνάγκης νά κλειδώνει κάποιος τούς γέροντες στίς οἰκίες τους γιά…

Στίς Βρυξέλλες τό φορολογικό νομοσχέδιο

Εφημερίς Εστία
ΤΑ ΙΣΧΥΡΑ ἀναπτυξιακά χαρακτηριστικά πού θά ἔχει τό φορολογικό νομοσχέδιο πού ἑτοιμάζεται νά καταθέσει στήν Βουλή ἡ Κυβέρνησις θά εἶναι τό «κλειδί» πού θά ἄρει τίς ἀντιρρήσεις τῶν δανειστῶν καί θά ἐπιτρέψει τήν ὑλοποίηση τῶν δεσμεύσεων γιά φοροελαφρύνσεις.

Ὅταν ἄλλαξαν ὅλα τόσο πολύ…

Δημήτρης Καπράνος
«Ἔγινε πραξικόπημα στήν Κύπρο! Κυνηγοῦν νά σκοτώσουν τόν Μακάριο!». Στό τηλέφωνο ἡ φωνή ἀπό τήν Ἀγγλία ἦταν σπασμένη, ἀκουγόταν σχεδόν σάν λυγμός. Ἐμεῖς, ἐδῶ, δέν εἴχαμε ἰδέα.

Πῶς τόν λέν’ τόν ποταμό…

Πρό 60 ἐτῶν
Πέμπτη, 16 Ἰουλίου 1959